Snart Frue Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 I juni skal jeg og min kjære til Naxos og kose oss en uke. Er det noen av dere som har vært der og kan anbefale steder å se, bra restauranter osv... Vi er ikke så glad i strender som det kryr av turister på, er det mulig å finne noen rolige steder der?
Harald Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Naxos er en herlig øy, men jeg vill nok valgt to uker hvis skulle dit, pga den noe strevsomme reisen. Naxos har ikke egen flyplass, så det er en ganske slitsom reisevei, med fly til Santorini, og båtreise til/fra Naxos. Gänske mye folk på stranden i Chora("hovedstaden"), men lei moped å dra til Agia Anna, en annen strand noe km unna. Der kan du finne ganske glissent med folk bortover, men du må være forberedt på at de som befinner seg der har "tekstil-fobi"...
Glasspus Skrevet 18. mars 2007 #3 Skrevet 18. mars 2007 Å herregud, det er en fantastisk øy, var der i mai 2005 og SKAL tilbake dit.. Kan anbefale å bo ved Plaka beach (leide studio til 20 euro døgnet), det er en diger strand hvor du kan sole deg med eller uten klær. I mai var det lite folk og det var ikke "tett" mellom håndklærne Men vil du ha det veeeldig privat og elske i strandkanten - bør dere leie bil og dra tvers over øya til Moutsouna, der er det muligheter for å finne en strandflekk helt for seg selv Ta med mat og drikke!! For der vil dere bli en stund.... Vi reiste på måfå og leide oss bosteder underveis, av utleiere som møtte opp på kaia når fergene kom. Greit og enkelt, men lurt å vite hvor dere vil bo ellers kan det bli vanskelig å velge... luksusproblem egentlig. Glasspus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå