Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er fryktelig hissig, jeg er ingen engel selv, jeg er hissig og kan sikkert tenne alt for lett noen ganger. Jeg mener alikevel at min samboer har et ganske alvorlig problem med at han er så hissig. Det hender at han slår meg, noen ganger for bagateller. Det er ikke ofte, men det skjer. Når han først er sint brøler han fryktelig, kaller meg stygge ting. - Ditt patetiske menneske, taper, ødelagte vesen osv. De første gangene han kalte meg slik ble jeg bare sjokkert, jeg kan ikke forstå hvor han har det fra. Jeg har spurt han om det er noen som har kalt han for slike ting, man begynner vel ikke bare slik ut fra løse lufta heller? Men han sier at det ikke er noen som har gjort det.

Terskelen for å kalle meg, eller for å bli fysisk blir lavere med tiden. Vi har vært sammen i 6 år, han har ikke utviklet seg til å bli en konemisshandler, jeg vet at han ikke vil det heller. Men jeg merker jo at respekten for meg er blitt lavere på visse områder. Jeg føler meg ofte dum, naiv og kanskje ikke så smart. Jeg vet jo at jeg er smart. Har begynt å ta igjen, være tøff, svare han tilbake, om jeg ser at han begynner å bli så sint at han kan slå så stikker jeg. Jeg virker sikkert som en dum idiot, tro ikke at dette er ofte, det er sjeldnere og sjeldnere at vi krangler. Vi har et fantastisk forhold på så mange andre måter. Han er en nydelig person, og han holder også ut med mange av mine negative sider. Føler noen ganger at vi er to unger som holder på. Vi er voksne begge to, og han er noen år eldre enn meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Tweek
Skrevet

Kom deg vekk kjære deg :klem:

Du fortjener mye bedre, og ikke vent til du er så langt nede at du trenger hjelp for å gå. Gjør det selv!

Gjest Bellatrix
Skrevet

Løp!

Eller krev at han går i terapi for å mestre sitt eget sinne.

Skrevet

Enig med Bellatrix og Tweek

Slår han, så gå - hvis han ikke er villig til å arbeide for å mestre sinnet. En ting er å være hissig, men grensen går ved (eller snarere litt før) slag. Du vil vel ikke ha det slik hele livet.

Det finnes såvidt jeg vet sinnemestringskurs for menn som slår, men han må selv ønske en forandring.

Gjest Tweek
Skrevet

Veldig viktig at hvis han skal gå på sinnekurs må han ville det selv. Det er jo den viktigste biten ellers så vil jo sinnet hans bare bygge seg opp etterhvert og få en skikkelig utblåsning som du antagelig vil være tilstede på.

Gjest baby-E
Skrevet
Vi har vært sammen i 6 år, han har ikke utviklet seg til å bli en konemisshandler, jeg vet at han ikke vil det heller.

Kjære deg. Hvor mange ganger mener du at han skal slå før han blir konemisshandler da?

Jeg syns du virkelig bør prøve å flytte fra han. Han er ikke bra for deg. Å bli fysisk og psykisk misshandlet er grusomt. Den mannen kan ikke ha noen form for respekt for deg, og det er vel ikke en slik man du vil tilbringe tiden din sammen med?

Skrevet

Jepp, enten løper du eller så må dere gå i terapi.

en jeg var sammen med ble av og til sint. Slo meg en gang, og beklaga det. Men en gang i fylla tok det helt overhånd. Jeg trodde jeg skulle dø :overrasket:

Jeg hadde aldri trodd det om han. Så vær forsiktig.

Gjest vimselot
Skrevet

En tulletråd igjen? Svaret er jo gitt; ikke løp men gå rolig...

Gjest Bellatrix
Skrevet
En tulletråd igjen? Svaret er jo gitt; ikke løp men gå rolig...

Hvorfor tror du det er tull? Dessverre så er det mange som opplever fysisk og psykisk mihandling av kjæresten. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...