Gjest Stor mage Skrevet 17. mars 2007 #1 Skrevet 17. mars 2007 Jeg har fått utstående mage etter fødsel, veier det samme men magen står ut litt nedenfor brystene og er utstående hele veien ned.. Den henger også litt ned nederst. Jeg er overvektig, men magen var ikke i nærheten av å være sånn da før jeg fikk barn. Er dette noe som kan gå vekk om jeg slanker meg eller må man operere? Magen min kan se litt lignende dette ut, men ikke fullt så hengete.. (det nederste bildet) Ble magen sånn fordi jeg var overvektig da jeg ble gravid selv om den absolutt ikke hang eller sto ut da?
Imax Skrevet 17. mars 2007 #2 Skrevet 17. mars 2007 Vet ikke helt om jeg kan gi deg et svar, men min mage er absolutt annerledes enn den var før graviditeten. Har gått ned til normalvekt (og jeg er normalt slank), men magen er fremdeles litt stor. Tror man må trene litt, og også innse at magen aldri blir helt den samme igjen.
Isadora Skrevet 17. mars 2007 #3 Skrevet 17. mars 2007 Min mage endret seg veldig etter fødsel ... jeg trente i mange år men fikk ikke bort heng. det endte med at jeg fikk dekket bukplastikk. hvis man har plager og kløe under henget så får man det dekket. (min. 2 cm heng må man ha) Man kan få legen til å sende en henvisning til en privat klinikk med offentlig avtale. Hvis magen din etter fødsel har blitt utstående... så kan det jo være at magemuskelene dine har blitt sprengt fra hverandre - ikke så uvanlig. Da kan man få de sydd sammen igjen under bukplastikk. Håper selvsagt du slipper operasjon! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå