Drua Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 I dag har jeg følt meg litt allergisk, men det er vel i grunnen litt tidlig? Det sies jo at vi sesongallergikere bør begynne med medisinene våre tidlig, men jeg kvier meg litt, for uansett hvilket merke allergitabletter jeg prøver så blir jeg trøtt av de. Så må jeg jo veie opp om jeg vil være trøtt eller nyse konstant og ha rennende, kløende øyne selvfølgelig, men hvert år så tror jeg liksom at jeg har vokst fra meg allergien- og jeg har jo klart meg uten medisiner noen år, det varierer jo hvor ille det er. Hm...
Gjest Vampyra Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Jeg lurer litt på det samme,... Men jeg har planer om å ta kortison sprøyte etter et overraskende forsøk i fjor. Når må man ta denne?
Gjest Vintersol Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 (endret) Jeg økte til maksimaldose allergitabletter for datteren for et par dager siden, og det var absolutt ikke for tidlig, for hun har allerede begynt å få temmelig kraftige symptomer... Optimalt sett skal en vel egentlig begynne med tablettene 2-3 uker før forventet reaksjon. Endret 17. mars 2007 av Vintersol
Gjest Vintersol Skrevet 17. mars 2007 #4 Skrevet 17. mars 2007 Jeg lurer litt på det samme,... Men jeg har planer om å ta kortison sprøyte etter et overraskende forsøk i fjor. Når må man ta denne? ← Den kan du ta når som helst.
Bhrsrk Skrevet 17. mars 2007 #5 Skrevet 17. mars 2007 Tok første tabletten i dag, siden pollensesongen for hassel og or allerede er i gang i Oslo, og det uansett er greit å komme i gang litt i forkant av bjørkepollensesongen som jeg reagerer mest på.
Gjest baby-E Skrevet 17. mars 2007 #6 Skrevet 17. mars 2007 Den kan du ta når som helst. ← Men det lønner seg jo å ta denne en stund før pollensesongen starter, for å oppnå best effekt. Før har jeg pleid å ta den i mars, for så å ta påfyll i juni.
Gjest Vintersol Skrevet 17. mars 2007 #7 Skrevet 17. mars 2007 Men det lønner seg jo å ta denne en stund før pollensesongen starter, for å oppnå best effekt. Før har jeg pleid å ta den i mars, for så å ta påfyll i juni. ← Det har du selvsagt rett i, det er en stor fordel å ta den litt i forkant for sesongen for å oppnå best effekt, men er absolutt ingen nødvendighet. En behøver ikke å ta den før en merker symptomer, men det tar vanligvis opptil 2-3 uker før en oppnår maksimal virkning.
Bertha Skrevet 17. mars 2007 #8 Skrevet 17. mars 2007 Man skal helst begynne på medisinene litt før sesongen starter, da er kroppen bedre rustet til å stå imot. Det er derfor ikke noe for tidlig å begynne nå, dersom du bor i sørlige deler av Norge. Selv har jeg tatt medisiner i en måneds tid nå. Sjekk på http://www.naaf.no. Der kan du melde deg på mailliste, slik at du får pollenvarsling daglig.
Gjest baby-E Skrevet 17. mars 2007 #9 Skrevet 17. mars 2007 Det har du selvsagt rett i, det er en stor fordel å ta den litt i forkant for sesongen for å oppnå best effekt, men er absolutt ingen nødvendighet. En behøver ikke å ta den før en merker symptomer, men det tar vanligvis opptil 2-3 uker før en oppnår maksimal virkning. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå