Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg får ikke til Paypal. Jeg trodde det skulle være veldig enkelt å bruke dette, men nå klarer jeg ikke å få godkjent visa-kortet mitt engang.

Er det noen av dere som vet hvordan jeg bruker paypal, og som kan gi meg noen tips?

Endret av Bobeline
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker ofte paypal.

Når du registrerer deg så må du oppgi kortkoden din (sjekk at du har visa og ikke visa electron). Så må du vente noen dager, og ringe banken din for å få opplyst 4 siffer som står i teksten fra paypal (da de trekker deg 15 kr). Denne koden må du taste inn på din siden på paypal. Og etter det fungerer alt som en drøm :)

...husker også jeg knotet litt til å begynne med angående paypal...

Skrevet

Jeg får ikke godkjent visa-kortet. Det står en feilmelding om at kortusteder (banken) ikke godkjenner dette. Og jeg har prøvd å bytte visa-kort også, uten at det hjelper. Det er ikke visa-elektron så jeg forstår ikke problemet helt.

Men jeg må vente på de fire sifrene før jeg begynner å bruke paypal?

Skrevet (endret)
Jeg får ikke godkjent visa-kortet. Det står en feilmelding om at kortusteder (banken) ikke godkjenner dette. Og jeg har prøvd å bytte visa-kort også, uten at det hjelper. Det er ikke visa-elektron så jeg forstår ikke problemet helt.

Men jeg må vente på de fire sifrene før jeg begynner å bruke paypal?

Ja, det må du. Du får ikke godkjent visa kortet før du har tastet inn de 4 sifrene. Dette tar noen dager (fra 3 dager til 1 uke).

Dette forutsetter selvsagt at du har kommet så langt at du ble trekt de 15 kr da...

Endret av Snupsi79
Skrevet

Jeg måtte ikke oppgi noen 4 siffer kode da jeg lagde konto, men det er noen år siden da.

Du kan også når du betaler de 15,- gå inn på kontoutskriften så står det en kode etter paypal der som er koden du skal bruke. Vet du trenger å gjøre det for å bli verified bruker. Jeg er ikke det og har aldir hatt noen problemer med at folk ikke har akseptert det.

Har lagt til flere kort etterhvert og det funker fint. Mastercard var litt ekstra greier, men fant fort ut av det.

Har dnbnor som bank og har hatt kort fra skandiabanken på kontoen. Kort i sambo sitt navn også.

Skrevet

Tusen takk for svar :) Nå har jeg fått det til. Paypal har fått tillatelse til å trekke meg 15 kroner, og jeg venter nå bare på den fire sifrede koden. Jeg håper jeg får den på kontoutskriften i nettbanken, særskilt nå som jeg vet hvor jeg skal lete.

Jeg prøvde å ringe banken, men de visste ikke hva jeg snakket om, så da får jeg smøre meg med tålmodighet frem til jeg får den.

Gjest Kermit
Skrevet

Den dukker opp i transaksjonene i nettbanken om et par dager. Jeg brukte paypal lenge før jeg måtte ha den koden, men det kan være de har endret praksis i den senere tid.

Gjest Miss_alexandria
Skrevet

Jeg har ikke noe god erfaring med paypal :frustrert:

jeg lagde en konto for to år siden, visste ikke helt hvordan det fungerte og brukte den aldri.

Så lagde jeg ny konto forrige mnd, fant fire talls koden i banken min og logget meg inn. Der fikk jeg opp at jeg fortsatt hadde den gamle kontoen og den var for gammel. :frustrert:

Jeg hadde jo nettopp betalt for en ny!

Det var vanskelig å maile kundeservice, for det var sånne forhånds spørsmål på siden som ikke passet meg. Fikk til svar 3 uker etterpå at de skjønte nada. Så skulle jeg svare på den mailen, men det gikk ikke. Da måtte jeg inn på siden deres igjen og lete meg frem til hvor jeg skulle sende mail. Ganske så tungvint. Det virker ikke som de gidder å svare kundene sine.

Så nå er jeg ganske så forbanna og sur på de.

Skrevet
Den dukker opp i transaksjonene i nettbanken om et par dager. Jeg brukte paypal lenge før jeg måtte ha den koden, men det kan være de har endret praksis i den senere tid.

Det står på nettsidene deres at kontoen kan brukes uten den fire sifrede koden, men dette er mer tungvindt og påløper seg begrensninger i betaling og overføringer. Det fant jeg ut i dag...

Skrevet
Jeg har ikke noe god erfaring med paypal  :frustrert:

jeg lagde en konto for to år siden, visste ikke helt hvordan det fungerte og brukte den aldri.

Så lagde jeg ny konto forrige mnd, fant fire talls koden i banken min og logget meg inn. Der fikk jeg opp at jeg fortsatt hadde den gamle kontoen og den var for gammel.  :frustrert:

Jeg hadde jo nettopp betalt for en ny!

Det var vanskelig å maile kundeservice, for det var sånne forhånds spørsmål på siden som ikke passet meg. Fikk til svar 3 uker etterpå at de skjønte nada. Så skulle jeg svare på den mailen, men det gikk ikke. Da måtte jeg inn på siden deres igjen og lete meg frem til hvor jeg skulle sende mail. Ganske så tungvint. Det virker ikke som de gidder å svare kundene sine.

Så nå er jeg ganske så forbanna og sur på de.

Det er aldri morsomt når slike problemer dukker opp, så jeg håper jeg slipper å oppleve det samme som deg...

Gjest Kermit
Skrevet
Det står på nettsidene deres at kontoen kan brukes uten den fire sifrede koden, men dette er mer tungvindt og påløper seg begrensninger i betaling og overføringer. Det fant jeg ut i dag...

Det stemmer, men den grensen er på 1000dollar, så med mindre man bruker paypal aktivt til pengeoverføringer holder det nok lenge for de fleste. Nå er det mange Ebay selgere som krever at man har "verified" eller "confirmed" Pay Pal adresse og det må man ha den koden for å kunne bli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...