Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg har lyst til å klippe meg helt kort igjen, noe ala den frisyren A.J. i America's Next Top Model har. Jeg har hatt mange liknende frisyrer tidligere, og vet at det passer meg og stilen min.

Men jeg har et dilemma. Jeg har en frisørtime hos min faste frisør i hjembyen den 4. april, men det er jo lenge til, og fram til da befinner jeg meg i den byen hvor jeg jobber. Så spørsmålet er om jeg skal finne en frisør her og ta sjansen på at h*n klarer å følge instruksjoner, eller om jeg skal vente i nesten tre uker til jeg kommer hjem til frisøren som kjenner mine vaner, og ikke minst: håret mitt.

What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ventet til jeg var hos min faste frisør, som jo vet hvordan du har hatt det før. Så er du sikrere på at det blir som du vil. Så lenge er det jo ikke til. Tiden flyr!

:)

Gjest Deception
Skrevet

Problemet mitt er vel heller at jeg er slik at hvis jeg har bestemt meg for noe, skulle det helst skjedd i går. :sjenert: Sannsynligvis får jeg ikke time når jeg vil/hos en aktuell frisør her, heller.

Men du har vel rett. Og så må jeg være flink til å signalisere at jeg faktisk VIL ha forandring, for de siste gangene har frisøren overtalt meg til å forsøke noe jeg kanskje er mer lunken til. Hun kjenner meg godt, for jeg har gått der i tre år, men problemet er mest at jeg er så utålmodig.

Gjest Advena
Skrevet

Det er jo mange frisørsalonger rundt omkring som sender frisørene sine på kurs slik at de hele tiden blir oppdatert på det nyeste og flinkere å klippe hår.

Jeg klipper meg ikke hos fast frisør, men hos Modern Design, og synes de alltid klipper meg akkurat slik jeg vil. :)

Men selvsagt, er du usikker, så er det nok best å vente til du kommer deg til din faste frisør. ;)

Skrevet

Måtte le da jeg leste dilemmaet ditt. :ler: Gjett om det var høy gjenkjennelsesfaktor....

Jeg vil derfor ikke komme med noen tips, for jeg er også svært utålmodig, og har mang en gang løpt til nærmeste frisør, istedet for å vente til jeg fikk time hos en som allerede kjenner meg og håret mitt. Det har gått begge veier. Noen ganger har jeg vært svært fornøyd, andre ganger ikke.

Men jeg ble så nysgjerrig på hvilken frisyre det er snakk om. :sjenert: Har nemlig ikke tv3, og derfor ikke fått sett next top model..... noen link?

Gjest Advena
Skrevet
Men jeg ble så nysgjerrig på hvilken frisyre det er snakk om. :sjenert:  Har nemlig ikke tv3, og derfor ikke fått sett next top model..... noen link?

AJ.

Skrevet

Det kan kanskje funke hvis du faktisk har med et bilde av A.J.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Det der er jo ikke så langt unna noe ala det du hadde i sommer da... ellers; jeg har en følelse av at du er typen som bør vente til du er hos din faste frisør... ;) Det er ikke lenge til

Gjest Deception
Skrevet
Det der er jo ikke så langt unna noe ala det du hadde i sommer da... ellers; jeg har en følelse av at du er typen som bør vente til du er hos din faste frisør... ;) Det er ikke lenge til

Nei, men det er ganske langt unna det jeg har nå. :ler: Nå har jeg glatt hår i noe som sikkert kan kalles en pasjefrisyre, men som er kortere på den ene siden, samt tung, rett lugg til øyenbrynene. Jeg er ikke redd for å klippe meg, men jeg er redd for at de ikke skal forstå hva jeg vil. Nei, jeg får vel vente, så slipper jeg spørsmål fra frisøren, også.

Gjest Deception
Skrevet

Hvor idiotisk er det at størstedelen av tvilen min har bunn i at jeg er litt engstelig for hvordan den faste frisøren vil reagere? :sjenert: Hun kommer jo uansett til å måtte slite med meg framover.

Skrevet

Bare pass på at det ikke blir skikkelig sånn 90-tallssveis, tror jeg hadde venta på den faste frisøren jeg... Tenkte det samme som deg en gang og dro til en annen frisør.... var ikke fornøyd :tristbla:

Gjest Deception
Skrevet

Nei, jeg må vel bare vente. Det er i hvertfall det tryggeste. "Alle" kan klippe halvlange, oppklipte frisyrer, men å få korte frisyrer til å virkelig fungere, er en kunst. Og jeg er ikke blant de minst kresne, heller. :)

Men det føles godt å ha bestemt seg, i hvertfall.

Skrevet

Drastiske forandringer hadde jeg nok latt min egen, faste frisør som kjenner meg og som jeg er trygg på at gjør jobben sin skikkelig ta seg av....

Det er rimelig stor krise om man skal gjøre en større forandring og vil ha en bestemt frisyre også forhaster man seg fordi man er utålmodig og velter inn døra hos den første og beste frisøren man finner - som kanskje dessverre viser seg å ikke være oppgaven moden i det hele tatt....

Gjest Deception
Skrevet

Jeg er IKKE redd for forandring, og å betegne en frisyre som ikke helt faller ut som ønsket som en "krise" er kanskje å gå for langt. Men jeg tror jeg lar fornuften bestemme, og venter til jeg drar hjem i stedet for å spane opp en frisør her i byen. :)

Skrevet

Jeg kjenner godt til dette med å gjerne ville gjort det man har bestemt seg for så fort som mulig og helst i går.

Det kommer jo an på hvor kresen man er på resultatet ;), og det var du jo sa du, så da er det nok lurest å tøye tålmodigheten litt ja, så er iallfall sjansene for at du får resultatet du ønsker deg større i og med at du kjenner frisøren.

Det er jo ikke morsomt å endelig ha bestemt seg for å få ny frisyre, også ble det ikke slik man ville ha det.

Hår vokser jo ut igjen, men det var dette med tålmodigheten igjen da.

Lykke til med ny frisyre, håper du blir fornøyd !

Gjest Deception
Skrevet

Man kan vel si at tålmodighet ikke akkurat er min fremste egenskap, ja. :sjenert:

Skrevet

Jeg måtte først sjekke hvem A.J er ..

Men det var jo litt morsomt, for akkurat denne frisyren har jeg også hatt før. Tok skrittet fra veldig langt hår og til denne frisyren, og ble kjempefornøyd. Hadde den lenge, både med helt mørkt hår og noen ganger med orange striper. Typete sveis som passet meg helt utmerket! Skal jeg ha helt kort hår igjen, blir det noe liknende igjen.

Men jeg ville gått til den faste dyktige frisøren jeg bruker, ville ikke våget noen ny frisør hvis jeg skulle gjort noe drastisk. Ville tatt med bilde av A.J og vist frisøren min. Jeg blir sååå grinete hvis det blir feil :ler:

Gjest Elastica
Skrevet

Prøv en ny frisør!

Alle trenger litt ny inspirasjon av og til, og selvom du føler lojalitet til din faste frisør, er det greit å teste noe nytt. Noen ganger "stivner" den faste i sin vante form, og min erfaring er at man alltid har godt av litt radikal forandring.

Jeg ble klippet av en frisør som kom fra stuhr fra København, som holdt kurs for noen jeg kjenner. Det ble kanonbra, og frisøren min hadde aldri funnet på det. Hun er altfor "lydig" til det.

Skrevet

Heisann!

Jeg er frisør selv, og ville ha rådet deg til å vente om du har brukt denne frisøren i hjembyen din lenge.

Å ta med ett bilde av en frisyre trenger ikke bestandig hjelpe. En del frisører har gjort seg opp en mening i det du kommer inn døra om hva som passer deg og hvordan du burde se ut. Dette er egentlig meget feil!!! Vår oppgave er jo å tilpasse kundens behov og ønsker, men vet mange er trangsynte dær. Og kundene ligger kanskje på sengen i flere uker å gråter over det fæle håret.

Det som er bra med en fast frisør, er at frisøren kjenner hårtypen din, og mengde og kvalitet på håret ditt, og vet hvilke redskaper å bruke.

Ikke noe galt i å prøve en ny frisør, men sørg da for at denne frisøren setter av god tid til deg, slik at dere får kommunisert bra underveis. Og ikke bli sur om det ikke ble helt slik du hadde forventet;)

Lykke til

Gjest Deception
Skrevet (endret)

Heldigvis kommuniserer jeg og frisøren bra, men hun har nok sine meninger, ja. Håret mitt er tykt, men bestående av veldig mange myke hårstrå, og det er ikke alle frisyrer som funker bra. Dessuten bor jeg ikke i Norge, og er litt redd for at en frisør her kanskje ikke vil helt forstå det jeg prøver å forklare.

Men i dag har jeg heldigvis en "god" hårdag, og er ikke like bastant på å klippe meg kort. :ler:

Endret av Deception

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...