Gå til innhold

Hvordan beregne drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier lokale hvor vi kan ha med drikke selv, og kommer til å leie en profesjonell bartender. Skal selvsagt spørre ham, men tenkte høre med dere også :)

Først og fremst: hva slags drinker bør vi ha?

og hvor mye drikker folk?

(vi blir 70 stykker og samtlige er ca 30 +/- år gamle)

Noen med erfaringer?

tingeling

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingen erfaring men vi satser på å ha dette i vår bar:

Rødvin

Hvitvin

Øl

Vodka

Gin

Whiskey

Bacardi Razz

Baileys

Cognac

Tia Maria

Brus

Vi blir ca. 60 gjester og er ikke helt sikker på hvor mye vi skal ha av hver sort enda...

Endret av mowgli
Skrevet

Erfaringsmessig fra 30-års lag etc går det somregel mye mindre alkohol enn man tror.

Vi blir ca 60 og har kjøpt inn 2 liter vodka og 2 liter gin til baren. I tillegg vil vi ha noen 3-litere med rød- og hvitvin, øl, congnac og bailyes (det som er igjen etter det er servert til kaffen) og kanskje litt whiskey.

Husk at gjestene sitter lenge til bords med vin, og et bryllup er jo ikke noe rølpefest!!

Skrevet

Av erfarne servitører er jeg blitt anbefalt følgende til 60 personer:(vi blir ca 80 og skal derfor ha en l ekstra av vodka og gin)

4 l cognac (f.eks Braastad VSOP)

4 l vodka

4 l gin (f.eks Bombay Saphire)

4 kasser øl

1 l whisky

1-2 l likør (f.eks baileys)

3 kasser blandevann

hvis du regner ca 4 cl sprit per drink, blir det en del drinker på hver (5-6) drinker på hver + øl. Det burde holde i massevis. Men det er bedre å sitte igjen med litt ekstra tenker jeg.

Skrevet

4 l cognac (f.eks Braastad VSOP)

4 l vodka

4 l gin (f.eks Bombay Saphire)

4 kasser øl

1 l whisky

1-2 l likør (f.eks baileys)

3 kasser blandevann

Hva med rødvin og hvitvin da? I de bryllupene jeg har vært gjest har det gått en del av dette under festen også?

Skrevet

Vi har regnet nesten 1 1/2 flaske vin per pers under middagen, så jeg regner med at det er MASSE igjen til festen.. Litt usikker på forholet mellom disse, men betydelig mer rødvin enn hvitvin. Jeg regner med at det er uproblematisk om vi går tom for en sort vin/sprit så lenge det er flere andre ting å velge mellom.

Skrevet
Erfaringsmessig fra 30-års lag etc går det somregel mye mindre alkohol enn man tror.

Husk at gjestene sitter lenge til bords med vin, og et bryllup er jo ikke noe rølpefest!!

:) Vi skal ikke ha middag, kun fest med ca 70 pers, samtlige i 30 års alderen. Håper selvsagt ikke at folk blir overstadig snydens, men det skal være en skikkelig fest. Regner også med at det kommer til å gå mye drinker siden det er noe mange setter pris på når de blir blandet skikkelig (og ikke koster 95,-)

men er det noen som har noen forslag tl drinker som er populære?

Tingeling

Skrevet

Vi satser på å kjøpe masse alkohol!

Ikke fordi vi vil ha rølpefest, men fordi jeg vil synes det er skikkelig pinlig å gå tom. Uåpnet vin kan byttes på polet, og det andre holder seg lenge og drikkes nok opp med tid og stunder det også ;)

Husk at det går mer alkohol hvis det er mange unge gjester enn mange eldre!

Var nettopp i selskap med ca 50 godt voksne personer, der var det 4 liter sprit + øl og vin, og de gikk raskt tomme for sprit. Øl går det nok også en del av, spesielt hvs det er varmt.

Skrevet

webtender.com kan man trykke inn de ingrediensene man har, og få opp forslag til drinker ut i fra det.

(hold inne ctrl-tasten for å markere flere ingr. samtidig.)

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...