Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2009 #21 Skrevet 16. februar 2009 Min døve katt får også gå ute. hadde jeg funnet ut at den var døv før jeg slapp pusene mine ut så tror jeg kanskje at jeg hadde tenkt meg om 2 ganger før jeg hadde latt den gå ute. Faren for å bli påkjørt er der og jeg er kjempe redd for den, men jeg vet at katten min ikke hadde trives med bare å gå inne, mens broremann får springe ute så mye han vil. Heldigvis går de mye sammen ute:)
Bloodless Skrevet 17. februar 2009 #23 Skrevet 17. februar 2009 Her er hun. Nydelig!! :rødme: Men kan lett se for meg at det er ekstra arbeid med å holde pelsen fin, ja.
Gjest Martine B Skrevet 1. april 2009 #24 Skrevet 1. april 2009 Her er hun Hvor hentet du henne? hun minnet meg litt om min egen hvite katt som jeg hentet i Rakkestad
Gjest Gjest_Magica_* Skrevet 9. april 2009 #25 Skrevet 9. april 2009 Vi tok til oss to helhvite skogskatter for 3 år siden. De har begge helskjønn kritthvit pels og lyseblå skjønne øyne. De levde som villkatter og derfor tok vi de til oss. I dag er de helt tamme og har det veldig godt, de går selvsagt ute og hadde ikke hatt det godt om de hadde blitt stengt ute. Det er instinktet til katter uansett å være ute i naturen. De er renslige og derfor har de vakker pels hele tiden. De bader aldri og trenger sjelden å gres, så det at de fleste er døve er ikke sant, det at de trenger så mye mer stell enn andre katter er heller ikke sant. De er individuelle som alle andre dyr! Når det kommer til å la døve katter være ute, er det å tolke det dithen at katter ikke bruker annet enn hørselen sin det da? De har da tross alt instinkt, og hørsel er kun en av mange sanser.......Har aldri hørt at hvite katter skal koste penger heller, annet enn at renrasede katter koster uansett hva rase det er;-) De vi hentet kattene hos, hadde flere hvite katter, de ble hentet av dyrevernet kort tid etter vi var der, to kull med kattunger samt voksne katter. Kun EN var døv, en eldre hannkatt korthåret.
Gjest Glør Skrevet 10. april 2009 #26 Skrevet 10. april 2009 Virkelig? Du slipper henne ut som en hvilken som helst katt med alle sanser intakt? Hvor gammel er hun? Er du ikke redd for at hun skal bli påkjørt? Hun hører jo ikke biler. Hørselen er viktigst hos katter når de jakter, siden de best hører nesten høyfrekvente lyder fra mus og fugler. I forhold til biler og andre større ting merker de ofte vibrasjonene i bakken via de følsomme potene sine.
Sheenaca Skrevet 10. april 2009 #27 Skrevet 10. april 2009 Hørselen er viktigst hos katter når de jakter, siden de best hører nesten høyfrekvente lyder fra mus og fugler. I forhold til biler og andre større ting merker de ofte vibrasjonene i bakken via de følsomme potene sine. Da er det jo egentlig bare positivt for alle parter om kattene er døve (ja, det er satt litt på spissen), for da får man en katt som kan gå ute og kose seg uten å gjøre stor skade på smådyr- og fuglebestanden i området. Supert
Gjest Glør Skrevet 10. april 2009 #28 Skrevet 10. april 2009 Da er det jo egentlig bare positivt for alle parter om kattene er døve (ja, det er satt litt på spissen), for da får man en katt som kan gå ute og kose seg uten å gjøre stor skade på smådyr- og fuglebestanden i området. Supert Det er vel hvordan man ser det. Mus er skadedyr, og noe av grunnen til at jeg har katt er at de skal drepe dem, så slipper at de ødelegger huset. Og fugler er det veldig få katter som fanger, det er stort sett svake og syke individer de tar, noe som er positivt for bestanden.
Ambivalent Skrevet 10. april 2009 #29 Skrevet 10. april 2009 Hvor hentet du henne? hun minnet meg litt om min egen hvite katt som jeg hentet i Rakkestad Min er også Rakkestadjente.
Gjest Gjest_Lurer_* Skrevet 22. april 2009 #30 Skrevet 22. april 2009 Min pus har nettop født tre helt hvite katter. Og to sølv. Er det virkelig etterspørsel etter de hvite, selv om de ikke har noe stamtavle? Bør jeg la de leve, kommer jeg til å få gitt de bort? Hvor er det lurt å annonsere i tilfellet?
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #31 Skrevet 9. mai 2009 jeg er på utkikk etter en helt hvit kattunge.. ja tar gjerne imot.. hvor bor du?
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2009 #32 Skrevet 9. mai 2009 Hvite kattunger er tydeligvis populære ja. Dyrenett.no eller finn.no er fine sider å annonsere bort ungene på. Lurt å sterilisere pusemor etter de er gitt bort. De skal være 12 uker gamle når de gis bort forresten.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2009 #33 Skrevet 10. mai 2009 Pusemor skal helt klart steriliseres! Ser ikke ut til at det skal bli så vanskelig å få gitt de bort heldigvis. Takk for tips om steder å annonsere:)
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2009 #34 Skrevet 13. mai 2009 Hvis det er noen andre her som er ute etter voksen hvit katt, så la jeg merke til nå at det er hele tre hvite rasekatter som er utlyst på finn.no. Med oransjebrune øyne. Veldig pene britisk korthår.
Gjest Gjest_Hilde_* Skrevet 30. juli 2009 #36 Skrevet 30. juli 2009 Hvit katt! Min helsorte katt fikk 3 unger hvor den ene var helhvit. Fant fort ut at den var døv da den ikke reagerte på støvsuger, morens rop osv. Ga den til min mor fordi hun ville ta ansvaret som fulgte med en døv katt! Skal man ha en hvit katt som er døv, bør man vite hvilket ansvar som følger med Nå er moren klar for et nytt kull (2-3 dager igjen) "Kjæresten" henger på utsiden av vinduet stadig. Han er Helhvit, men ikke døv! Kanskje blir det nok en liten hvit pus.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå