Malama Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #21 Skrevet 23. mars 2007 Viste seg at lokalet hadde ikke den helt store valgfdriheten på menyen (merkelig, da vi snakket med lokalet sa de at de hadde kokk, og det virket som stor valgfrihet på menyen, men da vi snakka med kokken synes jeg det virket mer som "ei som lager mat" enn en KOKK, og hun hadde svært begrensede valg for oss... Vi lander antakelig på Melon og skinke til forrett (jeg er ikke helt overbegeistra, men da jeg ikke vil ha sjømat var det egentlig dette alternativet vi sto igjen med...) Antakelig oksesteik til hovedrett Og iskake med bær til til dessert (der HADDE hun ikke andre alternativer, så det var jo heldig at "is og bær" sto på min liste da...) Også serveres det suppe med kjøttboller og loff til nattmat. Men, hun utmerka seg ikke som innmari imøtekommende og proff da. "Joda, hun hadde jo lært seg å leve med at "noen sånn" var det jo alltid i bryllup, som ikke kunne spise maten, melkeallergi og cøliaki, hun hadde lært seg å takle det" Men da jeg sa at mamma (som tross alt er en veldig viktig gjest for meg) må få mat som er 100% KRYDDERFRI så sa hun at hun kunne jo skjære av det ytterste, og ta av says før hun krydret den.. (saus lages da vel av sjyen, og er i så måte krydret da kjøttet er krydret...) Jeg sa at det gikk nok ikke å bare skjære av det ytterste... (Da må mamma bare dra hjem midt i middagen og er "utilgjengelig" til de andre gjestene er kjørbare igjen, og litt til...) "Så, hva gjør hun til vanlig da?" Kjøper ukrydret kjøtt og steker det med bare salt, forklarte jeg... Jaja, jo "vi kan jo sikkert finne en kotelett til henne da..." Om jeg så skal steke den selv, min mamma skal få steik når vi andre får steik! Det ordner seg nok... Men, det blir antakelig okstesteik. Det er jo godt det, også får jegbare kommer over min "ikke lyst på spekeskinke"-greie...
Gjest nimbus Skrevet 23. mars 2007 #22 Skrevet 23. mars 2007 Det er det verste jeg har hørt! Har du vurdert å bytte lokale, eller er det for sent nå? Den "kokken" høres virkelig vanskelig ut. Jeg er ingen kokk, men jeg skulle da fint klart å lage en ekstra steik evt. steke en god biff, og lage litt annen saus hvis en av gjestene ikke tålte krydder! Uff, håper det ordner seg, klart din mor ikke kan sitte å gnage på en kotelett i bryllupet ditt. is og bær er jo godt, da...
Malama Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #23 Skrevet 23. mars 2007 Det er nok litt sent å bytte lokale tre måneder før den store dagen, så det blir der. Men mamma skal få steik hun også, vi kjøper en selv, og hun lager den "litt rå" på fredagen og så får dette mennesket varme den til vi skal spise middag, så blir den nok passe. Ja, det virka ikke helt overbevisende da, den kokken, men det går vel bra. Alle skal få skikkelig mat, i alle fall (og hun "kunne alltids sette på ei pølsepanne" dersom det var nødvendig, jeg tenker på barna, det er et par som er såpass unge at jeg ikke vet om de spiser oksesteik, jeg husker fra egen barndom at oksekjøtt var... tyggegummi (selv om det ikke var seigt egentlig, vi klarte bare av en eller annen grunn ikke svelge det... men nå elsker jeg det da) Det ordner seg vel.
marsy Skrevet 23. mars 2007 #24 Skrevet 23. mars 2007 huff, Malama.. den kokken din hørtes ikke akkurat ut som mye til kokk... Jeg jobber med restauranter og kjøkken daglig, og de synes det er en morsom utfordring å lage litt "spesielle" retter, der de kan være kreative. Melon og spekeskinke er kjempedeilig vi spiste det nesten hver eneste dag i sommer når vi var på sommerferie i italia...mmmmmm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå