Gå til innhold

Kreppet hår

Trampe

Anbefalte innlegg

Jeg skal på 80tallsfest i helga, og har lånt meg ei krepptang. Det er ei babylisstang, og jeg synes ikke den funker som jeg forventet. Håret blir litt kreppet, men det blir mest krøllete, og da forsvinner kreppen litt også. Jeg lurte på å slette det etterpå, men da forsvinner kreppen også. Jeg prøvde med mye spray, og å strekke lokkene, det funket litt, men kreppen ble også slettet ut. Jeg prøvde mindre lokker, uten forskjell.

Noen tips? Eller en måte å kreppe på uten tang? Jeg skal på jobb på dagen, jeg kan jo ikke sove med tusen fletter og gå med kreppa hår hele dagen... :sjenert: det var ihvertfall sånn vi fiksa håret da vi var småjenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker jeg og søsteren min hadde en sånn kreppetang med forskjellige størrelser på kreppen. HAr du det så bruk de minste "bølgene", da ble ihvertfall mitt hår kreppet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke flere størrelser på den.. mange deler, mange krølletengdeler i forskjellige størrelser, men bare ei krepptang.

Og jeg som hadde gledet meg til å ha skikkelig krepp på festen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge holder du tanga på hver bit av håret? Da jeg var ung og eide en kreppetang, var trikset ta ganske smale lokker av håret, og holde lenge nok til at det ble effekt. Lenge nok kan være 10-15 (kanskje mer?) sekunder. Pleide å bli mindre etterhvert som tanga ble varmere, men de første omgangene tok jo evigheter.

Foreslår at du tar det øverste laget med hår først. Hvis du krepper alt, så blir det veldig, veldig tykt. Dessuten ser man ikke kreppingen på de underste lagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt litt lenger enn 15 sekunder, opptil 20. Lenger tør jeg ikke, jeg vil jo ikke ødelegge håret heller, og jeg er ikke helt kjent med tanga. Jeg har brukt samme teknikken som når jeg bruker min egen krølltang, jeg begynner med det øverste og ser det an. Jeg bruker ikke å krølle hele håret, da blir det alvorlig digert, men jeg har lyst på afro denne gangen :ler:

Så effekten er der, jeg tør ikke holde lenger, men effekten er mer krøll enn krepp. Og det vil jeg jo ikke ha... kanskje jeg er kravstor? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor smale er lokkene dine? Tror vi fant ut at det beste var ca 2-3 cm som var veldig "tynne".

Tror ikke en heftig omgang krepping er det som ødelegger håret ditt aller mest. Hvis du er litt forsiktig med de nederste 4-5 cm, så tror jeg du kan være litt mer hardhendt med resten av håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ganske langt og tykt hår, og jeg er kanskje for redd for å ødelegge det... Kanskje jeg skulle prøve en gang til, ta litt tynnere lokker og holde litt lengre. Men hjelp for en tid det kommer til å ta, ser for meg at jeg må begynne med en gang jeg er ferdig på jobb for å bli ferdig til festen er over ;)

Men jeg tror tanga er litt for tykk også, og kantene er kanskje ikke skarpe nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle krepptang er bølgene formet som små trekanter hvis du skjønner, og den funker veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Vask håret ditt grundig, og ikke bruk balsam, Ha i skum med godt hold, og tørk håret med føhner. Ta ut passeèr som er ca 1cm bred. Hold tanga til du ser det ryker bittelitt, men ikke over 15sec. At det ryker er bare stoffene/alkoholen i hårskummet som fordamper=) Ikke noe farlig=)

Lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess. Som sagt er det ei lånt tang, og jeg brukte den jeg trodde jeg skulle bruke, men det var ei annen greie oppi der som ga bedre krepper (eller hva det heter) så nå ble jeg fornøyd!

Skal følge tipsene til Unitystore når jeg skal kreppe hele håret. Takk for tips og hjelp, folkens! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keycha

Mitt råd er å ikke vaske håret samme dagen som du krepper det, vaske det heller kvelden før. Så sprayer du det med en stylingspray før du krepper.. Da holder det seg mye lenger! Jeg har en krepptang, men den kjøpte jeg til 1100 kr.. Men skal jammen si at den funker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å hoi... jeg er frisør, og har aldri solgt ei så dyr krepptang en gang, så får håpe du er fornøyd til den prisen ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at resultatet blir bedre om du ikke vasker håret samme dagen. Kreppen sitter best i litt fett/skittent hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt av min frisør at man bør vaske håret og sette i skum. Så spraye, så krøle, så spraye igjen. Da holder det skikkelig.

Jeg drar altså ikke på fest med skittent hår, så jeg kommer til å vaske det før jeg drar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo egentlig ikke bra å vaske håret hver dag, så å gå en dag uten å vaske håret syns jeg ikke er så ille. Men når det er sagt så må jeg nok innrømme at håret mitt vaskes daglig for å få det formet.

Men jeg vet likevell fra mine barndomsdager da håret mitt ble kreppet og krøllet at det sitter bedre på "daggammelt" hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på hvor mye talg talgkjertlene dine i hodebunnen produserer hver dag. Det er derfor vi frisører vasker håret til kundene først. Produserer dine talgkjertler mye talg, løsner friøsyren fortere. Men når det er sagt, så er det vanskelig for oss frisører i dagens samfunn å analysere hår og hodebunn til våre kunder, nettopp på grunn av at de nettopp har vasket håret når de kommer, eller vasket det kvelden før. HA! Slutt med dette. Vi kan ikke se om du har ett problem, har fin hodebunn osv... Det eneste vi kan se er om du har tørr hodebunn, eller sebore! For å sette det litt på kanten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...