Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd denne fargen? Den ser liksom så blass ut på den hårprøven, men hårprøven stemmer sjelden med det faktiske resultatet synes jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har prøvd denne fargen? Den ser liksom så blass ut på den hårprøven, men hårprøven stemmer sjelden med det faktiske resultatet synes jeg...

På meg blir fargene fra Decore endel mørkere enn pakken tilsier ihvertfall...samme med Casting også.

Skrevet

Alle slike hårfarger kommer an på hva ditt utgangspunkt er. Er du lys/blond og vil bli mørkere, så lønner det seg å kjøpe ett hakk mørkere enn vanlig, for de mørke fargene blir veldig fort blasse i lyst hår. En sort farge blir veldig fort brun. Så her må du prøve deg frem. Blir den for lys eller for blass, kjøp en pakke til og farg over igjen etter en dag eller to:) Lykke til

Skrevet
Alle slike hårfarger kommer an på hva ditt utgangspunkt er. Er du lys/blond og vil bli mørkere, så lønner det seg å kjøpe ett hakk mørkere enn vanlig, for de mørke fargene blir veldig fort blasse i lyst hår. En sort farge blir veldig fort brun. Så her må du prøve deg frem. Blir den for lys eller for blass, kjøp en pakke til og farg over igjen etter en dag eller to:) Lykke til

Unitystore!

Du har jo veeeldig god peiling! Jeg leste denne tråden med stor interesse fordi jeg vil gjerne farge håret mitt mørkt. Kanskje du kan gi meg råd?

Utgangspunktet mitt er veeldig behandlet hår, permanent og lysnet.

Hvis jeg farger det, blir det sånn matt, lysere, sprøtt, som du av og til ser på folk?

Altså at håret trekker forskjellig der hvor det er behandlet og ikke...

:sjenert:

Skrevet

Jeg pleier å farge håret Sjokoladebrun, Decoré det også. Kjempefornøyd med fargen, men kunne tenke meg ett lite hakk lysere. Derfor jeg lurer på hazelnut. Det jeg lurer på er vel om fargen er spennende og hvor rød den er, av folk som har prøvd akkurat denne fargen. Jeg er vant til å farge håret mitt mørkt, og vet at fargene blir mørkere enn det ser ut.

Skrevet

Smascha! :)

Hvis håret ditt er veldig kjemiskt behandlet og ikke helt i tipp topp stand, er det kalrt at fargen trekker forskjellig. Der håret er "sunt" vil det bli mer som den fargen som skal bli, mens resten av håret vil bare se rart ut... Har selv hatt det slik :forvirret:

Det jeg da gjorde, var rett og slett å farget hele håret mørke brunt, da vises ikke ting så godt. Og etterhvert når fargen ble vakset litt lysere farget jeg det i hakket lysere enn den mrøke brune.

Har hatt en del kunder med slikt hår også, men det er så vanskelig å gjøre noe med det på nette=) Det vi ofte gjør i salonger er å farger håret til kundene rødt/orange glansvask/minicolour, kommer an på hvilken farge de vil ha i utgangspunktet. og deretter farger vi det brunt, da sitter fargen bedre. Dette for at de røde pigmenetene( varme pigmenter ) skal feste seg i det porøse håret, og la de brune pigmenetene feste seg i det røde igjen. Fargen blir fort blass, men håret ser ikke helt rassert ut. Men dette er det ikke mange som tørr å prøve hjemme på badet.

Skrevet

Men for å gi alle ett godt råd om å beholde fargen på håret fin og glansfull, så ta en cm av fargekremen du farger håret med og bland i sjampoen. Da har du din egen fargesjampo til din farge og ditt hår :) Ikke bruk denne sjampoen hver gang da, men kanjskje annenhver gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...