:-) anna Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Skal ha barnebursdag med en gjeng fem-seksåringer på fredag, og har veldig lyst til at det skal bli en helt super bursdag. Men hva skal vi finne på? Noen ideer. Vi skal ha det innendørs, men har god plass. Bursdagsbarnet er sjørøverfrelst, så det blir nok sjørøverskute-kake.
Gjest Kermit Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Skattejakt pleier å være populært. Gjem "skatten" og tegn et kart som de må følge.
Kayli Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Noen få aktiviteter kan være greit, f. eks skattejakt, som er nevnt, eller å fiske etter godteposer. Vi pleier å starte med "flasketuten peker på" ved pakkeutdelingen, dvs alle sitter i en ring med sine medbrakte gaver, og den flasketuten peker på skal gi fra seg gaven til bursdagsbarnet. På denne måten blir det ro over pakkåpningen, alle får se gavene og bursdagsbarnet får anledning til å takke ordentlig. Ellers er min erfaring at man ikke trenger å ha så mange aktiviteter. Gjestene blir ofte veldig opptatte med å leke - alltid spennende med andres leker - og bursdagsbarnet vil gjerne vise frem det h*n har. Lykke til, uansett hva du finner på!
Gjest Elastica Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Noen få aktiviteter kan være greit, f. eks skattejakt, som er nevnt, eller å fiske etter godteposer. Vi pleier å starte med "flasketuten peker på" ved pakkeutdelingen, dvs alle sitter i en ring med sine medbrakte gaver, og den flasketuten peker på skal gi fra seg gaven til bursdagsbarnet. På denne måten blir det ro over pakkåpningen, alle får se gavene og bursdagsbarnet får anledning til å takke ordentlig. Ellers er min erfaring at man ikke trenger å ha så mange aktiviteter. Gjestene blir ofte veldig opptatte med å leke - alltid spennende med andres leker - og bursdagsbarnet vil gjerne vise frem det h*n har. Lykke til, uansett hva du finner på! ← Dette hørtes ut som en bursdag som pleier å være hos oss. Flasketuten, fisking, mat og lek. Sist vi hadde sjørøverfest kjøpte jeg noen billige sjørøverøyelapper og tørkler på Nille som jeg puttet i godteposen istedet for snop. Jeg la i et par sjokoladepenger også. Alle barna (5-åringer) ble kjempeglade for dette, og foreldrene ble fornøyde over å ikke få altfor høye barn med seg hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå