Wonders Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Jeg elsker dobbel mocca på Stockfleths i Lille Grensen, Oslo Den inni Oslo city er oxo god, emn varierer så mye. Boccata i Byporten var bra før de byttet ut alle som jobba der noen måneder siden. Bit Byporten er ikke særlig god. 7- eleven overalt er usmakelig! Jeg liker ikke når det smaker bittert og tørt etterpå. Da hadde jeg bestillt en annen type kaffe! Hva synes dere andre? Hvor kjøper dere kaffe? Og hvor ofte drikker dere den? Og hvor mye koster den?
Gjest Huldali Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Kaffebrenneriet sin kaffe latte er veldig god.
Fam Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Kaffebrenneriet sin kaffe latte er veldig god. ← mm Og Kaffebrenneriet sin Kaffe Mocca. Akkurat slik den skal være: kaffe med en touch av skokolade. Ikke slik som mange andre kaffebarer lager den: sjokolade med en touch av kaffe.
Hobgoblin Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 (endret) Boccata i Byporten var bra før de byttet ut alle som jobba der noen måneder siden. ← En stund siden jeg har kjøpt kaffe på Boccata, men husker at den var veldig god. Har registrert at det er nye folk, så synd om kaffekompetansen har forsvunnet! Kjøper ikke så veldig ofte, fordi jeg jobber et sted hvor det er et lite stykke til ordentlig kaffe. Men pleier alltid å kjøpe enten dobbel americano eller en enkel latte. Det er forøvrig FÆL kaffe på Kaffe & Krem på Colosseum. Kaffebrenneriet er greit, Stockfleths er best (i Grensen), og Boccata også ok. Likte også før Rooster i Østbanehallen. Drakk også mye kaffe på Blindern før, og kaffebaren på SV var suveren vinner der (for bitter på UB). Blindern har forøvrig en variant med hvit sjokolade - fantastisk som dessert! Pris: Americano bør ligge på 20-22, Latte ikke over 29. Synes jeg... Edit: Leif. Endret 19. mars 2007 av Hobgoblin
ashera Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Java på St.Hanshaugen/Mocca på Frogner (samme eier). Stockfleths i Lille Grensen.
Wonders Skrevet 19. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2007 Kaffe med hvit sjokolade må være den ultimate smaken !
venus* Skrevet 19. mars 2007 #10 Skrevet 19. mars 2007 Kaffe med hvit sjokolade må være den ultimate smaken ! ← Hvit mocca? Det er noe av det kvalmeste jeg har drukket. SØT!
Gjest -eline- Skrevet 20. mars 2007 #11 Skrevet 20. mars 2007 Dromedar - men det har dere ikke i Oslo ← Åh! *savne* For det meste kjøper jeg kaffen min på Blings på St. Olavs plass, absolutt god kaffe (ikke helt Dromedar-standard men...), men årsaken til at jeg kjøper den der er vel mer nærhet til skolen enn noe annet
Gjest Frk Åberg Skrevet 20. mars 2007 #12 Skrevet 20. mars 2007 I Oslo liker jeg Kaffebrenneriet, og i Bergen syns jeg Det Lille Kaffekompaniet er best.
Gjest Elfrida Skrevet 20. mars 2007 #13 Skrevet 20. mars 2007 La Dolce Vita og Il Moro har noe av den beste kaffen du får i Oslo syns jeg. Stockfleths i Grensen og JAva på St. Hanshaugen er også bra.
Mischa Skrevet 20. mars 2007 #14 Skrevet 20. mars 2007 Stockfleths kanskje den i Lille Grensen er best, men sørvisen der stinker! Huff, kommer ikke over det.. så prøver å unngå å gå dit. (Var en fyr som var mer opptatt av å avtale vors med kompisen sin enn å betjene kunder, så køen ble lenger og lenger, men han måtte bare prate ferdig for å finne ut hvor de skulle være osv.. og dette var en voksen mann:P Var mye verre og frekkere enn jeg klarer forklare! = boikott) Men kaffen ja.. beste moccan! Heldigvis er de flinke på OC også dårlig kaffe mocca = Bagel&Juice, Bocata, Cafe Sør, Dus, Kaffe og Krem, Mabou osv... smaker grusomt..
Wonders Skrevet 20. mars 2007 Forfatter #15 Skrevet 20. mars 2007 dårlig kaffe mocca = Bagel&Juice, Bocata, Cafe Sør, Dus, Kaffe og Krem, Mabou osv... smaker grusomt.. ← :bukke: Helt enig. Jeg er ikke fan av kaffe, bare om den smaker ett hint fresh. Vil helst bare ha varm sjokolade...Men prisene er jo så å si like... Har kjøpt meg svær eske Swiss Miss(sjokoladepulver til kakao i verdensklasse) på Smart Club. I løpet av vinteren har jeg jammen meg drukket opp hele!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå