Fjellrypa Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Jeg er veldig glad i å trene, og har en mann som er mye bortreist med jobben. Derfor vurderer jeg å kjøpe en joggevogn, sånn at jeg kan få løpt ordentlig også i skogen med Vesla. Billig er det jo ikke, men jeg håper å få tak en brukt. Er det noen som har erfaringer? Merker de kan anbefale? Hvor tidlig kan man ha barnet i en slik vogn?
Fjellrypa Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #2 Skrevet 19. mars 2007 Da kan jeg begynne å bruke den med en gang! Vi har en annen vogn som vi er godt fornøyd med, men jeg tror faktisk jeg har lyst til å investere i en egen tur/treningsvogn. Den kommer til å bli godt brukt, og så håper jeg at jeg kan finne en brukt. Hva slags vogn hadde du, forresten?
Myrthel Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 (endret) Hei. Jeg hadde en tvilling jogge vogn. Det var den "ekte" baby -joggeren. Kosta rundt 6000 -7000 kr. Nå har jeg solgt den - med alle papirer som medfulgte. Vogna hadde hjul, som en "voksen" sykkel, den veide under 10 kg. Vi rasa rundt i skogen og på fjellet med den vogna. Kom frem overalt - selvom den var dobbel og vi hadde to unger oppi. Dessuten tåler de veldig mye vekt. Syntes huske den tålte 65 kg tilsammen, jeg...og det er MYE mer enn ei vanlig tvillingvogn. Da kan unger gå så mye de vil - når de blir litt større - og så kan de hoppe oppi vogna når de er slitne... Da blir turene mye bedre. Har også erfaring med "enkel" joggevogn. Denne er ikke en dyr modell, og hjulene er ikke såååå store som på tvillingen - men absolutt ei grei vogn det også. Men du får mer - hvis du kjøper den dyre modellen. De er fantastisk lette å trille... Kjempefine å løpe med... Nesten så jeg savner å holde i vogna - når jeg er ute og løper nå Endret 6. september 2007 av Myrthel
Gjest Elastica Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 (endret) Jeg har også erfaring med "Baby-jogger" tvillingvogn. Denne er super å jogge med. Barna satt godt ned i setet og holdt hodet stabilt selv om det var fart på vogna. Jeg hadde også en enkel tre-hjulsvogn fra In-step. Denne var ikke like god og stabil. Jeg tror ikke noen er bedre enn Baby-jogger dersom men skal løpe med den. Det var da jeg begynte å løpe med babyen og han på to, at jeg kom i form etter fødslene, og siden da tredjemann kom. Anbefales! Gøy for ungene, sunt for deg. Her er nettsiden til Baby Jogger i Norge. Endret 19. mars 2007 av Elastica
Myrthel Skrevet 20. mars 2007 #5 Skrevet 20. mars 2007 Her er nettsiden til Baby Jogger i Norge. Jepp. Den vogn var det. Kjempeflott.. anbefales virkelig... Men som en annen sa litt lenger oppe... vogna egner seg ikke så godt på trange plasser (f.eks i butikker). Dette fordi den er litt "lang"... Det er fordi større barn også skal kunne få plass oppi den... Barna ligger omtrent som i en "hengekøye" - derfor blir ikke dumper i skogen så ille.... De ligger liksom å "skvulper" nedi "seilet" sitt.... ANBEFALES PÅ DET STERKESTE... Det finnes også noen "innlegg" som du kan legge i vogna - slik at den blir bedre for de helt minste... Dette har jeg ikke prøvd selv, men jeg leste om det...
Fjellrypa Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2007 Så godt å høre at dere har gode erfaringer! Jeg ble mye mer overbevist nå! Ser det er brukt baby jogger til 2000 kr på Finn... Kanskje jeg bare skal hoppe i det?
Gjest Elastica Skrevet 20. mars 2007 #7 Skrevet 20. mars 2007 Så godt å høre at dere har gode erfaringer! Jeg ble mye mer overbevist nå! Ser det er brukt baby jogger til 2000 kr på Finn... Kanskje jeg bare skal hoppe i det? ← Vær obs på at det er mange som kaller en trehjulsvogn for "baby-jogger", uten at det er den opprinnelige Baby-joggeren. Siden dette var en av de første på markedet, ser jeg ofte at det blir brukt som navn på type vogn, og ikke som merkenavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå