Gå til innhold

Trenger hjelp til å sette sammen et drinkkart

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha åpen bar og leier inn bartender for dette (skal selvsagt snakke med ham om drinker), men håper på forslag fra dere også.

Hva slags drinker liker dere? (bryllupet er i oktober, så irish er en selvfølge :sjarmor: )

Tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker meg om, vet jeg ikke om dette er en lokal drink eller om den er like vanlig over hele landet. Men her jeg bor er ihvertfall Fjellbekk en sikker vinner.

San Fransisco er vel også en som alle liker...?

Cosmopolitan...

Strawberry Daiquiri...

Screwdriwer...

Kommer ikke på flere i farten

Barkart.no har maaange drinkoppskrifter dersom du trenger det, kanskje du får flere tips derfra også?

Skrevet

Gin Tonic er vanligvis en sikker vinner.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

henger meg på Tez sine forslag, og legger til Long Island Icetea, som er veldig populært blant mine mannlige venner :)

Skrevet

Det er ikke alltid man vet helt hva man vil ha! Var i et bryllup i juli, og der var drikkevarene "gjemt". Hvis jeg spurte bartenderen ga han meg sprit og fanta lemon.. Så ha enten drikkevarene litt synlig, eller ha drinkkart, det lønner seg! :)

Skrevet

Jeg henger meg ostå på Tez sin liste ;=) Hun har ramset opp de mest populære.

Vi vurderer å kutte ut Strawberryen... dessverre!!!. Er en del "klin" med den hvis den skal lages skikkelig! Kommer litt ann på bartenderen man har også... om h*n e dreven.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Uæh! Kan ikke kutte ut den Bente:)! :sikle:

Skrevet

Vi vil gjerne ha drinkkart fordi det gjør det lettere å planlegge innkjøp på forhånd, og mer oversiktlig for bartenderen.

Takk for gode tips alle sammen :-)

Skrevet

Bacardi Razz & sprite :)

Kaffe & baileys :)

Vodka & battery :)

Skrevet

Hiver meg på Mowgli sin jeg. Bacardi Razz er det store i år (og forsåvidt i fjor også) spesielt hvis dere har yngre folk i bryllupet.

Jeg stemmer for et barkart, så slipper dere at folk bestiller en hel masse dere ikke har, eller som tar veldig lang tid å lage. Da er det mye greiere å ha en liste man kan plukke fra! Det er også mye bedre for bartenderen, og ikke minst for den som skal kjøpe inn.

Strawberry Daiqury er jo veldig godt, men det er noe gris å lage. I vårt bryllup hadde vi ikke det, men jeg er veldig glad i det. Derfor fant noen ut at de skulle lage det utpå kvelden. De tok i bruk en smoothiemaker vi hadde fått i bryllupsgave, jorbær som var blitt til overs etter desserten, en hel masse sprit og mikset en strawberry daiqury til meg ;)

Jeg anbefaler vodka med diverse blandevann, som battery, sprite, grapesoda og evt cola til de som vil ha det, og kanskje noe sour mix for å lage en surere drink.

Kaffe og baileys er alltid en slager, noen vil nok ha cognac og baileys også, men det trenger ikke nødvendigvis stå på drinkkartet.

Et par drinker med rom, f. eks. rom og cola og rom og sprite er bra. Cosmopolitan er godt :)

Dere trenger da ikke all verdens drinker å velge mellom, bare dere har nok blandevann går det helt sikkert bare fint :)

Skrevet (endret)

hei

jeg håper og tror vi kommer til å ha nok drikke til alle 140 gjestene... :)

vi var ikke sikkre på om vi skulle ha med bacardi razz men jo vi bare må, det er jo bare så godt. Jeg pleier å blande den med tropisk nektar og sprite. Veldig godt!

bra med mange flere ideer her.

Endret av evatrygve
Gjest Elastica
Skrevet

gin tonic

caiprihna

dry martini

whisky

cape codder (vodka og craneberry juice)

Skrevet

Mojito?

Tror det er lurt å se på drinkoppskrifter, og finne drinker med felles ingredienser. Da kan dere lage et barkart ut fra hva dere har tilgjengelig, og det blir mer økonomisk (ikke så mange ekstraingredienser som bare går til en bestemt drink).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...