Gå til innhold

Moderne og fancy middagsretter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle så gjerne hatt oppskrifter på moderne middagsretter! Jeg er så fantasiløs og trenger råd!!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, hva mener du med "fancy og moderne", da?

Du kan jo titte litt i ukemeny-tråden og hva er middag i dag-tråden og se om du ser noen retter du synes ser spennende ut, og så spørre om oppskriftene på disse? Jeg er sikker på at de som har skrevet om rettene gjerne vil hjelpe. :)

Skrevet

Takk fo tipset! Jeg mener middager med feks. tørket tomater, parmesan-ost, squash, oliven osv.! :)

Skrevet

Det er masse slike retter i trådene jeg nevnte, så da kan du jo bare lage en liste over rettene du har lyst til å prøve ut, så er jeg sikker på at de som har skrevet om dem vil bidra med oppskrifter. :)

Her er et forslag til en kjempeenkel pastarett: Kjør 5-6 soltørkede tomater i blenderen til puré. Tilsett gjerne litt av oljen for å tynne den ut. Rør puréen inn i nykokt pasta sammen med noen oliven. Strø parmesan på toppen.

Skrevet (endret)

Jeg har lært mye om den typen matretter du etterlyser i kokebøkene til Jamie Oliver - du finner feks mange enkle og gode pastaretter i første og andre bok.

Ellers kan jeg gjerne komme med noen idéer til deg, men problemet er at jeg ikke alltid har oppskrifter på maten jeg skriver om i feks middagstråden. Et eksempel: I dag har vi prøvd ut en ny middagsidé - båndpasta i kremet saus med gorgonzola, spinat og soltørkede tomater. Da gjorde jeg omtrent sånn: Kokte pasta (250 g til 2 pers). Vasket en pose frisk spinat, surret i tørr panne til den falt sammen. Hakket 6-7 soltørkede tomater i olje. Surret et par fedd hvitløk i litt smør, hadde i en blanding av melk og matfløte (tilsammen 3 dl?), kokte opp og smeltet terninger av gorgonzola i sausen til den smakte bra. Smakte til med salt, pepper og nyrevet muskat, og jevnet med 1 ss maisenna rørt ut i litt kaldt vann. Tilslutt blandet jeg pasta, spinat, saus og soltørkede tomater.

Det ble ganske godt! Og hadde sikkert blitt enda bedre med noen ristede pinjekjerner eller valnøttkjerner på toppen. :)

EDIT: jeg la forresten nettopp ut noen oppskrifter i denne tråden, blant annet en pastaoppskrift - kanskje det kunne være noe? Men om de er så "fancy og moderne" er jeg litt usikker på, altså... :sjenert::ler:

Endret av piaf
Skrevet

Tusen takk, det var akkurat sånn mat jeg mente! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...