Gå til innhold

Forlovelses-/Vielsesringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg lurte på om noen her har kjøpt ringer i utlandet,

evt hvor og hvilke erfaringer har du gjordt deg i den forbindelse?

Maiken :hjerter_rundt:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte våre i Sør-Asia. Veldig mye billigere naturligvis, og litt mer gull i enn de lager dem i feks Norge. Men du tenkte deg kanskje ikke så langt?

Skrevet (endret)

mmm nnnn

Endret av B2B
Skrevet

Takk for svar!

Hadde ikke tenkt meg så langt som til Asia, men det blir endel reising innen Europa i tiden fremover -både med jobb og privat, så derfor tenkte jeg at det var verdt å sjekke ut :)

Takk igjen for svar, og God helg :)

Skrevet

Det er verd å tenke på at gull er et veldig bløtt metall. Så at det er mere gull i det man kjøper i utlandet, er nødvendigvis ikke bedre. F. eks. kjøper man et kjede i rent gull og bruker det hver dag, så vil låsen etterhvert slites sund, kankje bare etter et års bruk!

Diamanter klassifiseres etter hvor mye urenheter de har i seg, og hvilken farge de har. Diamantene skal være mest mulig gjennomsiktige/hvite. Ikke gule, røde eller annet. I Norge er faktisk diamantkvaliteten veldig god, og diamanter med som heter W (wesselton) er av litt dårligere kvalitet enn TW (top wesselton). Det er som regel diamanter av TW i slike ringer i Norge.

I Norge koster arbeidet en god del, men det gjør det ikke utlandet, da betaler man bare for gullet. Og derfor er det billigere. Men - husk: Det er som regel ingen fordel at smykkene har mere gull enn hva som er vanlig i Norge.

Jeg lurer på hvordan B2B kan _vite_ at diamantene er av mye bedre kvalitet enn i Norge???

Skrevet (endret)

mmm nnnn

Endret av B2B
Skrevet

Kjøp ringene hjemme! :hoho: Vi har kjøpt vikingringer,symbol at vi er norske! Ringene heter snorre.Spør i gullbutikken :engel::flagg::flagg:

Gjest nimbus
Skrevet
Enkelt og greit fordi det er bedre farge, klarhet, mer karat, og fordi det er bedre slip og polish her enn i Norge.

De har stort sett kun har River diamanter her, mens det beste man far i Norge er TW. Har ikke en gang blitt tilbudt W farge her, for den er temmlig gul...

Diamantene her har ogsa en klarhet pa VS1 og opp, mens de jeg har fatt tilbud pa i Norge har vart SI og PI (I) eller de er Clarity Enhanced.

Jeg ble tilbudt en 1,00 ct PI i Norge, det er jo helt latterlig, men storre stener sa ma man ha en mye bedre klarhet om man ikke vil se innesluttningen.

De er heller ikke sa noye pa slipen i Norge.

Altsa dimantene i Norge er ikke av noe sarlig god kvalitet. Men jeg gar utifra at det har med ettersporsel a gjore, er jo ikke vanlig a kjope store diamant smykker i Norge, mens er koster gjennomsnitts forlovelsesringen over 23 000 kr.

Er heller ikke enig i at det er sa stor forskjell pa mykheten til et 14K og 18K smykke, hvis du har opplevd at lasen gikk i stykker etter et ar sa har du fatt darlig arbeide ikke for mykt gull (men du mener kanskje 24K smykker??)

:klappe: Kan bare si meg helt enig, ville aldri kjøpt diamanter i Norge!

Skrevet

Men når dere sier at dere ikke ville kjøpt i Norge, reiser dere da til utlandet for å kjøpe ringene, eller bestiller dere på nett..?

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Synes ikke det er så viktig hvor rent gullet er eller hvor mange karat/hvilken farge diamanten har. Har ikke diamant engang jeg...

Synes det viktige med ringen er hva den står for og hva den betyr for meg!

Skrevet

Så kjedlig å kjøpe vanliggull ringer! vi har kjøpt snorre ringer :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...