Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2003 #1 Skrevet 26. februar 2003 Jeg går egentlig på p-piller, men hadde kraftig diare for en stund siden, så jeg lot være å ta de resten av måneden (ca 3 uker tror jeg). Dette fordi jeg visste sikkerheten på p-pillen var sterkt redusert ved kraftig diare. Hadde mensen for et par uker siden, (Kort) og tenkte derfor lite på at det kunne gå "galt". (Ingen krise om det skulle skje for det!) De siste dagene har jeg vært plaget av konstant kvalme, oppblåst mage og følt meg "tung" i hodet og kroppen. I tillegg er brystene ømme. Tror dere jeg er gravid? Jeg tar p-piller nå. Tror dere det kan ha skadet et eventuelt foster?
Astra Skrevet 26. februar 2003 #2 Skrevet 26. februar 2003 Jeg veit ikke om du er gravid, men ta en test! Er du gravid vil denne sikkert slå ut ettersom det er 14 dager siden forventa (og kortvarig) mens. Testen fungerer like bra selv om du bruker p-piller. Om du er gravid kutter du selvfølgelig ut p-pillene. Disse ikke er skadelig for fosteret, så du trenger ikke å bekymre deg. Jeg kjenner flere pillebarn, og de er helt friske og sunne, og mødrene fikk vite av sine leger at pillene ikke var skadelig. Når det gjelder p-piller og diaré, blei jeg rådet av min lege å ikke kutte de ut, men ta de som noemalt, og i tillegg bruke ekstra beskyttelse. Dette for å ikke komme ut av syklusen. Diaré, er i tillegg til oppkast og forglemmelse den vanligste årsaken til pillebarn Lykke til!
Gjest Zalomine Skrevet 26. februar 2003 #3 Skrevet 26. februar 2003 Ta en test! De selger dem på apoteket, og de gir deg svar med en gang. Vi kan ikke svare på om du er gravid. Visst kan du være det, men du kan like godt ikke være det. Bare en test kan gi deg svaret. Og det visste du vel. Om du lot være å ta resten av brettet, så var du jo totalt uten sikkerhet da i en periode. Hadde du sex, ja så er det jo meget mulig at du kan ha blitt gravid. Dette vet du også. forøvrig har jeg lest at p-piller ikke er vist å skade fosteret dersom du fortsetter å ta dem før du oppdaget at du var gravid. Men, ta en test i dag. (evt av morgenurin i morgen) Eller ta en tur til legen om du føler det tryggere. Det er bare en test som kan gi deg svaret på det du lurer på. Lykke til.
Gjest Anonymous Skrevet 26. februar 2003 #4 Skrevet 26. februar 2003 Takk for svar! Ja, jeg skal kjøpe test i dag. Måtte bare høre med dere om dere mente det var noen "vits" i å teste meg. Har hørt at en kan ha regelmessis mensen mens en er gravid. Stemmer dette? Hvordan skal en da vite når en ble gravid?
Gjest Zalomine Skrevet 26. februar 2003 #5 Skrevet 26. februar 2003 Man KAN fortsette å ha mensen om man er gravid ja. Hvordan man finner ut når man ble gravid? Vel, legen undersøker forsteret etterhvert og setter en termin, og så regner man bakover Og hvordan man oppdager AT man er gravid på den måten, det er vel kanskje "en følelse av at noe er annerledes", kombinert med kanskje kvalme? tretthet? ømme bryster? andre små ting som gir mistanken grobunn, så man tar en test. Tester er fine ting. (og så merker man jo uansett at magen begynner å vokse etterhvert da. En plass leste jeg "det eneste SIKRE graviditetstegnet er at det kommer ut en baby. Gjør det det, da ble du gravid 9 måender tidligere" Lykke til med testinga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå