Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor sommer kjøpte jeg nye hagemøbler, med hvite sitte-puter i. Desverre fikk jeg regn på dem, og skumgummien inni farget stoffet rosa :sur: Jeg prøvde å ta av trekket og vaske det, men fargen er fremdeles helt forferdelig... Er det mulig å farge putene svarte, eller tror dere hjemmefarging vil smitte av på kær og hud? Noen som har erfaring/vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer ut fra den erfaringen jeg fikk i ungdommen da jeg hadde en greie med å farge alle klærne mine svarte ;)

Hvis det er vanlig bomulsstoff vil det sikkert gå greit å farge det, fargen vil ikke smitte av. Jeg mener dog å huske at du skal vakse det en gang etterpå, nettopp for å unngå dette problemet. Det du må passe på er å bruke nok farge, ellers blir det fort gråsjatteringer/ujevnt. Det står bakpå pakningene hvor mye du trenger til så og så mye stoff, beregn gjerne litt ekstra. Og la det ligge lenge, lenger enn det som står. Du får kjøpt farge til stoff i malings/hobbybutikker el.

Det som er problemet er at farge til stoff er dyyyrt. Jeg ville forsøkt å legge putene i klor først, siden de er (eller skulle vært) helt hvite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...