Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2003 #1 Del Skrevet 26. februar 2003 hei! noen som vet om det finnes svarte roser? tenker på helt alminnelige roser bare at de er svarte i fargen! eventuelt hvor og hvorfor ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 26. februar 2003 #2 Del Skrevet 26. februar 2003 Nei det finnes ikke. Fordi det bare er sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 26. februar 2003 #3 Del Skrevet 26. februar 2003 De har klart å avle fram en blå type i Australia Den er kjempeflott men kostbar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2003 #4 Del Skrevet 26. februar 2003 vet at det finnes en type røde roser som er såmørke at de ser svarte ut.Det er ikke ofte jeg har sett dem i butikken, såtror nok de er relativt sjeldne.Spør i blomsterhandlen din og hør hva de kan skaffe :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Doodad Skrevet 26. februar 2003 #5 Del Skrevet 26. februar 2003 Jeg fikk blå roser en gang, og da ble jeg fortalt at det var hvite roser som hadde stått i vann men blått fargestoff i. Aner ikke om dette stemmer, men hvis det gjør det burde det jo være mulig med sort fargestoff også. PP Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nivvy Skrevet 26. februar 2003 #6 Del Skrevet 26. februar 2003 Hvis du kjøper roser i kraftig rødfarge, henger dem opp-ned, vil dem etter fire dager bli svarte. Jeg har 10 slike stående. Hehe, fikk dem på valentinsdag, glemte putte vann i...dagen etterpå var dem slappe...usj, vel, nå er de svarte med en anelse av rødfarge. Du kan også spraye dem, når de er helt tørket. Kjøpe svart farge og spraye dem helsvarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 26. februar 2003 #7 Del Skrevet 26. februar 2003 Det finnes roser som er så utrolig mørkerøde at de nesten grenser til svart! Jeg har sett slike i blomsterbutikken, de er stilige - men veldig mørke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. februar 2003 #8 Del Skrevet 28. februar 2003 Svarte roser er enkelt å få til. Kjøp hvite roser, snitt dem som normalt, putt svart fargestoff i varmt vann og sett rosene oppi. Og vips, neste dag har du svarte roser. Det er vanlig å gjøre det for å få blå roser. Men holdbarheten blit ofte litt dårligere. Ikke alle roser er så begeistra for å få alle kjemikaliene fra fargen i seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 28. februar 2003 #9 Del Skrevet 28. februar 2003 Jeg har også sett roser som er så mørkerøde at de "ser" svarte ut, og de ser HELT svarte ut noen av dem også. Uten å være foret med svart farge. :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 28. februar 2003 #10 Del Skrevet 28. februar 2003 Helt svart blomster finnes ikke selv om det har vært gjort mange forsøk på å få det til. Mener å huske at det er fordi ingen blomster har fargegener som inneholder svart og at man derfor ikke kan krysse seg frem til denne fargen. Tulipaner er et godt eksempel på dette. Her har man krysset seg frem til en mørkere og mørkere lilla som til slutt fremstår som så og si svart. Når lyset faller gjennom bladene vil man imidlertid likevel kunne se at den opprinnelige fargen var lilla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå