Gå til innhold

Hva koster passepartou (?) til bilder?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skriver det sikkert ikke riktig, men mener slik man har rundt bildet inni en ramme slik at det ser skikkelig ut ;)

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Gjest *Tara*
Skrevet

Det beste er å kjøpe det i en rammeforretning eller hos et rammeverksted. Da skjærer de det akkurat passe til bildet.

Skrevet
Det beste er å kjøpe det i en rammeforretning eller hos et rammeverksted. Da skjærer de det akkurat passe til bildet.

Ja, det var det at det var så dyrt ;) så tenkte å kanskje gjøre det selv heller...

Skrevet

Du kan også få kjøpt dem i de fleste fotobutikker. Gjerne litt dyrere, men som oftest bra utvalg.

Skrevet

Chlas Ohlson har et OK utvalg i hvitt og sort i hvert fall.

Hvis standard innermål ikke passer bildet, blir det ikke pent å skjære dem til selv med mindre du har spesialverktøyet som kreves og en smule trening. Ytterkanten kan du justere noen mm. eller cm. selv med en stållinjal og en god skalpell, men da blir proposjonene gjerne litt feil.

Alt i alt så bør bilder som ikke har standardmål rammes inn av profesjonelle.

Gjest *Tara*
Skrevet

Hvis det er snakk om skikkelige bilder, enten kunst eller fotografier så ville jeg spandert på skikkelig var hos en rammemaker. Du vil aldri klare å skjære så fint selv ... Poenget er liksom å få skåret det litt på skrå ...

Gjest Tweek
Skrevet

Jeg har sett på hobbybutikker o.l

Skrevet
Hvis det er snakk om skikkelige bilder, enten kunst eller fotografier så ville jeg spandert på skikkelig var hos en rammemaker. Du vil aldri klare å skjære så fint selv ... Poenget er liksom å få skåret det litt på skrå ...

dette er billige reproduksjoner..derfor jeg ikke gidder spandere så mye på det. Ja, to av de har standardmål, ¨så på Clas Ohlson...det tredje kan jeg ta hos rammemaker kanskje....for det var ikke standard.

Skrevet

Har kjøpt til ca 50 kr på Bohus, andre møbelkjeder har sikkert noe linende.

Skrevet

Har betalt 100-200 kroner pr stk hos glass/rammebutikker for mellomstore bilder. Nå sist til et bilde som i yttermål er standard plakatstørrelse betalte vi 180 kroner. Da fikk vi velge farge og selvsagt skåret innvendige mål som passet bildet akkurat. Synes ikke det er så dyrt, har sett at store passepartouter koster 120-150 i hobbybutikker.

Rammen kjøpte vi billig på Ikea, innrammingen slik butikken ville gjort det kom til å koste 800 i tillegg. Plukket opp noen tips fra butikken i den sammenheng og synes resultatet ble ganske bra.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det selges overalt, til og med på Rema1000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...