Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom plutselig til å tenke på om det er sånn at man ikke kan spise jordbær mens man ammer?

Kjøpte 2,5 kg frosne jordbær i går. Må jeg begynne å hive nedpå kanskje? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Vampyra
Skrevet

Det har vel noe med at det kan fremkalle allergi hos barnet?

Ja det er bare å lage seg smoothies fremover ;)

Skrevet

reker og ferske jordbær er de to tingene du ikke kan spise hvis du leverer melk på sykehuset. kokte jordbær går derimot an.

Skrevet

De anbefalingene jeg har fått fra helsepersonell er at så lenge jeg eller pappaen er allergiske er det bare å spise hva det skal være. Er en av oss allergiske mot noe, skal jeg holde meg unna den aktuelle matvaren.

Nå er det vel noen som får vondt i magen av jordbær, men det er bare å prøve seg fram.

Skrevet

Jeg har hørt at babyer ofte får magevondt på grunn av jordbær. Mamma elsker jordbær, og jeg var et sommerbarn, så da jeg var noen uker gammel kjøpte hun en kurv. Hun kunne bare ikke la være, og snikspiste hele kurven på trappa. Snikingen hjalp ikke gitt, jeg skrek hele natta og mamma fant ut at hun måtte la jordbærsesongen være i fred... ;)

Skrevet
Jeg har hørt at babyer ofte får magevondt på grunn av jordbær. Mamma elsker jordbær, og jeg var et sommerbarn, så da jeg var noen uker gammel kjøpte hun en kurv. Hun kunne bare ikke la være, og snikspiste hele kurven på trappa. Snikingen hjalp ikke gitt, jeg skrek hele natta og mamma fant ut at hun måtte la jordbærsesongen være i fred...  ;)

:hoho:

Etter den søte kløe kommer den sure svie... :tunge1:

Skrevet

Jeg er veldig allergisk og spiser ikke jordbær når jeg ammer.

Men er man ikke allergisk går det an og prøve seg med litt, men store mengder er vel ikke og anbefalle.

Skrevet

Jeg holder meg unna jordbær fordi min bror var allergisk mot det som baby. Mulig det er litt hysterisk, men det er uansett mitt valg.

Reker holder jeg meg unna fordi jeg selv er allergisk.

Synes forøvrig anbefalingen er ganske morsom. Man skal holde seg unna det man er allergisk for. (Gjør man ikke det uansett?)

Gjest silkesvarten
Skrevet
Jeg kom plutselig til å tenke på om det er sånn at man ikke kan spise jordbær mens man ammer?

Kjøpte 2,5 kg frosne jordbær i går. Må jeg begynne å hive nedpå kanskje?  :sjenert:

det er det lureste ... å ikke spise jordbær mens man ammer...

de får slik himmlande mage knipe av det . og det er slett ikke verdt det å spise litt jordbær å ha en hel dag med skrik...

så jeg ville ha holdt meg unna jordbærene...

og siden jeg venter barn midt i jordbærsesongen så kommer jeg igjen til å måtte gå en sesong uten jordbær da det er min stoooooore favoritt... :sikle:

Skrevet
det er det lureste ... å ikke spise jordbær mens man ammer...

de får slik himmlande mage knipe av det . og det er slett ikke verdt det å spise litt jordbær å ha en hel dag med skrik...

så jeg ville ha holdt meg unna jordbærene...

og siden jeg venter barn midt i jordbærsesongen så kommer jeg igjen til å måtte gå en sesong uten jordbær da det er min stoooooore favoritt...  :sikle:

NOEN får mageknip... Snupp fikk ikke det, så jeg spiste jordbær. Det er sikkert ikke lurt å sette til livs en kasse første dagen, men det går jo ann å prøve seg litt fram.

Gjest Silje Vanilje
Skrevet

så man kan spise det som gravid men ikke mens man ammer? Så babyen får ikke i seg jordbær som mor spiser når babyen ligger i magen? *undrer*

høres snodig ut.

Skrevet
så man kan spise det som gravid men ikke mens man ammer? Så babyen får ikke i seg jordbær som mor spiser når babyen ligger i magen? *undrer*

høres snodig ut.

Jordbær er ikke farlig, så hvilken rollle spiller det om fosteret får det i seg?

Skrevet

når babyen er i magen får den all maten rett i blodet, mens når den kommer ut må magen begynne å jobbe. en helt fersk og utrent mage er litt tander.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...