Gå til innhold

Pollenallergi

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, nå er min pollenallergi slått ut! Regenr med at det er or eller hassel (bor i østlandsområdet) og siden det alltid er bjørk jeg reagerer mest på gruer jeg meg til den kommende tiden. Allergimedisiner går jeg på, men synes ikke at jeg klarer å føre en normal hverdag allikevel, konstant rennende nese, nyser til jeg begynner å bø neseblod og blir veldig søvning både pga allergitablettene og at det rett og slett er slitsomt å være så "dårlig".

Jeg gikk for ca 10 år siden til homeopat, da egentlig for noe annet, men fikk behandling for pollenallergi. Det funket veldig bra og det året regagerte jeg omtrent ikke, året etter litt mer og etter to-tre år kom det tilbake for fullt. Grunnen til at det kom tilbake var jo fordi jeg sluttet hos homeopat, så jeg har veldig tro på denne behandlingen. Jeg har lyst til å ringe en homeopat for å bestille time tidlig mandag, men er usikker på om det er tidsnok? Jeg har ikke mulighet til å gå til samme homeopat grunnet flytting, men "medisinen" jeg fikk er vel registrert så hvis jeg har navnet hans burde det vel være mulig å få de samme, evt en ny undersøkelse for å finne ut hva jeg trenger.

Noen som har erfaring/som vet om det er helt bak mål å beg på dette nå, om det rett og slett er for sent å begynne med behandling nå som man er kommet så langt ut i sessongen?

Om det ikke er for sent er det noen som har gode forslag til kontorer/egenpraktiserende flinke homeopater i Oslo sentrum?

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke det spiller noen rolle når i pollensesongen du prøver deg med homeopatmedisiner. Selv prøvde jeg det første gang i juni, altså flere måneder etter at det begynte for fullt - og det virket på høysnuen etter ett kvarter!

Forsto det sånn på min homeopat at jeg trengte behandling (et par doser med disse granulene) for hver gang det er ny pollentype i lufta. Om du tar noe nå, så må du antakelig ta litt i april/mai også dersom du reagerer på bjørk, dernest i juni dersom du reagerer på gress osv.

Bor ikke i Oslo, så jeg har dessverre ingen homeopat å anbefale der.

Lykke til, uansett! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Takk!

Lurte bare på om du hadde prøvd vanlige pollenmedisiner uten at det hjalp? Synes egentlig at det er utrolig at medisinen ikke hjelper mer enn den gjør i dag. For meg er det ikke en god nok løsning når jeg i en måned ikke fungerer ordentlig. Det finnes jo en type kortisonbehandling, men da tar det jo 3-5år for å bli frisk, og utredningen tar veldig lang tid.

Ringer kl åtte mandag for å bestille time! Orker ikke tanken på dette hele våren, er skikkelig slitsomt! Fikk du akupunktur i tillegg?

Skrevet

Både vanlige medisiner, helsekostmedisiner og homeopatmedisiner har hjulpet på meg - heldigvis!

Men jeg liker ikke å putte i meg en haug med "syntetisk" medisin dersom det kan unngås, derfor har jeg altså prøvd andre alternativer.

Homeopatmedisinen virket godt på meg, men samtidig ikke på helt jevnlig basis. I overgangene mellom de ulike pollentypene har jeg fått ganske store ubehag i noen dager, fordi jeg antakelig har vært litt for sent ute med "timingen" når jeg skal ta homeopatmedisinen.

Jeg har i stedet funnet et helsekostprodukt som hjelper meg mye bedre og som virker konstant, uavhengig av pollentype: Alleramin-kapsler. Tar disse daglig, og har da ingen som helst pollensymptomer hele sesongen, bortsett fra litt kløe i øynene i juni/juli. Det er en urt som kalles Perilla. Fås kjøpt på de aller fleste helsekostforretninger.

Håper imidlertid at ikke jeg forvirret deg nå. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...