thessa Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 Hei Er det noen smarte mennesker der ute som vet hvordan jeg får beskyttet bildene mine mot å bli kopiert av andre? Okei, litt klønete formulert. Jeg har en hjemmeside som jeg driver å fikler med, og legger ut mengder med bilder der, men jeg vil ikke at disse skal være tilgjengelige for hvem som helst. Har vært inne på sider tidligere der jeg har venstreklikket også kom det opp en"feilmelding" eller lignende om at disse bildene var beskyttet. Hjelp anyone??
Smigul Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Det kommer vel an på funksjonene i programvare du bruker for å redigere hjemmesiden og støtte for slike funksjoner på server hjemmesiden ligger på
Gjest Maxagaze Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Hmm.. ? Det er ingen sak å søke opp veiledninger på nett for det aller aller meste, og jeg har ikke filla peiling på html engang.. Søkte etter "disable right clicking" på google, plukket bare øverste treffet.. Dette kunne du klart å finne selv, og det har du kanskje også på nåværende tidspunkt.. ?
Gjest Kaffomann Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Hmm.. ? Det er ingen sak å søke opp veiledninger på nett for det aller aller meste, og jeg har ikke filla peiling på html engang.. Søkte etter "disable right clicking" på google, plukket bare øverste treffet.. Dette kunne du klart å finne selv, og det har du kanskje også på nåværende tidspunkt.. ? ← To "bakdører" som falt inn umiddelbart: 1.Disable javascript. 2. Lete i cachen.
Gjest Bobcat Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 To "bakdører" som falt inn umiddelbart: 1.Disable javascript. 2. Lete i cachen. ← Det stemmer. Det der venstreklikk-greiene er egentlig bare tull fra ende til annen. For å si det slik: Dersom du er redd for at noen skal kopiere bildene dine, så bør du i utgangspunktet ikke legge dem ut på nett. I det øyeblikk de legges ut public, så er de i praksis allemannseie. Det eneste du eventuelt kan gjøre er å vannmerke bildene dine. På denne maskinen blir denne typen fjollete bogus-Javascript rett og slett filtrert bort i alle installerte nettlesere. Fysj og pføy! Er det rart man bør være ganske restriktiv med å tillate Javascript? Når noen ser på bildene dine, så er de i realiteten allerede lastet ned og kopiert på besøksmaskinen. Skal du begrense tilgangen til bildene, så kan du for eksempel benytte deg av HTAccess eller serverside-scripts i kombinasjon med en database der bildet er lagret som en BLOB. Ja, jeg er litt grinete i dag..
Gjest Maxagaze Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 Jada, jada, det er ingen perfekt løsning, enkleste er vel å legge dem ut i en begredelig kvalitet og tilby folk å kjøpe dem, hvis de vil ha noe bedre.. TS nevnte "venstreklikk", tolket det som høyreklikk, og dermed har jeg svart på det TS ba om. Til en viss grad vil det fungere på folk som er litt mindre kompetente enn de som svarer i denne tråden, og da har man ihvertfall kommet ett lite stykke.. Personlig er slike feilmeldinger på en webside som en rød klut på meg, og jeg klikker meg heller fort videre..
Gjest Bobcat Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Jada, jada, det er ingen perfekt løsning, enkleste er vel å legge dem ut i en begredelig kvalitet og tilby folk å kjøpe dem, hvis de vil ha noe bedre.. ← Helt klart et bedre alternativ. TS nevnte "venstreklikk", tolket det som høyreklikk, og dermed har jeg svart på det TS ba om. Til en viss grad vil det fungere på folk som er litt mindre kompetente enn de som svarer i denne tråden, og da har man ihvertfall kommet ett lite stykke.. ← Ja, det var vel faktisk høyreklikk jeg mente. Sikkert det TS mente også. Jeg vet heller ikke om det faktisk er de ukompetente man skal passe seg for.. Personlig er slike feilmeldinger på en webside som en rød klut på meg, og jeg klikker meg heller fort videre.. ← Samme her. Ikke bare en rød klut, heller.. Nesten nok til å starte et DOS-angrep, faktisk
Gjest Kaffomann Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 DoS-angrep. DOS er et operativsystem. Måtte bare.
Gjest Bobcat Skrevet 20. mars 2007 #9 Skrevet 20. mars 2007 (endret) DoS-angrep. DOS er et operativsystem. Måtte bare. ← Dæven.. Tafsefeil svir av og til. Endret 20. mars 2007 av Bobcat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå