Gå til innhold

skal ta "lappen"

Fremhevede innlegg

Gjest DyneTryne
Skrevet

Grattis miobell! :D Vi var visst på samme dagen? Førstemann til lappen :hoppe: Høhø

Tweek: Han her var kristiansander og jeg turte ikke gå på UFO fordi alle var så aggressive der sies det, men det sier de om alle. K anbefalte iallfall a4 og vi hører på han :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Tweek
Skrevet

Haha, ja F anbefalte UFO og han kjenner han mannen. Men vet også om en som har dårlig erfaring med at resepsjonsdama på ufo sier timen er da og da og når han kom dit så var kjøretimen over og han må betale selv om han ikke var der. Men det er fordi man må aldri ringe resepsjonsdamene, for de vet ingenting!

Man skal ringe til kjørelæreren, for det er de som kan det.

Min kjørelærer er morsom og veldig god til å lære bort :) Og siden han kjenner F så bruker han det i læringa mi som om at jeg må bremse foran kryss for nå kommer F :ler:

Skrevet
Haha, ja F anbefalte UFO og han kjenner han mannen. Men vet også om en som har dårlig erfaring med at resepsjonsdama på ufo sier timen er da og da og når han kom dit så var kjøretimen over og han må betale selv om han ikke var der. Men det er fordi man må aldri ringe resepsjonsdamene, for de vet ingenting!

Man skal ringe til kjørelæreren, for det er de som kan det.

Min kjørelærer er morsom og veldig god til å lære bort :) Og siden han kjenner F så bruker han det i læringa mi som om at jeg må bremse foran kryss for nå kommer F :ler:

Apropo anbefaling av kjøreskoler. Vil absolutt anbefale Blink. De kjører både i Vennesla og Kristiansand og har bra biler og helt supre kjørelærere! Absolutt å anbefale :)

Gjest Tweek
Skrevet

Alle har jo vært sitt. Men iogmed at kjørelæreren min kjenner kjæresten og familien hans så føler jeg dette er betryggende. For da kan han jo ikke lure meg (vet ikke om dette er vanlig, men uansett om det skjer så skjer ikke dette meg nå ;) ).

Gjest miobell
Skrevet

sånn .. vært på min tredje kursdag :)

Er jo ganske dyrt dette her .. trafikalt grunnkurs koster meg 1700 kr. i dag kunne vi bli med på mørkekjøring også , men det hadde kostet meg 1300 kr til ... og det har jeg ikke mulighet til akkurat nå - har ikke en rik mamma eller pappa som betaler :forvirret: betaler det selv utav en nyetablert ungjente lommebok. jaja

Men det stemmer det at jeg kan ta kjøretimer etter fullført trafikalt grunnkurs til tross for at jeg ennå ikke har mørkekjøring???

Også hørt snakk om at om en tar lappen etter 1.mars trenger man ikke ha hatt mørkekjøring før en får lappen , bare en tar mørkekjøring innen året etter .. noen som vet mer her?....

Og trafikalt grunnkurs er faktisk gøy :) hehe.. selv om jeg føler meg endel eldre enn de fleste der .. jaja ;)

Gjest DyneTryne
Skrevet

Tredje allerede? Jeg skal mandag og torsdag i 2 uker jo, dette var svindel! Og koster 1900 :P

Ikke kunne vi ha mørkekjøring før til høsten hell, nei og nei, dette var rare greier.

Tar du lappen nå, trenger du ikke mørkekjøre før til høsten iallfall nei!

Gjest miobell
Skrevet

Hmmm... DyneTryne, hvilken kjøreskole går du ved da? ..lange kvelder? merkelig , men virker som om de har ganske så forskjellige rutiner på ting..

Vi samles mandag - fredag ettermiddag/kveld i en uke, så ferdig. mørkekjøring hadde endel lærere i kveld med en gjeng elever .. men jeg hadde altså ikke råd nå .. rett og slett..

vet også man skal søke om førekort på Statens vegvesen sine hjemmesider. Må gjøres før en kan begynne øvekjøre.. Sitter og gjør dette nå . på et av punktene skal du fylle inn "hva du søker førekort for" .. et punkt er : "personbil" der krysser jeg av .. men er også et punkt under samme hvor du kan krysse av på "født før 1.1.1985, kode 145" dette vil jo egentlig også gjelde meg da.. men skal der krysses av der??? hmmmmm...

Gjest DyneTryne
Skrevet

Bruker A4 i Kristiansand, men de har vel bedre å gjøre de andre dagene, så de fordeler :)

Er du født før 85 må du vel krysse av der. Dette bør kanskje jeg også gjøre ja!

Gjest miobell
Skrevet

hmmm.. ja men fikk visst ikke krysset av der, pga fikk kun lov krysse et sted og da måtte det bli på "personbil/varebil klasse B "

Ja, gå inn på Statens vegvesen sine hjemmesider.

under "elektroniske tjenester" skal du klikke på "søknad førekort" ..

Nå ser jeg også at jeg må få attest fra optiker på at jeg er nærsynt ... mye å gjøre .. mye å huske ;)

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg må å skrive inn søknad snart. Jeg har gjort det før men du må søke på nytt hvert halvvår hvis du bruker mer enn et halvt år til du er ferdig :)

Men som en spurte der opp så kan du ta kjøretimer osv og du kan tilog med kjøre opp før mørkekjøringen. Dette er fordi det er mellom noen "mørke" mnd du kan ta mørkekjøring. Og hvis du da tar lappen på sommer halvåret så får du midlertidig førerkort til du har tatt mørkekjøring :)

Gjest miobell
Skrevet

Sånn .... venter på å motta bevis på at jeg kan øvekjøre... fikk vite forige uke , på kjøreskolen jeg tok dette trafikale grunnkurset, at beviset ville være i bosten etter noen dager .. men det har ennå ikke kommet...

noen med erfaring? hvor lenge må en vente da?

hehe... vil begynne kjøre nå som jeg er litt motivert :)

Gjest Tweek
Skrevet

Det kommer vel etter 1-2 uker. Kommer vel litt ann på!

Jeg har hatt kjøretime på onsdag nå, og nå har jeg hatt 16 kjøretimer (8 ganger liksom, jeg har alltid doble kjøretimer) Og etter den 6 ganga kom jeg opp et nivå sånn at jeg ble plutsellig veldig mye bedre og at jeg taklet alt på en bedre måte. Man ser virkelig at jeg har blit god :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...