Gjest silkesvarten Skrevet 19. mars 2007 #1 Skrevet 19. mars 2007 hei jeg fyller 30 år en måned før termin.. og alle maser om det "partye" som alle vil feire når man er 30.... men jeg vil helst bare ha det stille rundt meg... men da er venner frempå at her skal vi ordne noe... hva ville dere ha gjort---- er jo da høygravid. og kunne tenke meg å ta det helt kuli......
Wildy Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Må man ha hæla i taket og tenna i tapeten bare fordi man blir 30? Siden du er høygravid vil jo en full fres feiring være for "de andre", ikke for deg.... Og hva er poenget med en bursdagsfeiring om jubilanten ikke kan delta? Synes du skal feire bursdagen din slik du selv vil, det er tross alt du som har dag!
Furstina Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Säg precis som du känner: "Jag vill fira min dag i ro och stillhet med middag och nära vänner. Jag är gravid och orkar ingen stor fest nu." Kanske kan du bjuda in till en 30+ fest när du fyller 31 och slå på stort då? Kanske till och med gå så långt att skicka ut inbjudningar till de som masar och be dem på fest om ett års tid?
Gjest silkesvarten Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 er helt enig med dere.... men har fortalt at jeg vil ta det helt med ro.. og heller ut å spise med min familie og våre foreldre... men det høres ikke ut som det går ann.. for da er det andre som skyter in å sier at her må vi lage noe... jeg kan godt gå med på kosleig grillfest hjemme i hagen eller noe.. men ikke på et leie sted hvor det er fest og en haug med mennesker.. og jeg føler rettå slett ikke for å feire en 30 års dag... syns ikke det er noe vits... alle blir 30 før eller senere... har fortalt det mange ganger men alle lukker ørene... uff
Eliza Doalot Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Enig med Nigo-San, si klart ifra at du ikke blir med hvis de arrangerer kjempeparty for deg. Jeg gjorde det i forbindelse med utdrikkingslaget mitt. Jeg sa klart i fra at dersom det blir et utdritingslag så reiser jeg hjem. Jeg var så klar på det at ingen var i tvil om at jeg mente det, og det fungerte utmerket. Ta for deg et par i "festkomiteen" som du kan få gjennomslag hos, og som de andre "arrangørene" også hører på, og forklar dem at du virkelig ikke vil, hvorfor og hva som blir konsekvensene. Forhåpentligvis skjønner da resten at det ikke er noen vits i å arrangere en fest for en som ikke kommer.
Gjest Bellatrix Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 hei jeg fyller 30 år en måned før termin.. og alle maser om det "partye" som alle vil feire når man er 30.... men jeg vil helst bare ha det stille rundt meg... men da er venner frempå at her skal vi ordne noe... hva ville dere ha gjort---- er jo da høygravid. og kunne tenke meg å ta det helt kuli...... ← Vil du ta det rolig så tar du det rolig.
Gjest Eir Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 Jeg for min del har aldri skjønt den store greia med å feire 30-årsdager, så jeg synes du skal stå på ditt. Det er ikke noe du skal behøve å forklare noen heller, men når de i tillegg er gravid så bør folk forstå det.
Elle Melle Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 Ha et koselig "besøk" med god mat og god tid til hygge, før det braker løs med nattevåk og få muligheter til slappe av... Det er lov å bestemme over seg selv, spesielt når man er høygravid!
Kaffekoppen Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 Skikkelige venner respekterer og og støtter deg. Feir på din måte, kanskje med grilling slik som du foreslår.
rangi Skrevet 20. mars 2007 #10 Skrevet 20. mars 2007 Jeg er i akkurat samme situasjon som deg, fyller 30 i slutten av juli og har termin i begynnelsen av sept. Jeg har sagt klart i fra at det ikke blir noen feiring på meg, da jeg ikke aner hva slags form jeg er i, og jeg kan ikke forestille meg noe værre enn å sitte i 30 varmegrader og ligne en hvalrosss sammen med masse mennesker på en eller annen restaurant el lign. Nei, det blir nok en liten grillsamling i hagen, kun med de aller nærmeste for min del. Kan jo heller feire 35 års dagen da, når den etterhvert dukker opp, hvis noe absolutt skal feires:)
abelille Skrevet 20. mars 2007 #11 Skrevet 20. mars 2007 Her i huset hadde mannen 30-årsdag en måned før min termin, og da hadde ikke jeg lyst til å stelle i stand til noen stor fest. Vi satser heller på at vi kan ha en "ungdoms-feiring" mot sommeren en gang.
Gjest mystify Skrevet 22. mars 2007 #12 Skrevet 22. mars 2007 Har også venner som snakker om at jeg må ta en fest når jeg fyller 30.. Har ikke planlagt noenting, og blir ikke noe store greier.. Orker rett og slett ikke.. Man må jo ikke ha kjempeparty bare fordi man blir 30..
Rioja Skrevet 22. mars 2007 #13 Skrevet 22. mars 2007 Jeg fylte 30 en måned før jenta mi ble født. Jeg ga beskjed om at feiring av min 30 års dag ville bli om et år, dagen før jeg fylte 31! Det ble en rolig feiring på selve dagen, og hæla i taket året etter. I min vennekrets skal en 30-års dag feires skikkelig! Men jeg tror ikke jeg ville blitt snurt dersom noen ikke ville... Gjør det du føler for!
Nitha Skrevet 16. april 2007 #14 Skrevet 16. april 2007 Fyllte 30 to måneder før termin og det var definitivt ikke tiden for fest. Følte meg som en tordensky av en flodhest.... Tenkte å ta det til 31-årsdagen i stedet, men da vi passerte den nokså fredlig også har vi forskjøvet det til en litt større fest i sommer. Hvis vennene dine virkelig ikke forstår at du ikke vil ha noen fest, så kan du kanskje si at dere reiser bort den weekenden. Kanskje mannen din har spandert et spa-opphold, for eksempel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå