Hedda-78 Skrevet 18. mars 2007 #1 Skrevet 18. mars 2007 Hvilken rekkefølge er det vanlig å gjøre det? Når vi er ferdig med middagen skal vi strekke på beina mens personalet gjør om til småbord. En av gjestene er profesjonell musiker og har meldt seg frivillig til å spille i ca 1 time, ellers bruker vi CD-er. Vi er ikke så mange gjester (35 totalt), og de er ikke spesielt danseglade. Så vi tror at etter 1 time har de fleste fått danset fra seg det de ønsker. Første dans blir vals. Men skal vi sette fram kakene først, og ta valsen etter at vi har begynt på kakene, eller er det vanlig å danse litt først, og så sette fram kakene når vi har kommet godt igang med festen/folk er leie av å danse?
mowgli Skrevet 18. mars 2007 #2 Skrevet 18. mars 2007 Vi kommer til å danse først og så ta kakene Hva som er vanlig å gjøre vet jeg ikke, men vi syns det er best sånn
Gjest Revenka Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Dette lurer jeg også på! Vi har booket musikere og lurer på når jeg skal si at de kan komme.
Mies Skrevet 19. mars 2007 #4 Skrevet 19. mars 2007 Generelt sett så kommer jo dette veldig ann på hvor lenge etter middagen kakene kommer. Noen har kakene en halvitme-time etter middag, og da kan man jo vente med dans, mens andre (som jeg) venter i to-tre timer med kakene, og da blir det logisk å begynne dansen før. Dessuten så må en tenke på når lokalet stenger om man har et sted med stengetider, synes at det er koslig å få tid til litt dans før man må gå. Har intrykk av at dette gjøres ulikt fra bryllup til bryllup, noen tar det før og etter andre bare etter, men mest vanlig i de bryllup jeg har vært i å ha før og etter. Mange er "lei" av å sitte og prate etter middagen og har lyst til å røre på seg, da er dans bra.
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2007 #5 Skrevet 19. mars 2007 Jeg synes det har vært mest velykket i de bryllupene hvor gjestene har danset litt før kaffe og kaker. En er gjerne så mett etter middag at kaker frister ikke med en gang...
Mirabella83 Skrevet 19. mars 2007 #6 Skrevet 19. mars 2007 En annen ting å tenke på kan være hvis man har invitert kaffegjester. Skal de komme rett til dans og få kaker etterpå eller skal de få kake først og så danse?
Kath Skrevet 19. mars 2007 #7 Skrevet 19. mars 2007 (endret) Av de bryllupene jeg har vært gjest, har jeg likt de hvor kaken blir server først og dansen litt senere. Grunnen er vel at musikken starter, man blir i godt humør og plutselig skal man spise kaker, det er av erfaring vanskeligere å dra i gang festen igjen etterpå. Men, dette er jo veldig individuelt. Jeg skal servere gjester og fore forloveden med kake sammens med kaffe og avec. Og etter man har kost seg med kaker vil vi dra i gang festen med vår "elegante" dans! Endret 19. mars 2007 av kathjuli07
Solgudinnen Skrevet 19. mars 2007 #8 Skrevet 19. mars 2007 Av de bryllupene jeg har vært gjest, har jeg likt de hvor kaken blir server først og dansen litt senere. Grunnen er vel at musikken starter, man blir i godt humør og plutselig skal man spise kaker, det er av erfaring vanskeligere å dra i gang festen igjen etterpå. Men, dette er jo veldig individuelt. Jeg skal servere gjester og fore forloveden med kake sammens med kaffe og avec. Og etter man har kost seg med kaker vil vi dra i gang festen med vår "elegante" dans! ← Da jeg giftet meg hadde vi først middag. så satt vi i grupper og pratet over en kaffekopp (eller mineralvann) Tiden går fort i godt selskap, men etter en stund kom kakefatene fram. Etterhvert som gjestene var forsynt ble kakefatene byttet ut med drikkevarer. Kaffe, mineralvann og litt av det sterkere slaget til dem som ville ha det. De fleste skulle hjem i privatbiler, så det gikk ikke mye av alkoholen. Selv var jeg avholdsmenneske og skålet i kaffe. (Merkelig for noen men helt ok for de som kjenner meg.) Så ble det dans til langt utpå morgenkvisten. Det var en kjempehyggelig dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå