Gjest *Magica* Skrevet 20. mars 2007 #1 Del Skrevet 20. mars 2007 Sjefen er noe for seg selv på enhver arbeidsplass. Hvordan er din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 20. mars 2007 #2 Del Skrevet 20. mars 2007 Linjeleder er veldig flink, og har bygget opp avdelingen jeg jobber i fra bunnen av. Hun er litt for samvittighetsfull, noe som er deler av grunnen til at hun slutter nå, da hun har konstant dårlig samvittighet både for jobb og familie. Sjefen hennes igjen er noget distre, men en artig skrue. Men også han har altfor mye å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Orinoco Skrevet 20. mars 2007 #3 Del Skrevet 20. mars 2007 Sjefen min er blid og kammeratslig, men også meget distre og arrogant til tider. Hun har mange jern i ilden og blir irritert når andre ikke er like engasjerte som henne. Til tider er hun meget kontrollfreak og det oppleves nok som masende. Hennes konsulent må hele tiden passe på at hun har med seg flybiletter og har fått i seg mat. Ellers er hun sosial og liker å være med på det som skjer:) Alt i alt vil jeg si at hun er en super jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agenta Skrevet 20. mars 2007 #4 Del Skrevet 20. mars 2007 Min sjef er helt grei. Han kan være litt urettferdig. Av og til mangler han myndighet for å slå igjennom forslag. Alt i alt så liker jeg han godt, og synes han er flink til å snakke med oss som arbeider under han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 21. mars 2007 #5 Del Skrevet 21. mars 2007 Min sjef er noget ustabil, og har vanskelig for å ta beslutninger... Jeg vil ha ny jobb... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dront Skrevet 21. mars 2007 #6 Del Skrevet 21. mars 2007 Helt grei, pliktoppfyllende, men lett for å utsette ting, liker ikke å ha med økonomi å gjøre. Noe ustabil. Jeg er min egen sjef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Mrs.Valentine~ Skrevet 21. mars 2007 #7 Del Skrevet 21. mars 2007 Jeg har mange sjefer opp i gjennom i systemet, men min "nærmeste" sjef er jeg sikkerlig glad i. Han har for det første en bred utdannelse, både innen helse(som jeg da jobber innen) og ledelse, så han har både kunnskap, faglig innsikt og forstålelse for oss som jobber "på gulvet". Mange av de andre lederne mine er "blåruss" som vi kaller dem her på sykehuset, og de mangler en viktig kunnskap, etter mitt syn. Sjefen min er hjelpsom, samvittighetsfull og oppmuntrende. Alle tre faktorene er viktig på det stedet jeg jobber. Han kunne, etter min mening, vært litt mer effektiv og ikke sittet så lenge med kaffekoppen hver morgen, men det er da småtterier...Alt i alt: Veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 21. mars 2007 #8 Del Skrevet 21. mars 2007 Sjefen min er mye ute og reiser, men det er sånn at jeg er mer glad for at hun er tilstede enn at hun er på reise. Dette betyr at hun er en positiv ressurs for arbeidsplassen, antar jeg. Hvilket igjen betyr at jeg er veldig fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaffekoppen Skrevet 22. mars 2007 #9 Del Skrevet 22. mars 2007 Hyggelig og imøtekommende når man tar kontakt, men en smule distre og handler en gang i blant litt lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 23. mars 2007 #10 Del Skrevet 23. mars 2007 Et ubehagelig spørsmål (jeg er arbeidsgiver selv); ville jeg hatt meg selv som sjef? Vel... Jeg er utrolig krevende, tåler ikke at folk står med hendene i lomma, vil se effektivitet rundt meg hele tiden. Ellers er jeg vennlig og grei, høflig og korrekt, men for de som har prøvd å få meg som venninne så har de nok opplevd at det ble med forsøket. Prøver å få folk til å trives ved å ha en god atmosfære, men nøler ikke med å ta opp ting som irriterer meg. Det er sikkert noen av de jeg har sparket som har lite godt å si om meg, men men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LizT Skrevet 23. mars 2007 #11 Del Skrevet 23. mars 2007 Hmmm... Jeg er min egen sjef i mitt firma, men har en jobb i tillegg, i og med at firmaet nettopp er startet, og der vet jeg ikke helt hva jeg skal si, eller hvor jeg skal starte. Nesten alle på min arbeindsplass er redd de tre sjefene vi har. Ingen tørr å si fra til de, eller konfrontere de med deres meninger. Inegn tørr å gå til kontoret å si at de skal si opp, alle skriver ett brev og fordufter i frykt for en reaksjon. Jeg har jo etterhvert tenkt å slutte når firmaet får føtter å gå på, og gruer meg meget til den dagen. De fleste har sykemeldt seg etter de har sagt opp, for å slippe å møte sjefene mer etter oppsigelse. Det er vel ikke slik det skal være? Men slik er det. De er også slik at de vil se effektivitet hele tiden rundt seg, men av og til er det så rolige tider at det nesten ikke er noe å være effektive på, når alt er gjort. Vi tørr ikke annet enn å gjøre ting en gang til, slik at de skal se at vi gjør noe. Dette er en famili bedrift, slik at de er ikke organiserte, og betaler oss lønn under tariff Noen som gjør at flere slutter pga lønna. Men de tar lett på det, og sier bare at nye folk er lett å skaffe, ingen er uerstattelig... Jaja..... De er rett og slett JÆVLIE! ikke får vi fri hvis vi skal til legen eller tannlegen. Ikke får vi bytte bort ei jobb helg hvis vi skal i brullup, eller noe annet arrangement. Ikke får vi bytte vakter i det HELETATT!!!! Mange lurer sikkert på hvorfor jeg fortsatt jobber der.... Jeg har tenkt å sagt opp leeeeeeeeeeeeeeeenge, men tørr ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 23. mars 2007 #12 Del Skrevet 23. mars 2007 Ellers er jeg vennlig og grei, høflig og korrekt, men for de som har prøvd å få meg som venninne så har de nok opplevd at det ble med forsøket.← Min ene kollega har lang erfaring som sjef, og hun sier noe av det samme - at mange ser ut til å forvente å bli venninne med sjefen. Jeg synes jo at det høres rart ut, fordi maktforskjeller ofte ikke går så godt sammen med vennskap. Hva tenker du er årsaken til at mange vil være venninne med sjefen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 23. mars 2007 #13 Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Hva tenker du er årsaken til at mange vil være venninne med sjefen? ← Ja si det. Kanskje det er for "ufarliggjøre" en? Ikke det at jeg er så farlig, men. Det er alltid kvinner som har begynt slik, sende "vennemeldinger" på sms, spørre om jeg stikker innom og deler ei vin, osv. Har aldri opplevd at en mann har begynt sånn, men det er kanskje naturlig nok. Nei jeg vet ikke, kanskje jeg ikke utstråler autoritet nok, kanskje det er et kvinnefenomen, vanskelig for kvinner å ha en kvinnelig sjef-sjef, om du forstår? De mest respektfulle ansatte jeg har hatt har vært menn. Jeg vet ikke hvordan det er på andre arbeidsplasser, men jeg vil gjerne holde jobb og privatliv adskilt, og ønsker et profesjonelt forhold til en ansatt. Skulle jeg ansatt en venninne eller et familiemedlem, ser jeg for meg at det kan bli problematisk, både for dem å respektere at jeg er "sjefen" og rette seg etter beskjeder osv, samt at det kan bli vrient hvis vi skulle komme i konflikt. Endret 23. mars 2007 av Serene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hobgoblin Skrevet 23. mars 2007 #14 Del Skrevet 23. mars 2007 Ja si det. Kanskje det er for "ufarliggjøre" en? Ikke det at jeg er så farlig, men. Det er alltid kvinner som har begynt slik, sende "vennemeldinger" på sms, spørre om jeg stikker innom og deler ei vin, osv. Har aldri opplevd at en mann har begynt sånn, men det er kanskje naturlig nok. Nei jeg vet ikke, kanskje jeg ikke utstråler autoritet nok, kanskje det er et kvinnefenomen, vanskelig for kvinner å ha en kvinnelig sjef-sjef, om du forstår? De mest respektfulle ansatte jeg har hatt har vært menn. Jeg vet ikke hvordan det er på andre arbeidsplasser, men jeg vil gjerne holde jobb og privatliv adskilt, og ønsker et profesjonelt forhold til en ansatt. Skulle jeg ansatt en venninne eller et familiemedlem, ser jeg for meg at det kan bli problematisk, både for dem å respektere at jeg er "sjefen" og rette seg etter beskjeder osv, samt at det kan bli vrient hvis vi skulle komme i konflikt. ← Jeg tror også det er svært vanskelig å holde profesjonaliteten om man er "bestevenn" med sjef/ underordnede, for begge parter. Min kollega mener at "venninnestyret" skyldes en kultur som handler mye om å etterstrebe flat struktur i sosial kontakt kvinner imellom. Jeg er tilbøyelig til å være enig med henne i denne forklaringen, og jeg kan kjenne den igjen fra mitt eget liv. Synes allikevel ikke at det har noe på jobben å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 23. mars 2007 #15 Del Skrevet 23. mars 2007 Sjefen min er super - han synes alt jeg gjør er fornuftig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serene Skrevet 23. mars 2007 #16 Del Skrevet 23. mars 2007 Min kollega mener at "venninnestyret" skyldes en kultur som handler mye om å etterstrebe flat struktur i sosial kontakt kvinner imellom. ← Tror hun traff spikeren på hodet der. Det er noe slikt jeg har tenkt når jeg har grunnet på emnet, men ikke helt klart å formulere selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 23. mars 2007 #17 Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg liker veldig godt sjefen min. Jeg kan igrunn ikke si at jeg ser på han som så veldig sjef, men mer som en kollega. Han er en av gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lassie Skrevet 24. mars 2007 #18 Del Skrevet 24. mars 2007 Fikk ny sjef for snart 2 mnd siden og har sålangt mest positivt å si om henne. Tror det er en sjef jeg kan like å ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. mars 2007 #19 Del Skrevet 24. mars 2007 Min nærmeste sjef har jeg et litt ambivalent forhold til. Grunnen er at det er veldig vanskelig å "lese" han og dermed vet en ikke alltid hvor en har han. Han gjør helt sikkert en strålende jobb på mange områder som en del av oss under han ikke ser, men han er sløv med å gi beskjeder til vikarer om rutinene på jobben og sløv med å gi beskjed til alle om endringer i f.eks. hvor mye man skal sende ut av en vare det er mangel på, skal vi ta varene selv om de er litt røde på beina (kjøttvarer) m.m. Det virker ofte som om vi får vite ting ved tilfeldigheter. En person har hørt sjefen si noe om en vare og så antar sjefen at ryktet skal spre seg. Men han kan også vise forståelse og velvillighet til å tilrettelegge arbeidstidene til enkelte som plutselig har fått noe uforutsett i fanget og ikke kan jobbe sitt vanlige skift i en eller flere dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ms.Marple Skrevet 24. mars 2007 #20 Del Skrevet 24. mars 2007 Veldig hyggelig og blid, men irriterende distre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå