Gå til innhold

Hvor lang tid trenger man

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Bare lurer jeg :sjenert:

Hvor lang tid brukte/ bruker dere på å planlegge? Et år? Eller kortere tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss i august, og begynte planleggingen i januar.

Skrevet

Avhengig av når på året dere vil gifte der e(noen daoter på sommeren blir fort opptatt) og hvor i landet og ikke minst hva slags ambisjonsnivå dere har så kan dere bruke alt fra 1. mnd (kortere er vel ikke mulig grunnet byråkrati) og ett og ett halvt år. Har man planer om å gifte seg rundt sankthans så blir det ofte booket både kirker og lokale ett-ett og et halvt år før (men for all del, en kan booke senere også, men da er muligens førstevalget gått). gifter du deg i november så er det ofte ikke like stor konkuranse om levrandører mm så da kan en mnd være nok.

Skrevet

Kommer helt an på hva du legger i det. Ser her på forumet at mange bruker flere år på planleggingen, mens andre ordner alt på 14 dager.

Skrevet

Vi gifter oss om ca 3 mnd. Vi satte datoen omtrent halvannet år før, men vi begynte ikke ordentlig planlegging før i år. Vi har fremdeles en god del igjen.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Vi skal gifte oss neste sommer. Bestilte lokale for et par måneder siden faktisk (selv om jeg er imot å begynne så tidlig, var vi redde for å ikke få stedet vi ville ha, siden det allerede hadde kommet inn andre bestillinger), og kommer til å bestille kirke når det er mulig. Men noe særlig mer har vi ikke planlagt enda. Begynner sikkert med mer seriøs planlegging utover høsten og på nyåret neste år.

Det kommer nok an på tidspunkt på året, og hvor storslått man vil ha det. Jeg skulle gjerne ha giftet meg på et mindre populært tidspunkt, men det ble vanskelig for oss fant vi ut. Liker egentlig at det er litt impulsivt, men så ønsker jeg noe mer uformelt enn en del andre også. Mannen vil ha det mer formelt enn meg, så vi får se hva det blir til.

Skrevet

Vi forlovet oss 19 des 2005, gifter oss 28 juli 07.

Begynte vel å se på kjoler og pynt lenge før det.

Men man trenger virkelig ikke så lang tid.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Vi forlovet oss 24. november 2006, begynte planleggingen i midten av januar, og vi gifter oss 30 august til neste år. Har allerede bestilt lokaler og kirke, og er godt igang med planlegging.

Vil gjerne slippe og ha masse ting som må fikses i siste liten (selv om det jo er en del som MÅ fikses i siste liten), dessuten trenger vi å spare opp penger, da økonomien ikke er det helt store som nyetablerte :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet
dessuten trenger vi å spare opp penger, da økonomien ikke er det helt store som nyetablerte :)

Et veldig godt poeng. Tror vi skulle slitt med å gifte oss med de vi ønsker å ha tilstede denne sommeren, siden vi nettopp har kjøpt leilighet.

Skrevet

Vi brukte 8 mnd og hadde 55 gjester og det holdt i massevis mht tid. Giftet oss ikke på sommeren.

Skrevet

bestemte oss i desember..gifter oss i august...syns jeg har nok tid..helt til kjolen min kom i feil størrelse..men det holder til alt annet :)

Skrevet

Fra vi bestemte oss, og bestilte lokale, til bryllupet har det gått ca 1 1/2 år. Men jeg kunne ha planlagt det hele på kortere tid, hvis jeg måtte.

Det går jo veldig i rykk og napp med planleggingen... Vi bestilte lokale og ordnet med vigsler med en gang - men etter det gikk det flere måneder før vi gjorde neste ting....

Selv om man kan gjøre mye på kort tid, bør man likevel ofte være tidlig ute for å få det lokalet man vil ha, og bestille kjole osv.

Skrevet

Forlovelse i oktober, bryllup i april, altså 6 mnd å planlegge på. God tid!

Skrevet

Vi giftet oss 1. juli i fjor og bestilte kirke, selskapslokale og fotograf ca. 10 mnd i forveien. Da var jeg heldig med at vi fikk den kirken og fotografen vi ville. Det hadde kommet en avbestillinger like før jeg ringte...Men nå giftet vi oss i høysesongen også da.

Alt annet ordnet vi fra desember og fram til bryllupet. Da hadde vi god tid og kunne kose oss med planleggingen.

Ei venninne planla hele bryllupet på 5 mnd og fikk et fantastisk bryllup! De giftet seg utenom høysesongen og kunne velge og vrake i både kirker, lokaler og fotografer :) Og så skal det nevnes at hun er litt mer driftig enn meg også :ler:

Skrevet

Bestilte kirke og festlokale i februar, bryllup er juni neste år. Bestille altså en god stund i forveien, men både kirken og festlokalet er populære. Kirken var allerede booket for flere lørdager til neste sommer og det var på hengende håret at jeg fikk bestilt festlokalet før noen andre den datoen.

Resten av planleggingen tar jeg derimot med stor ro :)

Skrevet

Vi bruker vel ca 5 mnd. Men vi valgte dato etter når vi fikk lokale, og valgte bort kirkebryllup når det var vanskelig å få kirke til den datoen.

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi bestemte lokale og kirke over et år før. Kjolen ble tidlig bestilt, men det var kun fordi jeg falt pladask.

Fotograf ordnet vi på slutten av året i fjor. Det meste annet har vi gjort etter nyttår.

Skrevet
Hei!

Bare lurer jeg  :sjenert:

Hei.

Begynte planleggingen 1 februar i år, og dro det hele igang for litt over to uker siden. Fått lokale, har en bekjent som er hobbymusiker og svigerfar tar med trekkspillet. Kjøper kjolen min i Thailand samt nye ringer. Vi kommer fremdeles til å bære forlovelsesringene. Har tenkt å bestille frisør imorgen, og levere papirer hit og dit. Egentlig begynner den virkelige jobben etter feiringen. Da må jeg ordne nytt pass, nytt bankkort, mastercard og diverse andre ting. Men du verden det er nå moroa begynner. :kaffe: <-- tørst er jeg og midt på natta. Lykke til da med planleggingen.

Skrevet

Vi brukte syv uker fra forlovelsen til bryllupsdagen, og vi hadde ca 90 gjester :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...