Myrthel Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Vi har planer om å bygge terasse utenfor stuedøren og utenfor inngangspartiet. Har hørt at det er lov å bygge så stort man vil og uten å søke, hvis terassen (plattingen) er under 50 cm opp fra bakken. Vet noen om dette stemmer? Er det noen regler for hvor nært eindomsgrensene vi kan bygge den? Hva er reglene for evt rekkverk da? Håper noen vet noe om dette her inne....
Apple- Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Hm, litt usikker på om jeg husker dette riktig, du bør nok uansett sjekke med kommunen du bor i. Da jeg bodde i hus (inntil for et år siden) var regelen i min kommune: maks 50 cm opp fra bakken kan man bygge inntil 50 kvm uten å søke. Her kom det også inn en eller annen ordning med rekkverk som jeg ikke husker Platting rett på bakken kunne man bygge så stort man ville. Disse reglene var nye for kort tid (to år?) siden, så jeg tviler på at de har endret seg mye. Men, som sagt, sjekk med kommunen din. Gjetter på at du kan finne ut dette på kommunens hjemmeside eller ved en kort telefon til teknisk etat. Lykke til!
Gjest Minimi Skrevet 21. mars 2007 #3 Skrevet 21. mars 2007 Ringte akkurat til kommunen for å høre om dette. Han sa det var bare å bygge så lenge plattingen lå på bakken eller på noen lekablokker. Trengte ikke å melde fra til kommunen. Nå gjelder dette for den plattingen vi har tentk til å bygge. Ca 20kvm nede på bakken med rekkverk. Så som jeg forstod på han, så trenger man ikke søke viss man skal bygge en som "ligger på bakken" med rekkverk Vi bor i borettslag så vi måtte snakke med formannen i borettslaget først. Mulig det er forskjellig fra kommune til kommune.
Myrthel Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2007 Takker for svar. Jeg har sjekka rundt inne på nettet, og det står så mye forskjellig. Skal ringe kommunen, men det er greit å få noen tips her først - så jeg vet hva jeg skal huske på å spørre om
sasha07 Skrevet 23. mars 2007 #5 Skrevet 23. mars 2007 Vi har planer om å bygge terasse utenfor stuedøren og utenfor inngangspartiet. Har hørt at det er lov å bygge så stort man vil og uten å søke, hvis terassen (plattingen) er under 50 cm opp fra bakken. Vet noen om dette stemmer? Er det noen regler for hvor nært eindomsgrensene vi kan bygge den? Hva er reglene for evt rekkverk da? Håper noen vet noe om dette her inne.... ← ring og spør på mandag . dette site www.vestkantbygg.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå