Eliza Doalot Skrevet 21. mars 2007 #1 Skrevet 21. mars 2007 Vi er i dag (u)lykkelige eiere av 2 stk stasjonsvogner som begge er for små til formålet. Formålet er å frakte 2 voksne, et barn i bakovervendt bilstol og 1 stk trille fra A til B. Problemet er ikke baggasjeplassen, den er romslig nok, men derimot plassen i kupeen. Bilstolen tar så mye plass av den (åpenbart) lille plassen som er der, at jeg er alvorlig redd for å få knærne mine hardt kvestet i et evt sammenstøt med noe. Vi ønsker ikke noen gigantbil, bare en som er stor nok. Fortrinnsvis stasjonsvogn, men sedan med romslig baggasjeplass funker også. Prisklasse 100.000-130.000. Tips?
Trillrund Skrevet 21. mars 2007 #2 Skrevet 21. mars 2007 Sjekk Mercedes E-klasse stasjonsvogn! Har både stor bakseteplass og stort bagasjerom.
Eliza Doalot Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2007 Sjekk Mercedes E-klasse stasjonsvogn! Har både stor bakseteplass og stort bagasjerom. ← Ja, den er stor (så stor at jeg nesten ikke ser over rattet ) Uansett, innenfor vår prisklasse blir den enten veldig gammel eller har gått veldig langt... eller en kombinasjon av begge.
Gjest niomi Skrevet 21. mars 2007 #4 Skrevet 21. mars 2007 Vi har Opel Astra stasjonsvogn, betalte 125000 for 2001-modell 1.6 liters motor, gått 96000 km, i høst. Har ikke testet den med barnesete, da vi ikke har barn, men det er god plass til 4 voksne mannfolk og beina deres i den. Og det er stor bagasjeplass.
TheHairyToothfairy Skrevet 21. mars 2007 #5 Skrevet 21. mars 2007 Stor stasjonsvogn, det er Volvo 940, det. Den nyeste 940en du får tak i er nok 98-modell. Men dette er en utrolig grei bil å eie. Sinnsvakt god plass, enormt god svingradius på tross av at bilen er 4,55 meter lang, skambillige deler og stort sett problemfri. Lett å lukeparkere også - der bakruten slutter, der slutter ræven også. Du får en '98modell rundt din prisklasse, da har du en godt utstyrt bil med lavtrykksturbo og masser av punch. Det er også en fordel at du sitter som en konge/dronning/president i forsetene, bilen er rett og slett utrolig herlig. På den negative side så er det egentlig ikke så mye å trekke frem, bortsett fra at du bør etterstrebe å få en bil med diffsperre. Det er ikke alfa omega, men det hjelper på. Oh, og vindusviskerne er litt idiotisk plassert, de er ikke skjult slik som på de fleste nye biler, men stikker rett opp fra spacerpanel foran frontrute. Greit, enkelt å reparere om de skulle kuke seg, men de lager en god del vindstøy under høy hastighet. Hadde en '93modell selv for noen år siden, skulle aldri solgt den. Fikk inn stort kjøleskap, oppvaskmaskin og skrivebord på en tur, pluss en masse annet, når setene bak var lagt ned. På langtur var den fantastisk, kjørte med bilen full av småsøsken og moder'n til Frankrike, en helt problemfri og konfortabel tur. Sikkerheten er også helt enestående. Jeg hadde gleden av å pløye gjennom en hjort som hoppet ut i veien foran meg. Viltnevnd-mannen som kom for å skyte dyret var helt sjokket da han så skadene på dyret kontra bilen. Hans egne ord var, "Det avgjør saken, eg skal jaggu meg ha en Volvo eg og!" Hadde vi kjørt noen av de andre bilene mine, så hadde det ikke gått bra i det hele tatt. De eneste skadene vi hadde var på panser, frontlykt, fanger og skjerm, og vi kunne kjøre hjem for egen maskin. Reparasjonen var i tillegg behagelig rimelig, ikke minst fordi det er lett å skru på disse bilene. Det gir seg effekt i at verkstedene bruker kort tid, og dette senker utvilsomt prisen. Disse bilene bare går og går og går og går, girkassen er noe av det mest uslitelige du finner i bilverden, feks. Vil du ha litt mer finesse, så er 960/V90 (samme bilen, skifter bare navn et eller annet år). Da får du 2,5 eller 3 liter rekkesekser og litt mer forfinet utseende + en bønsj utstyr. Jeg ser det er en utrolig fin en til salg nå på autodb.no, og den er priset til 110.000,- noe som må kunne sies å være helt greit.
Eliza Doalot Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2007 Vi har Opel Astra stasjonsvogn, betalte 125000 for 2001-modell 1.6 liters motor, gått 96000 km, i høst. Har ikke testet den med barnesete, da vi ikke har barn, men det er god plass til 4 voksne mannfolk og beina deres i den. Og det er stor bagasjeplass. ← Vi har en lik en, bare 2005 mod. Enig at det er en overraskende romslig bil, men det skjærer seg altså med barnesetet. Vi trenger ingen gigantbil altså, bare plass nok til det vi må ha med oss... I det her tilfellet meg... Volvo ska sjekkes ut, men må innrømme at jeg er mht alder.
Prego Skrevet 22. mars 2007 #7 Skrevet 22. mars 2007 Det er faktisk en del å velge mellom for ca 130000,-. Jeg vet imidlertid ikke hvordan bilene er å kjøre eller vedlikelholdsstandarden etter x-anall kjørte km. Citroen C-5 st.vogn er en stor bil. Bør ikke være problem å få tak i så ny som 2003-2004 mod, under 150' km. Ford Mondeo like så. Chrysler Voyager 2000 mod.
Laban75 Skrevet 22. mars 2007 #8 Skrevet 22. mars 2007 Hva med Golf Pluss? Den er veldig romslig i baksetet, og man kan skyve på baksetene (frem og tilbake) ettersom man trenger mer eller mindre plass i baksetet og/eller i baggasjerommet. De er nok litt dyrere enn hva du skisserer her, men for ca 200.000,- tror jeg du får en ok bil.
Snil@ Skrevet 22. mars 2007 #9 Skrevet 22. mars 2007 Den nye Opel Vectra stasjonvogn er utrolig stor. Vi har tre unger i baksetet, en i bakovervendt sete, det er ikke noe problem. Og stor vogn i bagasjen +++ Du kan vel kanskje få en brukt en i den prisklassen. Vil absolutt anbefale deg å ta en titt på den ihvertfall.
Eliza Doalot Skrevet 22. mars 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. mars 2007 Den nye Opel Vectra stasjonvogn er utrolig stor. Vi har tre unger i baksetet, en i bakovervendt sete, det er ikke noe problem. Og stor vogn i bagasjen +++ Du kan vel kanskje få en brukt en i den prisklassen. Vil absolutt anbefale deg å ta en titt på den ihvertfall. ← Skal sjekkes ut! Vi ha vært veldig fornøyde med den Opelen vi har, så en større utgave høres ikke dumt ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå