dront Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg har lyst til å bestille noen bøker, utvalget er bittelitt forskjellig hos amazon.com og amazon.co.uk, men det jeg lurer mest på er om det er andre ting jeg bør tenke på - prisforskjeller, leveringstid og porto; blir det stor forskjell om jeg bestiller fra USA vs UK? Mener å huske at jeg har bestilt fra begge steder før, men det er år siden...
Bobeline Skrevet 19. mars 2007 #2 Skrevet 19. mars 2007 Jeg bruker co.uk uansett, fordi jeg føler meg emst trygg på dem. Har en slik rar idé om at ting kommer tryggere frem når det ikke skal krysse hele atlanterhavet... Uansett, priser på varer og frakt kan en lett regne ut ved å bruke en valutakalakulator (de fleste bankene har en slik på internettsidene sine), og såvdt jeg vet opplyser begge om leveringstiden. Det siste jeg ville sjekket er returrutinene deres på defekte eller skadede varer, for den kan kanskje variere noe...
Susannah Skrevet 19. mars 2007 #3 Skrevet 19. mars 2007 Jeg har selv bare kjøpt bøker fra co.uk, men har sett andre her inne i en annen tråd som hadde brukt .com. Synes jeg husker de sa at leveringstiden var litt lang fra USA. Ellers er jo Amazon et seriøst selskap uansett, de pleier å gi veldig god hjelp hvis det er noen problemer e.l. En annen ting er valutaen: slik det er nå er dollaren lav og pundet ganske høyt i forhold til kronen, dette kan slå ut positivt for deg hvis du kjøper fra USA.
Gjest itla Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Jeg bestiller stort sett fra co.uk, men har bestilt enkelte ting fra .com fordi de ikke har vært tilgjengelige i den britiske versjonen. Dermed har jeg ikke noe sammenligningsgrunnlag når det gjelder pris - selv om jeg tror de ligger relativt likt. Men frakten fra .com tar uendelig mye lengre tid enn fra co.uk! Fra co.uk har jeg varene stort sett i løpet av 3-4 dager (forutsatt at de er på lager, såklart), mens fra .com tar det fort 3-4 uker med varer de har inne. Og en utålmodig sjel som jeg er gidder ikke å vente så lenge på morosaker...
dront Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2007 Takk for svar Den ene boka har de i en tilsynelatende veldig fin utgave på .com, så pengene blir evt bare spart på porto Men å vente i ukesvis passer ikke meg heller. Får vel bare få ut fingeren og bestille fra Storbritannia.
MsRP Skrevet 21. mars 2007 #6 Skrevet 21. mars 2007 Jeg gikk for noen uker siden inn på .com og .co.uk i to vinduer på pcen samtidig og bestilte samme vare, bare for å se forskjellen. (Dette går også an for deg å gjøre, ettersom prisene kan variere fra vare til vare. Man kan gjøre en bestilling nesten helt ferdig, så langt at du får se frakt og leveringstid, og så slette den) Men uansett, min erfaring er at på .com er prisene litt lavere, frakten mye høyere, og leveringstiden mye lengre. Alt i alt kommer man bedre ut av det både med penger og ventetid på .co.uk. Jeg bestiller derfra et par ganger i måneden, og de er også veldig presise i forhold til oppgitt leveringstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå