Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. mars 2007 #41 Skrevet 20. mars 2007 Det er jo mye i måten man sier det på, dog. Jeg ville ikke ha brukt ordlyden til han du siterte, men man må tåle å høre at man har lagt seg ut, og at den andre part ønsker en forandring nettopp FORDI man er glad i personen, men sliter f.eks med tenning pga overvekten til partner, er jo det både ærlig og et forsøk på å se løsningen i stedet for problemet. (Det ble mye komma, gitt!) Det er ikke den samme personen man forelsket seg i, om snop og brus har blitt en vane i ettertid, eller om antall timer i bevegelse har minket mens inntaket har vært konstant. Noe må man faktisk tåle å høre før kofferten pakkes.... ← Jo, men man må prøve å sette seg litt inni den andres situasjon også. Det kan være årsaker til at man dytter i seg dette, og da å høre at den andre ikke tenner lenger, tror jeg ikke nødvendigvis vil hjelpe for alle. For noen vil det føre til trøstespising i tilegg.... Det man kan prøve å fokusere på er at man ikke ønsker den andre skal bli fet etc pga helsemessige årsaker, for det er faktisk usunt......fortell at du er redd for hjerteinfarkt, blodpropp, diabetes etc. Hjelp til meg å oppmuntre, ikke ved å fortelle den andre hvor ekkel den har blitt...det virker i oftest bare nedbrytende.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. mars 2007 #42 Skrevet 20. mars 2007 God ide Mange gode forslag her. Jeg lever veldig sunt selv, trener mye og spiser vanlig kost, men holder meg til litt utskjeielser i helgene, derfor blir hennes livsstil en veldig kontrast til min. Ja hun har vært sånn lenge, bare det at jeg tenker mer på det nå når vi skal flytte sammen. Figuren hennes sånn som den er nå kan jeg leve med, men jeg ser jo at det går i feil retning. Med den livsstilen hun har så kommer hun til å legge på seg. Siden jeg er aktiv selv, så blir det feil å måtte dra på en hval som ikke klarer å bevege seg, eller i værste fall la henne være hjemme fordi hun ikke er i form til å bli med. Jeg vil jo oppleve ting sammen med henne. Jeg ønsker å si det direkte til henne, men jeg har nok en god del bedre selvtillitt enn henne, så jeg må være forsiktig for å ikke overkjøre henne, men jeg skal prøve å bruke litt kvinnelist mot henne. ← Trust me...å fokusere på det helsemessige istedet for utseendemessige vil hjelpe. Og tenk deg nøye om mtp ordvalg. Dette er veldig touchy, og du ønsker ikke å såre henne.
Gjest Gjest Skrevet 20. mars 2007 #43 Skrevet 20. mars 2007 Å dytte i seg all denne dritten hver dag er ikke bra. Det vet vi alle. Vi er så opplyst om skadevirkninger eks sukker og fett gir. Den dagen du slutter med morsmelk, den dagen begynner kolestrolet ditt å endre seg. Spørs hvilke kosthold hun er vant til fra før. Man skal unne seg godt iblandt,men hver dag er farlig. Et tips til deg er at du takker nei om du blir spurt om du vil ha. Så kan du kjøpe inn diverse frukter. Skjær det opp og dander det fint på et fat. Folk spiser mere frukt om de får det oppskjært. Så blir man mett av frukt. Sjokolade og brus smaker ikke godt sammen eller etter frukt. Gjør denne vanen med frukt hver dag.
Gjest Parispoop Skrevet 20. mars 2007 #44 Skrevet 20. mars 2007 Mi kjerring jør å d.. Mn æ synes hu er deili siden æ ikke liker tynne jentr.. hu er sjikkelig saftig og myk
Gjest TS Skrevet 20. mars 2007 #45 Skrevet 20. mars 2007 Å dytte i seg all denne dritten hver dag er ikke bra. Det vet vi alle. Vi er så opplyst om skadevirkninger eks sukker og fett gir. Den dagen du slutter med morsmelk, den dagen begynner kolestrolet ditt å endre seg. Spørs hvilke kosthold hun er vant til fra før. Man skal unne seg godt iblandt,men hver dag er farlig. Et tips til deg er at du takker nei om du blir spurt om du vil ha. Så kan du kjøpe inn diverse frukter. Skjær det opp og dander det fint på et fat. Folk spiser mere frukt om de får det oppskjært. Så blir man mett av frukt. Sjokolade og brus smaker ikke godt sammen eller etter frukt. Gjør denne vanen med frukt hver dag. ← Takk. Jeg elsker frukt selv, spiser mye av det. Sist hun var her hadde jeg fremme masse frukt som jeg åt av, men hun rørte det ikke. Men jeg skar det ikke opp, kanskje jeg må gjøre det mer delikat for henne. Jeg ønsker slett ikke å endre på henne hvis hun ikke vil det selv. Men hvis hun avviser mine forsøk totalt så ser jeg ingen fremtid sammen med henne.
Gjest Gjest 1 Skrevet 20. mars 2007 #46 Skrevet 20. mars 2007 Jeg har klart å få henne til å trene litt. Det er i hvert fall en start... Sommeren kommer fort, hun må da ønske å se vakker ut i badetøy hun også? Trodde alle damer ville det jeg? ← Regner med at du tar deg veldig bra ut selv...får håpe hun blir tynn etter all treningen da!
Drua Skrevet 20. mars 2007 #47 Skrevet 20. mars 2007 Siden jeg er aktiv selv, så blir det feil å måtte dra på en hval som ikke klarer å bevege seg, eller i værste fall la henne være hjemme fordi hun ikke er i form til å bli med. Jeg vil jo oppleve ting sammen med henne. ← Dra på en hval?! Fordi hun veier et par kilo for mye? Tror du virkelig hun kommer til å veie flere hundre kilo om noen år fordi hun spiser litt godis hver dag? Neida, jeg skal være enig i at det ikke er sunt selvfølgelig, men det er fokuset her som høres helt feil ut, ihvertfall i dette innlegget jeg siterer. Du kan hjelpe henne med å bryte vanen med godteri hver dag, og du må gjøre det med oppmuntring og ikke kritikk. Men aller først må du starte med deg selv, og dine egne motiver. Er det du som er forfengelig her kanskje siden du ikke vil "dra på en hval", mer enn at du er bekymret for helsen hennes og vil henne godt? Hadde kjæresten min omtalt meg på den måten
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2007 #48 Skrevet 21. mars 2007 Dra på en hval?! Fordi hun veier et par kilo for mye? Tror du virkelig hun kommer til å veie flere hundre kilo om noen år fordi hun spiser litt godis hver dag? Neida, jeg skal være enig i at det ikke er sunt selvfølgelig, men det er fokuset her som høres helt feil ut, ihvertfall i dette innlegget jeg siterer. Du kan hjelpe henne med å bryte vanen med godteri hver dag, og du må gjøre det med oppmuntring og ikke kritikk. Men aller først må du starte med deg selv, og dine egne motiver. Er det du som er forfengelig her kanskje siden du ikke vil "dra på en hval", mer enn at du er bekymret for helsen hennes og vil henne godt? Hadde kjæresten min omtalt meg på den måten ← kanskje hu veier mer enn bare et par kilo for mye, det vet vel ikke du, så ikke hiss deg opp (kanskje du er smellfeit selv?)! dessuten kan et par i dag fort bli 20-50 i morra dersom hun skal stappe i seg masse snop + 1,5 l brus hver dag. og ingen hadde likt å drasse rundt på en hval, heller ikke en hvalross, bare så det er sagt. og gidder de det, så er det greit nok, men ikke forvent at andre skal gidde det samme. kvinnene her omtaler gjerne tynne og småvokste menn som "pinglete" og "spirrevipp" og ingen reagerer på det, men farer opp straks de hører ordet "hval" siden det handler om en overspisende kvinne. enkelte folk, menn som kvinner, bør skjerpe seg enten om det er overforbruk av sukker, alkohol osv. synes ts strekker seg langt for å forbedre situasjonen. nytter ikke det, så bør han pakke og dra før han utvikler vemmel- og foraktfølelse for henne. for å si det slikt; jeg hadde blitt ved min kjære om hun hadde blitt syk eller utsatt for en ulykke og blitt krøpling. men ikke faen om jeg orker å kaste bort livet mitt på en selvdestruktiv stabukk av et sukkervrak!
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2007 #49 Skrevet 21. mars 2007 Ojoj, dette gjorde jeg å når jeg fikk min første kjæreste.. Det resulterte i +20kg.. Dårlig uvane!! ← Det var sikkert den nye kjæresten kjempeglad for..
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 21. mars 2007 #50 Skrevet 21. mars 2007 Jo, men man må prøve å sette seg litt inni den andres situasjon også. Det kan være årsaker til at man dytter i seg dette, og da å høre at den andre ikke tenner lenger, tror jeg ikke nødvendigvis vil hjelpe for alle. For noen vil det føre til trøstespising i tilegg.... Det man kan prøve å fokusere på er at man ikke ønsker den andre skal bli fet etc pga helsemessige årsaker, for det er faktisk usunt......fortell at du er redd for hjerteinfarkt, blodpropp, diabetes etc. Hjelp til meg å oppmuntre, ikke ved å fortelle den andre hvor ekkel den har blitt...det virker i oftest bare nedbrytende. ← Ja, man må trå forsiktig.. Men samtidig skal man jo faktisk like å se på kjæresten sin? Og om man ser at det går gærne veien, blir vel det å ikke gjøre noe med det også feil. Om man er sammen med noen man ikke synes er attraktiv fordi man er redd for å såre dem, på ein måda?
Gjest Gjest 1 Skrevet 21. mars 2007 #51 Skrevet 21. mars 2007 Jeg ønsker slett ikke å endre på henne hvis hun ikke vil det selv. Men hvis hun avviser mine forsøk totalt så ser jeg ingen fremtid sammen med henne. ← Hva er problemet da? Dump henne!
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 21. mars 2007 #52 Skrevet 21. mars 2007 Hva er problemet da? Dump henne! ← Så sint du er. Hvorfor er du så sint? Det er da en ærlig sak om man ønsker en partner som tar vare på kroppen sin?
Gjest Madam Felle Skrevet 21. mars 2007 #53 Skrevet 21. mars 2007 Så sint du er. Hvorfor er du så sint? Det er da en ærlig sak om man ønsker en partner som tar vare på kroppen sin? ← og det er jo en ærlig sak å si at du skal dumpe henne, når du selv ikke ser noen fremtid med henne. Du kan ikke tvinge noen til å forandre seg, for de må ville det selv. Du må finne ut hva du kan leve med, og det samme må hun. Kan hun ikke leve uten sjokoladen og brusen, så må du faktisk bestemme deg for hva du skal gjøre. For som sagt, du kan bare gjøre noe med din egen situasjon
Gjest Madam Felle Skrevet 21. mars 2007 #54 Skrevet 21. mars 2007 å bøtte i seg alkohol ubegrenset er vel ikke ulovlig?! ← Aha, så du valgte bort det som faktisk er ulovlig, fordi? Hasj er ikke lovlig, og da forsto du helt sikker at det var det jeg siktet til.
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 21. mars 2007 #55 Skrevet 21. mars 2007 og det er jo en ærlig sak å si at du skal dumpe henne, når du selv ikke ser noen fremtid med henne. Du kan ikke tvinge noen til å forandre seg, for de må ville det selv. Du må finne ut hva du kan leve med, og det samme må hun. Kan hun ikke leve uten sjokoladen og brusen, så må du faktisk bestemme deg for hva du skal gjøre. For som sagt, du kan bare gjøre noe med din egen situasjon ← Sure thang, jeg så bare ikke hele vitsen Det ble jo bare smør på flesk, han hadde jo allerede sagt det
Gjest Madam Felle Skrevet 21. mars 2007 #56 Skrevet 21. mars 2007 Det er jo mye i måten man sier det på, dog. Jeg ville ikke ha brukt ordlyden til han du siterte, men man må tåle å høre at man har lagt seg ut, og at den andre part ønsker en forandring nettopp FORDI man er glad i personen, men sliter f.eks med tenning pga overvekten til partner, er jo det både ærlig og et forsøk på å se løsningen i stedet for problemet. (Det ble mye komma, gitt!) Det er ikke den samme personen man forelsket seg i, om snop og brus har blitt en vane i ettertid, eller om antall timer i bevegelse har minket mens inntaket har vært konstant. Noe må man faktisk tåle å høre før kofferten pakkes.... ← Du må jo mene dette, men det er ikke dermed sagt at jeg må mene det samme. Om min mann ikke tenner på meg lengre, fordi jeg har lagt på emg noen kilo så er jo det synd. Men samtidig ville ikke jeg vært sammen med en sånn overfladisk person, og han måtte pent pakket kofferten sin. Og jo jeg mener det er overfladisk, for man bør virkelig ikke bare tenne på hvordan en person ser ut. Dette er da mitt valg, og det valget må jeg leve med. Vil jeg slanke meg, så er det for min egen skyld, aldri for en annen. Han skal elske meg for den jeg er, og har han problemer med det så er han ikke mannen for meg. Om man skal gi seg lov til å "kritisere" utseende til aprtneren, syns jeg man ahr gått over en magisk grense. Utseende forandrer seg hele tiden, for tyngdekraften slår til når vi blir eldre. Skal han da kunne forvente at jeg skulle algt meg under kniven, bare fordi han skulle tenne på meg igjen? Eller er det noe annet? Jeg personlig syns ikke det er noe annet, for det handler om vha vi verdsetter hos partneren vår. Og må det et tynt ytre til for at partnere skal tenne på en, da har en et propblem. Spesielt om en lever sammen emd en som kanskje sliter litt med å holde vekten. Men vi kan velge hva vi vil leve med, og det er selvfølgelig en ærlig sak. Jeg ville ikke levd med en så overfladisk person, så kritikk på min kropp ville jeg ikke akspetert fra min partner.
Gjest Madam Felle Skrevet 21. mars 2007 #57 Skrevet 21. mars 2007 slutt nå. du hadde neppe funnet deg i å tilbringe livet med en sån søppeldynge selv. ← Jeg hadde i alle fall ikke levd med et slikt menneske som deg, for å kalle noen for søppeldynge sier utrolig mye om deg. Det samme gjelder de som kaller folk som er overvektige for hvaler ol også. Respektløst. Jeg er voksen nok til å forstå at min mann velger selv hva han vil spise og drikke, så lenge det ikke er alkohol hele dagen.
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 21. mars 2007 #58 Skrevet 21. mars 2007 Du må jo mene dette, men det er ikke dermed sagt at jeg må mene det samme. Om min mann ikke tenner på meg lengre, fordi jeg har lagt på emg noen kilo så er jo det synd. Men samtidig ville ikke jeg vært sammen med en sånn overfladisk person, og han måtte pent pakket kofferten sin. Og jo jeg mener det er overfladisk, for man bør virkelig ikke bare tenne på hvordan en person ser ut. Dette er da mitt valg, og det valget må jeg leve med. Vil jeg slanke meg, så er det for min egen skyld, aldri for en annen. Han skal elske meg for den jeg er, og har han problemer med det så er han ikke mannen for meg. Om man skal gi seg lov til å "kritisere" utseende til aprtneren, syns jeg man ahr gått over en magisk grense. Utseende forandrer seg hele tiden, for tyngdekraften slår til når vi blir eldre. Skal han da kunne forvente at jeg skulle algt meg under kniven, bare fordi han skulle tenne på meg igjen? Eller er det noe annet? Jeg personlig syns ikke det er noe annet, for det handler om vha vi verdsetter hos partneren vår. Og må det et tynt ytre til for at partnere skal tenne på en, da har en et propblem. Spesielt om en lever sammen emd en som kanskje sliter litt med å holde vekten. Men vi kan velge hva vi vil leve med, og det er selvfølgelig en ærlig sak. Jeg ville ikke levd med en så overfladisk person, så kritikk på min kropp ville jeg ikke akspetert fra min partner. ← Ser du ingen forskjell på at man blir eldre med verdighet, og å aktivt gå inn for å legge på seg ved å putte i seg snop? Hva er det egentlig som er greit å si til deg av kritikk? Det må da være mye bedre å få vite det før det har gått så langt at man bare ønsker å avslutte hele greia.. Det å slite med å beholde vekta betyr ikke annet enn at man putter inn mer enn man forbrenner, og om man "sliter" med å holde vekta, er vel ikke sjokkis og brus den optimale løsningen? Det er en forsvinnende minoritet som "sliter" pga stoffskifte. De aller aller fleste "sliter" pga dårlig kosthold og for lite bevegelse. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321989
Gjest Gjest 1 Skrevet 21. mars 2007 #59 Skrevet 21. mars 2007 Det er da en ærlig sak om man ønsker en partner som tar vare på kroppen sin? ← Absolutt Men hvis partneren nekter er det bare å dumpe henne. Kan ikke forstå at du synes det er så vanskelig?
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 21. mars 2007 #60 Skrevet 21. mars 2007 Absolutt Men hvis partneren nekter er det bare å dumpe henne. Kan ikke forstå at du synes det er så vanskelig? ← Jeg synes ikke det er vanskelig, bare unødvendig å hive ut en aggressiv kommentar om noe som han allerede har konstatert. Han skrev jo selv at det ikke kom til å gå, og da har han jo sagt at han kommer til å dumpe henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå