Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym i dag
Skrevet

Vi er i "prøver" fasen og da er det jo naturlig å diskutere fram og tilbake om hva vi forventer med graviditet og fødsel. Til min store skrekk sa han i går at han ikke trodde han ville være med på fødselen! Jeg trodde han tullet jeg!

Men nei da, han hadde store tvil. Vet fra før at han er en "pingle" når det gjelder at jeg har det vondt (han har vært til stede ved vonde undesøkelser på sykehuset, men har stormet ut eller blitt så fortvilet at han har kjeftet på personalet.) Men da var jeg veldig syk og kunne ha dødd. Det blir noe helt annet enn en fødsel... eller??

I tillegg har han blitt skremt av div. menn som han har hørt at har mistet lysten på kona etter å ha sett "der nede". Beskrivelser som kjøttkaker osv hjelper ikke på:(

Men jeg TRENGER mannen min der. Han er normalt ikke "pysete" i det hele tatt. Det er bare når jeg har vondt. Litt rørende selvsagt, men dog..

Jeg har sagt til han at han må holde seg ved hodeenden så slipper han i hvert fall å "se det". Men han tviler sterkt på at han taler det. Han vil egentlig, men tror ikke han får det til.

Så hva gjør jeg da?

Jeg kan ikke tenke meg å ha med verken moren min eller venninner og vil ikke gjennomgå dette alene.

Trist jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skulle bare mangle at han er med! Du har lånt vekk kroppen din i ni måneder til hans barn! Fy skam. Jeg skal komme å slå ham i hodet for deg :evil:

Skrevet

Dessuten trenger han vel ikke se "der nede"!!!!!!!!!!!!

Gjest Cruella
Skrevet

Forstår godt at du er trist,

men dette er hans valg og det er viktig å respektere det. Jeg tror slett ikke alle fedre som deltar under fødselen har det grann lyst og stiller opp fordi de må.

At han er redd for seksuallivet deres etter å ha deltatt på fødselen, tror jeg du skal ta på alvor.

Vet at du kanskje føler det urettferdig hvis han skal "slippe", du skal tross alt gjennom den tøffeste biten, men prøv å skyve det bort.

Det er viktig for deres samliv på sikt at du respekterer hans behov.

Går dere på svangerskapskurs sammen?

Mulig at det kan forandre hans mening, men tror dere ville fått høre på svangerskapskurset og at det er bør ikke være automatikk i at han må delta på fødselen.

Lisa-Beth

Gjest sexysadie
Skrevet

Er d ikke bedre å ha med en venninne som har gjennomgått d samme selv på fødselen?

Skrevet

Hvorfor MÅ alle menn være med? Ta med en venninne SOM HAR FØDT i stedet. Kanskje begge to kan være der, så kan mannen gå til og fra? Det viktigste øyeblikket er idet barnet blir lagt på magen din - det er det mannen min og jeg husker. Pass på at han er der da!

Skrevet

Hvorfor tvinge mannen med mot hans vilje ? Da hadde jeg heller hatt med en mor, søster eller en venninne. Derimot er der stor sannsynlighet for at mannen din endrer mening, så jeg hadde ikke gjort dette til noen stor sak.

Men at menn bruker "unnskyldninger" som at de "mister lysten" på fruen etter å ha vært til stede under en fødsel - DET er noe som sjokkerer meg like mye hver gang jeg hører det. Hva er vel mer naturlig enn en fødsel - og man heles jo nedentil etter ganske kort tid - nei, hadde mannen min sagt noe sånt så tror jeg at jeg hadde mistet lysten på sex med ham for ganske lang tid framover - kanskje for alltid !!

Gjest Lottemor
Skrevet

vet du at jeg tror at det vil løse seg....

etter vert når han får oppleve deg gravid,barnet som sparker i magen din ....

Høre hjerte lyd se barnet på UL så skal du se at synet på saken blir mer naturlig for han enn ekelt....

legg bort dette temaet og ta det frem når det er litt mer aktuellt.....

Snakk om andre posetive ting i stedenfor og for all del ikke finn frem fødsels filmene :wink:

dette ordner seg tor jeg og om ikke så har du god tid på deg nå til å finne en erstatter eller en som kan stå ved din side om din man ikke klarer å være med på fødselen og heller sitter på gangen :)

Klem fra

Skrevet

Det er jo noen som faktisk har angst for alt som har med blod, innvoller og slikt å gjøre. Jeg har det selv.

Hadde mannen min presset meg til å være med og se på en operasjon for eksempel, hadde jeg blånektet. Blir kvalm, fikser det rett og slett ikke.

Men, når jeg setter meg inn i din situasjon - har barnet hans i magen, osv osv... Tror kanskje jeg hadde blitt litt såret om han ikke var der for meg.

At han ikke hentet frem nok styrke til faktisk å klare dette...

Det er nok ikke så dumt å snakke sammen, kanskje sammen med noen fra sykehuset?

Det er jo nok av kvinner med fødselsangst - de har sikkert et tilbud for menn også.

Spør!

Gjest sexysadie
Skrevet

Han kan jo være med å holde deg i hånden istedet for å kikke der nede...

Skrevet

Jeg tror også at du skal "legge vekk" det temaet for en tid...

Dere er jo "bare" prøvere enda (etter hva jeg har forstått), og det er jo da "LANG" tid før en fødsel, og mye kan ha forrandret seg før den tid....

Menn modnes også under svangerskapet!!!!!

(Og etter hva jeg har hørt, så er det DE som er gravide, skulle en tro) :hoho:

Men dersom han fremdeles (når den dagen kommer) ikke vil, så må du jo begynne å tenke på alternativene.

Bananmannen har også sagt at han ikke er så særlig "giret" på å være med åp en fødsel, da han har hørt at mange menn får så "unaturlig" forhold til damas "nedre deler" etterpå... (Dette er jo tross alt "deres" - og at et "STORT" barn kommer ut - det kan jo bli litt "rart") :ler::ler::ler:

Men Bananmannen skal være med når den dagen kommer da - og sitte ved hode enden...... (Det har han lovt)

Tror det er viktig at en ser på det fra mannens side også, og ikke er så "egoistiske", selv om det er VI som er gravid....

(Kanskje mannen ikke ser på fødselen som det "største", men har andre "drømmer" ??? )

Lykke til med prøvingen

*klem*

Skrevet

Jeg har til gode å høre menn i vår omgangskrets si at de har problemer med sex-livet etter å ha vært tilstede under en fødsel. Men at menn ikke ønsker å se sin kjære ha det forferdelig vondt og være med på noe de ikke har kontroll over selv - DET kan jeg forstå. Min mann ble temmelig blek selv ved fødselen til min yngste sønn, og jordmor bad ham sette seg ned litt ... :ler: tror hun var redd at han skulle gå rett i bakken. I ettertid sa han at grunnen til at han ble dårlig var at vår sønn var ganske blå da han ble født og de måtte til med slange for å suge opp slim ... Tror nok at slike hendelser kan oppleves verre for en far som kun er tilstede enn for moren som er midt oppi det selv ...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Jeg har til gode å høre menn i vår omgangskrets si at de har problemer med sex-livet etter å ha vært tilstede under en fødsel

Vel, dette er vel ikke noe som menn snakker særlig høyt om- men det er nok av undersøkelser som viser at endel menn "mister lysten" hvis de har sett på under fødselen... og etter å ha sett div. bilder på nettet av hvordan en fødsel ser ut så skjønner jeg de utmerket godt.

Men ærlig talt- vil han ikke så vil han ikke. Jeg ville aldri latt min kjære være i rommet hvis jeg skulle født.

Milla

Skrevet

Men ærlig talt- vil han ikke så vil han ikke. Jeg ville aldri latt min kjære være i rommet hvis jeg skulle født.

Hvorfor ikke? Det hadde jo vært deres barn, ikke ditt..eller?

Skrevet

Før jeg skriver det jeg skriver, må jeg bare få si at Nei, jeg har ikke født barn, enda. En gang i fremtiden blir det min tur, og da vil jeg helst ha min kjære i nærheten.

En fødsel er ikke alltid like enkelt. Hva om man ikke overlever? Hva om ungen er døfødt? Hva om hvis at noe skjer? Er det ikke da best at man er sammen om det? Jeg vet at for min del, vil jeg dele det øyeblikket ungen endelig kommer ut, sammen med min kjære.

De første 3 mndne etter en fødsel, tror jeg det er, bør man uansett ikke ha så mye sex pga sting, ømhet, osv. Klart det ikke er fristende, men når den tiden er over, tror jeg ikke ens mann finner en mindre attraktiv der nede. Et hull er et hull, selv om det har kommet en baby ut derfra, selv om det har vært mye blod, opprevnet, osv.

Når man har tatt det steget å bli foreldre sammen, er man mest sannsynlig glad i hverandre, fysisk og psykisk, og jeg tror ikke kjærligheten forsvinner når man sitter der med en liten en. En liten en som er resultatet av ens kjærlighet. Kanskje jeg romantiserer det, greit nok, men det jeg kort og godt vil frem til er at kjærligheten, tiltrekkelsen skal fremdeles være der. Hvis mannen sliter, bør han snakke med noen om det. Det finnes hjelp for slik "angst".

Skrevet

Jeg er ihvertfall veldig glad for at min mann ble med på fødselen - vi hadde begge stort behov for å snakke om fødselen i tiden etterpå.

Det å dele en så stor opplevelse - ja, det kan ikke sammenlignes med noe annet, tror jeg.

Skrevet

Hei

Som mange andre har vært inne på, det er lenge til en eventuell fødsel.

Følelsene rundt dette vil helt sikkert endre seg både for han og deg.

Dere kan kanskje diskutere andre løsninger.

Akkurat den seansen der barnet kommer ut er bare en liten del av fødselen.

Jeg kan bare snakke for meg selv, og mine fødsler, men jeg vil påstå at for de føler størst behov for støtte i åpningsfasen. Det er da en trenger noen å snakke med, noen som masserer, noen som legger kald klut på panna osv. Selve utdrivelsesfasen krever så mye av den som føder, at en ikke merker noe særlig av det som foregår rundt en. I åpningsfasen kan det og være rolige perioder, og da sitter ikke jordmor inne på rommet hele tiden, og da er det godt å ha noen der. I slutten av fødselen er det noen sammen med deg hele tiden uansett.

Dere kan jo kanskje snakke om at han kan iallefall være der i starten, og heller tusle på gangen hvis det blir for tøft, når det begynner å ta av.

Lykke til uansett, og dere har jo en stund å bli kjent med tanken.

Skrevet

Vel, dette er vel ikke noe som menn snakker særlig høyt om- men det er nok av undersøkelser som viser at endel menn "mister lysten" hvis de har sett på under fødselen...

Jaså? Det finnes virkelig undersøkelser for det meste :o .

Flere av karene i min omgangskrets har klaget mye over at de 6 ukene eller mer etter fødselen hvor de ikke slipper til er uutholdelige :lol:

Sikkert ikke likt for alle, men litt trøst i dette, synes jeg, de har tydeligvis ikke mistet lysten på konene sine.

(Synes forresten ikke det ser så avskrekkende ut på disse filmene, jeg, men noen er jo mer vare enn andre).

Resten av problematikken her har jeg dessverre ikke noen løsning på, tror ikke jeg ville tvunget mannen til å være med hvis han ikke ville, vil heller hatt noen der som ønsket å være der.

Gjest sexysadie
Skrevet

Menn bruker vel heller den der om at de mister lysten fordi de vet at den virker. D blir som oftest ikke mere mas da fordi ingen vil ko at ens kjæreste skal miste lysten på en.

Skrevet

Asså....mannen må ikke for enhver pris se der nede under en fødsel da. Det er mer han kan hjelpe til med over navlenivå for å si det slik....

Er veldig glad for at det ikke har vært noen diskusjon rundt dette hjemme, for en fødsel er da noe man bør være sammen om - vel det er hvertfall min mening. Mannen har jo liksom ikke "slitt" like mye under graviditeten som kvinnen har, og han skal neimen ikke få pingle ut når barnet skal ut!!! :sjarmor:

Jeg har heller ikke hørt om noen som har sagt de ikke har lyst på sin kone/samboer etter å ha vært med på en fødsel, nettopp fordi de ikke er nødt til å stå med kikkert inn i underlivet vårt mens det står på.....

Det ordner seg nok skal du se :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...