Gå til innhold

Forlovererklæring og erklæring fra brudefolkene

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Finnes disse skjemaene ett sted på nettet hvor jeg kan laste de ned for så å fylle de ut på pc'n? Jeg finner de bare i Adobe-dokumenter og da må de printes ut og så skrives for hånd... :klø:

Endret av mowgli
Skrevet

Du må uansett sende de i papirutgave, så det spiller jo ikke stor rolle. Men se i allefall på hjemmesiden til norske kirke, veit papirene ligger der men aner ikke hvilket format de har.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Hehe... MÅ bare spørre, klarer ikke dy meg...

Hvorfor kan du ikke fylle ut for hånd da?

Skrevet

Du må jo uansett skrive under for hånd ;)

Skrevet

trodde faktisk man MÅTTE skrive de for hånd. Fikk vi beskjed om, men godt mulig det ikke stemmer

Skrevet
Hehe... MÅ bare spørre, klarer ikke dy meg...

Hvorfor kan du ikke fylle ut for hånd da?

:ler: Selvfølgelig kan jeg fylle de ut for hånd, men de fleste andre offentlige skjemaer er laget i ett format som det går ann å fylle ut i på pc. Vi lever da i en digital verden? ;) Underskrift for hånd skal jeg alltids klare....

Skrevet

Sannelig om jeg vet, vi lasta dem ned fra nettet (det er vel hos skatteetaten de ligger (Mulig man finner dem hos kirka ogsåp, men kirka har ikke noe med dette å gjøre lenger, så der er sikkert bare link til skatteetaten, da det er folkeregisteret som behandler dette) og skrem for hånd.

Men nanvenedringsskjema fylt jeg ut på pc og signerte for hånd (for de ligger en annen plass... og er i et utfyllbart format)

Like greit å fylle det ut for hånd egentlig, men jeg skjønner jo tankegangen din også da.

• 2 år senere...
Skrevet

Jeg fant de i hvert fall i Word-dokument hos skatteetaten:)

Men er dette alt man trenger? Trenger man kopi av fødselsattesten og sånt også?

Skrevet

Jeg har alle i word-dokumenter. Fant dem på kirken.no :)

Skrevet

Man trenger ikke fødselsattesten nei :)

Det holder med forlovererklering og erklering fra brudefolkene og evt. navneendringsskjema hvis dere skal skifte navn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...