Sagitarius 78 Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Tenn lys. (et lys skal skinne, for denne lille jord, den blanke himmelstjerne, der vi og alle bor...) For det første er jo dette en julesang. Og for det andre er det kanskje ikke helt passende i et bryllup?? (i juni) Jeg synes forsåvidt ikke det er problematisk å ha sangen i et bryllup jeg da, me det er jo litt julete.. Men jeg synes den sangen er så vakker. Ser for meg at vi enten synge den i kor, mens barna i familien tenner lys mens vi synger. (har et barn på fire når vi gifter oss som skal være brudepike, samt at en til fra familien på samme alder skal være brudesvenn) Eller at barna kan synge den som et lite barnefamiliekor. Øhh. er jeg helt på jordet? Kan jeg få innspill på ideen min? takk
Donpedro Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Det er ihvertfall en NYDELIG sang. Synes dere skal ha det slik som dere vil. Vi hadde en dåpssalme i vårt bryllup uten at noen reagerte på det.
Fat Sally Lee Skrevet 20. mars 2007 #3 Skrevet 20. mars 2007 Jeg ville syns det hadde vært utrolig rart å synge den salmen i Juni. Det hadde kanskje gått bra med en mindre kjent salme, men siden de fleste forbinder denne salmen med advent, tror jeg gjestene dine vil lure på om du er riktig vel bevart. Blir nesten som å synge Glade Jul til Sankthans....
tuji Skrevet 20. mars 2007 #4 Skrevet 20. mars 2007 Jeg synes det er en god ide! Det er jo en adventssang, men så vidt jeg husker står det ikke noe typisk julete i teksten bortsett fra lystenningen - og tenne lys kan man gjøre hele året. Jeg får ofte en aha-opplevelse når salmer brukes i en annen sammenheng enn man er vant til, og legger bedre merke til teksten da. Et eksempel er "Deilig er jorden", som nå blir brukt mer og mer utenom julen. Teksten er absolutt aktuell på andre tider av året også. Ring presten/organisten og snakk med dem om det, kanskje presten får en genial ide som h*n kan flette inn i talen sin.
Bente:) Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 For meg er Tenn lys VELDIG julesang!!! Hadde nok syntes det var rart om jeg kolm i kirken på sommeren og måtte synge den!
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 20. mars 2007 #6 Skrevet 20. mars 2007 Hmm... Tror jeg hadde synes det var litt rart med Tenn Lys i bryllup. Punktum. Uansett når på året der er lissom. Men nå er det ditt bryllup, da, og jeg synes ikke du skal ta hensyn til om noen som helst synes det er rart, for det er faktisk deg og din kjære den dagen handler om...
flickan Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 jeg tror og jeg hadde syntes det var litt rart. Men det skal du ikke bry deg noe om, for det er jo dere som skal gifte dere. Syng i vei!
Gjest Bellatrix Skrevet 20. mars 2007 #8 Skrevet 20. mars 2007 (endret) Det er en fin sang så bruk den om dere vil. Endret 20. mars 2007 av Bellatrix
Trampe Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 Jeg hadde nok synes det var merkelig. Tenn lys er for meg veldig julete, en sang som blir sunget av barnekor på juleavslutningen og i kirka på julaften. Men om dere vil ha den må dere jo ta den! Sangen er nydelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå