Mrs B Skrevet 20. mars 2007 #1 Skrevet 20. mars 2007 Er dette vanlig? Hadde ikke engang tenkt over det, for kjenner ikke mora så godt. Har invitert søstra til svigerinna mi til kaffen. Hva sier dere?
liv Skrevet 20. mars 2007 #2 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har ikke engang møtt mine svigerinners foreldre! Og jeg vil påstå at det ikke er veldig vanlig å be de, med mindre en har et venneforhold til de da!
Gjest Leya Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Nei, det er vel ikke vanlig er det vel? Om en ikke kjenner dem godt da?
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Hehe... Jeg kommer ikke til å be mine egne besteforeldre engang... Ikke halvsøstra mi heller. Jeg vil ikke be noen fra farssiden, bortsett fra min far, og kommer hvertfall ikke til å invitere foreldrene til svigerinna mi
Brudeberta70 Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Nei, dette er da ikke vanlig. Jeg har ikke bedt alle søskenbarn engang! Og det er jo mer slekt.
Mies Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Nei det er ikke vanlig, men har du et nært forhold til de så er det vel ikke uvanlig heller. Noen ganger blir familiene flettet i hverandre, og da kan det være koslig å forsterke dette ved å innvitere, men det er noe du gjør om du føler at det er riktig (noe du tydligvis ikke gjør her ettersom du må tenke deg om) Kan faktisk ikke komme på at noen jeg kjenner har gjort det, da har jeg i såfall ikke fått det med meg.
Mrs B Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2007 Jeg kjenner ikke dama godt, har kanskje møtt ho 5 ganger. Problemet er at svigerinna mi er ganske avhengig av familien sin, så tror det er derfor ho og bror reagerte på at hun ikke var invitert.. Føler meg litt presset til å invitere, men det er vel ikke riktig?
Arkana Skrevet 21. mars 2007 #8 Skrevet 21. mars 2007 Nei, den tanken ville jeg ikke tenkt en gang. Samboeren min har vel møtt sin svigerinnes foreldre et par ganger i løpet av de 15 årene broren hans har vært gift (jeg har møtt dem én gang) og det kunne ikke ramle meg inn å invitere dem til bryllupet vårt (hvis vi skulle hatt et stort bryllup). De er faktisk ikke en del av vår familie og heller ikke en del av vår omgangskrets. Bortsett fra nærmeste familie synes jeg ikke man har noen som helst plikt til å invitere andre utover dem man faktisk har et forhold til og ønsker å ha med. Ikke føl deg presset. Det er ditt bryllup. Broren din er selvsagt invitert, og kona hans følger med ham, men utover det har du ingen plikt overfor hennes familie, de har egentlig ikke noe med deg og din kommende mann å gjøre.
Gjest niomi Skrevet 21. mars 2007 #9 Skrevet 21. mars 2007 Jeg kjenner ikke dama godt, har kanskje møtt ho 5 ganger. Problemet er at svigerinna mi er ganske avhengig av familien sin, så tror det er derfor ho og bror reagerte på at hun ikke var invitert.. Føler meg litt presset til å invitere, men det er vel ikke riktig? ← Så svigerinna di kan ikke gå på fest uten mammaen sin? Så fint! (måtte bare le litt av det argumentet til svigerinne og bror). Nei, jeg syns slett ikke du trenger å invitere ei dame du har truffet 5 ganger og som verken er i nær omgangskrets eller din og din forlovedes nære slekt. Deres bryllup - deres gjesteliste. Så får heller svigerinna di la være å komme hvis det er å viktig.
Gjest Frk Åberg Skrevet 21. mars 2007 #10 Skrevet 21. mars 2007 Jeg syns nesten det rareste var at de har sagt det til deg, jeg. Det er deres bryllup, og med mindre det er noen som det er helt påfallende at du ikke har bedt, så syns jeg det er rart at de blander seg inn i deres gjesteliste. Jeg syns ikke noe om folk som blir fornærmet fordi noen ikke blir bedt, og sier fra om dette til brudeparet. Da blir det jo nesten som de presser deg til å be noen du egentlig ikke vil ha der?
Gjest lazuli Skrevet 21. mars 2007 #11 Skrevet 21. mars 2007 Jeg kjenner ikke dama godt, har kanskje møtt ho 5 ganger. Problemet er at svigerinna mi er ganske avhengig av familien sin, så tror det er derfor ho og bror reagerte på at hun ikke var invitert.. Føler meg litt presset til å invitere, men det er vel ikke riktig? ← Hun er vel neppe så avhengig av familien sin at hun ikke klarer å gå i et bryllup uten? I din situasjon ville jeg absolutt ikke gitt etter for presset.
Mrs B Skrevet 21. mars 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. mars 2007 Ho er ganske avhengig. Hun, mor og søster er beste venninner alle 3. Men kommer jo selvsagt uten mor, men de liker det ikke. Syns det var merkelig sa de.. Har bestemt oss, kommer ikke til å be henne.
Brudeberta70 Skrevet 21. mars 2007 #13 Skrevet 21. mars 2007 Dette er det rareste jeg har hørt om. For ikke å snakke om frekt!
dront Skrevet 21. mars 2007 #14 Skrevet 21. mars 2007 (endret) Ho er ganske avhengig. Hun, mor og søster er beste venninner alle 3. Men kommer jo selvsagt uten mor, men de liker det ikke. Syns det var merkelig sa de.. Har bestemt oss, kommer ikke til å be henne. ← Kona til min bror, altså min svigerinne, er god venninne med moren og søsteren sin. Men jeg tror ikke jeg synes det hadde vært naturlig å invitere foreldrene i mitt evt bryllup likevel - jeg har bare møtt dem et par ganger, pleier ikke å bli invitert til jubileer og andre feiringer i hennes familie heller. Tror absolutt ikke de hadde blitt fornærmet noen av dem - og hva hvis man har mange etablerte søsken? Skal man invitere alle svigerforeldrepar? I min brors bryllup var ingen inne på tanken på å invitere min svigermor - ok, så er jeg bare samboer, men selv om vi hadde vært gift...? Og svigermor på den andre siden; til søster til bruden, serverte. Selvsagt inviterer man om man likevel kjenner hverandre godt, det er klart. Men ikke som en "regel", tror jeg? Endret 21. mars 2007 av dront
Kaffekoppen Skrevet 21. mars 2007 #15 Skrevet 21. mars 2007 Hadde du ikke invitert din svigermor, hadde jeg blitt litt overrasket. men svigerinnes mor? Hvorfor det?
Malama Skrevet 22. mars 2007 #16 Skrevet 22. mars 2007 Jeg stussa et lite øyeblikk fordi jeg tenkte Mine svigerinner, det er min forlovedes søstre. Mine svigerinnes mor er derfor min kommende svigermor. Og hun skal selvsagt bes. Det samme gjelder moren til min ufødte "halvsvoger/svigerinne". (Dvs, min kommende svigerfars gravide samboer) Men så kom jeg på at du mente andre veien. Og nei, familien til min brors samboer... de inviteres ikke, og det er jo unormalt å gjøre vel?
Kykkelikokos Skrevet 22. mars 2007 #17 Skrevet 22. mars 2007 Haha. Rareste jeg har hørt. Det blir jo det samme som om jeg skal invitere foreldrene til søsteren til mannen min sin samboer. Hør på setningen, så skjønner du hvorfor du IKKE skal trenge å invitere henne.
Mrs B Skrevet 23. mars 2007 Forfatter #18 Skrevet 23. mars 2007 Takk for tilbakemeldinger, føler meg mye bedre i min avgjørelse nå ,så vidt jeg kan se er det ingen som syns jeg burde ha invitert ho.. Holdt på å gi etter for å "bevare roen", men syns ikke jeg skal behøve det når hun ikke er i nærmeste familie!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå