Fru Biscuit Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Tulla på snart ni måneder spiser godt med grøt til lunsj, og vanligvis en passende porsjon middagsmat. I tillegg ammer vi fremdeles en god del. Men vi klarer ikke å få til en god rutine på frokosten! Har i en lengre periode gitt henne en brødskive/skalk med leverpostei som hun tygger på. Men hun får jo ikke i seg stort I det siste har vi prøvd å skjære opp brødet i biter, men pinsett-grepet er ikke helt på plass ennå. Hva gjør dere andre? Gir dere grøt til frokost også? Eller noe annet? Takker for råd og innspill Fru B
Gyda Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Lillegutt fikk grøt til frokost og kvelds de tre-fire mnd han gadd å spise grøt. Han hadde ikke villet ha brød før han slutta med grøten - over natta. Han var da ca 7-8 mnd gammel. Om tulla ikke klarer å putte de små brødbitene inn i munnen på egenhånd - så kan du vel bare hjelpe henne og putt inn i stedet for henne...
white feather Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Sønnen fikk også grøt en god stund så gikk vi over til brødmat oppskåret i terninger. Han var ikke i stand til å spise det selv da han var 9 mnd, så jeg måtte selvfølgelig hjelpe han med det. Kan ikke huske når han klarte å spise et måltid helt på egenhånd, men det skjedde ganske gradvis. Tror nok du må hjelpe henne i måltidsituasjonene en god stund til
Gjest Peppa Skrevet 18. mars 2007 #4 Skrevet 18. mars 2007 jeg brukte å amme i seks-sju tiden, og gav grøt i ni tiden, så prøvde jeg med brødskive i tolv tiden istedet.
Fru Biscuit Skrevet 18. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2007 Om tulla ikke klarer å putte de små brødbitene inn i munnen på egenhånd - så kan du vel bare hjelpe henne og putt inn i stedet for henne... ← Tror nok du må hjelpe henne i måltidsituasjonene en god stund til ← Takk for svar så langt! Må bare rydde opp i en liten misforståelse før jeg får flere svar: det er ikke det at jeg ikke vil hjelpe henne med å spise brød, men hun vil bare ha når hun får gjøre det selv. Så da sitter hun der og fjaser med brødet sitt, og jeg tenker at det er da i hvert fall bedre om hun gjør dét og får i seg litt, enn om jeg prøver å dytte i henne biter og alt ender i skrik og mas (litt overdrevet, men dere skjønner...). Hvordan introduserte dere andre brødmåltidet (uavhengig av om det var til frokost eller ei)?
white feather Skrevet 18. mars 2007 #6 Skrevet 18. mars 2007 Takk for svar så langt! Må bare rydde opp i en liten misforståelse før jeg får flere svar: det er ikke det at jeg ikke vil hjelpe henne med å spise brød, men hun vil bare ha når hun får gjøre det selv. Så da sitter hun der og fjaser med brødet sitt, og jeg tenker at det er da i hvert fall bedre om hun gjør dét og får i seg litt, enn om jeg prøver å dytte i henne biter og alt ender i skrik og mas (litt overdrevet, men dere skjønner...). Hvordan introduserte dere andre brødmåltidet (uavhengig av om det var til frokost eller ei)? ← Ja, da blir det jo fort litt vanskeligere! De har vilje selv om de er så små! Men kanskje som flere har sagt at de gir grøt til frokost og brødmat til lunsj?
Eliza Doalot Skrevet 18. mars 2007 #7 Skrevet 18. mars 2007 Snupp på 8,5 mnd får grøt til frokost og kvelds, og brød og frukt til lunsj (og middag til middag da). Vi gjør det sånn at hun spiser litt selv og jeg dytter inn noen biter i mellom, og så spiser vi frukt til dessert. Dersom hun ikke er så interessert i brødet men vil ha frukt, gir jrg henne det litt om hverandre. En t-skje frukt, et par brødbiter, litt frukt igjen osv. Da går det som regel ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå