Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fryktelig lyst til å ta med meg mann og to barn ( 3 og 5 år) til Mauritius. Men når jeg leser hotellbeskrivelser og reisebeskrivelser, så virker det som at det er et typsisk bryllupsreise-mål, dvs mange nygifte og ellers par i type romantisk-ferie- kategori. Kan selv huske jeg reiste et sted som ung og irriterte meg over barnefamilienes tilstedeværelse...(flau) Så det siste jeg vil er å være til sjenanse for noen, ønsker ikke at noen skal irritere seg over mine viltre og høylytte barn.

Spørsmålet er egentlig dette: noen som vet om noen gode hotell som egner seg godt for barnefamilier, evnt hoteller eller steder man bør styre unna? Ellers noen med erfaringer fra å ha vært på Mauritius med eller uten barn?

Skrevet

Vi var på Mauritius i sommer, på bryllupsreise. Det var en del folk med barn der også, og hotellene er jo lagt opp til barnefamilier også, ikke bare forelskede nygifte :)

Vi bodde på Hotel Le Cannonier, og det var helt fantastisk. Førsteklasses service, helt utrolig god mat og fint hotell med stort basseng. Det var barnebasseng der også. Stranda var ikke helt tipp topp, men går man langs stranda i ti minutter kommer man til ei fantastisk strand som er langgrunn og veldig barnevennlig. Det var underholdning på kveldene, for både store og små.

Mauritius er fantastisk, jeg håper dere drar dit! Det er en opplevelse for livet! :-D

Skrevet

Jeg må bare legge til at barn ikke nødvendigvis er irriterende på ferie. Det var som sagt mange barn ved bassenget på hotellet, og bare et par av dem var over toleransegrensa. De hylte, ropte, sprang og plasket så alle rundt ble klissvåte. Såklart får barn leke, men det var voldsomt til lydnivå på disse barna. Og foreldrene brydde seg ikke, de satt i baren og lot barna holde på. Der var det nok foreldrene det sto på.

Så lenge dere som foreldre holder barna deres under oppsyn og er klar over at det er andre mennesker rundt dere vil det nok gå helt fint!

Skrevet

Takk for tilbakemelding og tips, Trampe! Vi er på planleggingsstadiet ennå, men jo mer jeg leser om Mauritius jo mer bestemt er jeg på at dette er plassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...