Gå til innhold

Stavangersk i Matprat-reklame

Anbefalte innlegg

Gjest Miss Fishy
Skrevet

Hei!

Kan noen av dere stavangerfolk oversette til meg hva det er han Tjessemkokken sier på slutten av Matprat-reklamen han er med i? Den hvor han tar av seg kokkeklærne og tar på seg en gyslig grønn skjorte? Har prøvd å forstå det, men fatter ikke hva han sier i siste kommentar...

Miss Fishy

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:lol: Selv om jeg er fra Stvgr., så har jeg også problemer med å skjønne hva han sier.......her hjemme tror vi det er noe sånt som: "Er det bedre nå"? :lol:

Så han har nok større talent som kokk, enn skuespiller!!!

Skrevet

...Nei, nå hørte jeg den en gang til, og det er komplett umulig å skjønne hva den fyren sier...........!!!!! :ler:

Skrevet

Charles Tjessem er fra Sandnes, kanskje derfor dere ikke forstår det? :wink::ler:

Skrevet
:lol: He-he, ja det skal du se!! - Men til mitt forsvar må jeg få si at jeg bor bare 1 km fra grensen til Sandnes! :wink: .......de er vel ikke begynt å snakke gresk der,vel?? :hoho:
Skrevet
Charles Tjessem er fra Sandnes' date=' kanskje derfor dere ikke forstår det? :wink::ler:[/quote']

:ler: Kanskje det, forstår du det da?

I går satt jeg og sambo med ørene på stilk for å prøve å forstå hva han sa...men nei.

Skrevet

"Æ d`bærø nå?"

Godeste verdensmesteren i kokkekunst er ikke fra Stavanger, men fra Sandnes......men det er jo ikke vesentlig forskjell på dialektene, da......kanskje med unntak av at stavangerdialekten er den riktige.

(litt lokalpatriotisme, ja)

Milo

Gjest Miss Fishy
Skrevet

Hehe.. og dette har jeg altså vært så nysgjerrig på... Har ikke sett på TV de siste dagene, men skal høre etter om det er "Er det bedre nå" han sier neste gang jeg ser den :-)

Takker for hjelp fra lokal ekspertise :-)

Skrevet

Hihi.. samboeren min sliter fælt med den der han også..

Gleder meg til å komme hjem å fortelle han hva kokken egentlig sier :ler:

Skrevet

Neei, han sier ikke det da?? Hørte etter i dag og han sa ikke "Æ d`bærø nå?" Synes jeg hørte noe om skarp og svinger, jeg, om mønsteret på skjorta han har tatt på seg.

Skrevet

:lol: -Enig med siste her - det er helt håpløst å forstå!!!

Har satt noen venner på saken.......dette Må vi bare finne ut av :blunke:

Skrevet

Jeg vet ikke ordene han sier - men har tolket det som om han spør om "det var bedre nå?" siden han i begynnelsen får kritikk for at han har kokkejakke på seg.

Og det som Milo skriver her, stemmer vel overens med det.

Jaja - det er godt vi har noe å fordrive tiden med. :ler:

Skrevet

Sisilie - du kan ikke bo så langt ifra meg du da ... jaja, tør ikke spør hvor du bor.

Jeg skal prøve å høre etter når reklamen sendes idag - dette må vi da kunne finne utav enten vi er fra her eller fra der...

Skrevet

:lol: -syns dette var en morsom tråd, jeg .......og jeg er enig i at han nok lurer på om han ikke var finere nå, men hva er de eksakte ordene? Får det overhode ikke til å stemme med "E dø bærø nå"........ :forvirra:

(Til Hilde:- ikke langt fra Ikea)

Skrevet

Vi snakker da ikke sånn i Stavanger - og ikke i Sandnes heller, skulle jeg tro ...

Slik mener jeg folk fra Stavanger og Sandnes ville sagt det:

Stavanger: E de bere nå ?

Sandnes: Æ dæ bæære nå ?

Skrevet

:lol::lol::lol: (forslag)

"Har du sett så skarpe svinger før?"

Gjest Miss Fishy
Skrevet

Ja, kanskje det er DET han sier? :D Det er i hvert fall ikke "Er det bedre nå"! Det hørte tom. jeg da jeg kvesset ørene.

Eller kanskje han snakker fransk? Gjør ikke kokker det? :lol::lol:

Skrevet

hmm jeg tror han sier "e det bere nå" men jeg har liksom ikke klart å høre det skikkelig.

og ja jeg må minne om at sandnes er 10 minutter med buss fra stavanger, (5 minutter fra der jeg bor), og det er nesten ikke forskjell på dialektene, utenom at de bruker mye Æ der vi bruker E.

Skrevet
:lol::lol::lol: (forslag)

"Har du sett så skarpe svinger før?"

Jaa, enig. Noe i den duren mener jeg også han sier. Får heller ikke ordene til å stemme overens med "E dø bærø nå?"

Morsom tråd, ja. Kan jo ikke gi opp nå heller. :ler:

Skrevet

Hørte etter i går og kom frem til at han sier noe som minner om:

Du e ikkje så skeptisk nå. eller noe i den duren.

E det bere nå får jeg ikke til å stemme.

Vi kan jo sende en mail til matprat.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...