Gå til innhold

Er menn på vei ut ?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Leser mye i pressen om at menn er utdøende, at de er skoletapere, voldtektsmenn, voldelige, at kvinner ikke trenger dem mer, at de egentlig bare er i veien.

Deprimerende lesning - etterhvert føler de seg kanskje helt uønsket som sexpartnere også, danket ut av dildoer og vibratorer, og tyr heller til prostituerte ?

Det er merkelig at Norge er blitt så anti mot mannen, hva har skjedd ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør du meg har femininiseringen, myke verdier, og politisk korrekthet gått altfor langt. Det går utover de oppvoksende guttene.

Gjest Tweek
Skrevet

VI teneger menn! Jeg trenger min mann, nam!

Gjest Louis Cypre
Skrevet (endret)

Fra Nettavisen:

ANGRIPER FEMINISTENE:

– Mannen er det tause offeret

Publisert 15.08.2001 kl 14:31

– Det er mannen som er det tause offeret i kjønnskrigen, hevdet feministikonet Doris Lessing (bildet) under en bokfestival i Edinburgh. – Hun bommer totalt, sier Sigrid Angen i Kvinnefronten til Nettavisen.

http://pub.tv2.no/dyn-nettavisen/innenriks...hiveItem=170303

Innlegget er redigert.

Reglene

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Gjest Gjest
Skrevet

Menn er på vei ut?

Dummest jeg har hørt. Historisk tar menn seg til rette, mens kvinner finner seg til rette. Kvinners rettigheter er basert på at menn ønsker at de har rettigheter. I et samfunn hvor menn, med makt om nødvendig, ikke vill at kvinner skal ha rettigheter har de dem ikke.

Det var ikke før flere menn ble enige med kvinne fronten at kvinner burde få mer rettigheter at de fikk det.

Menn er mer aggressive og det er fra naturens side at det er de sterkestes rett. Hvem i verden hadde feks giddi å hørt på USA om de ikke hadde hatt de store militære styrkene sine? Ingen. Av samme grunn, fra naturens side om man vill, har det aldri vært en nasjon i verdens eksistens som har hat en hær som hovedsakelig har bestått av kvinner.

I stedet for å bitche over menn hele tiden synes jeg dere burde være mer takknemlig over de menn som faktisk er villige til å forsvare at dere har de rettighetene dere har i dag.

Skrevet (endret)

Og jeg som trodde det bare skulle mangle at vi hadde de samme rettighetene som menn. Skal vi være takknemlige for at dere på en måte har gitt oss tillatelse til å ha de samme rettighetene, som du sier?

Og hvem bitcher over mennene her?

Og den sterkestes rett måles utifra kun fysikk?

Jeg synes det er du som bitcher her.

Endret av Bridget J
Skrevet

Jeg føler ikke at vi er på vei ut. Men jeg ser en endring. Jeg fornemmer at det en en viss andel av menn som "går på omgang" blandt kvinner og en viss andel av menn som ikke er inne i "samlivsmarkedet i det heletatt. At noen kvnner heller blir sammen med en "pent brukt mann" framfor en "ubrukt mann" Det viser seg i fødselsstatistikken også. Det er flere menn som har flere kull med barn med flere mødre og det er en økende andel menn som ikke blir fedre.

Jeg syntes det er bekymringsfullt at skolen ikke klarer å få fram potensialet i mange gutter i dag, for det er skolen det er noe galt med og ikke guttene. Jeg tror ikke det er bare guttene som taper på dette og heller ikke at det er bare menn som taper på at de ikke blir fedre. Jeg tror det er et bekymringsfult utviklingstrekk for kvinner og samfunnet. De guttene som vokser opp og føler at de ikke får den sjansen de fortjener kommer IKKE til å føle at de skylder samfunnet eller kvinner noe som helst. De vil ikke se hensikten i å understøtte de samfunnsinstitusjoner og mekanismene som eksisterer, for de vil se dem som et hinder for seg selv. Dette kan skape grobunn for holdninger som vil kunne være svært samfunnsnedbrytende og jeg bekymrer meg litt for hvilke politiske retninger de vil dras mot når de vokser opp.

Skrevet
Og jeg som trodde det bare skulle mangle at vi hadde de samme rettighetene som menn. Skal vi være takknemlige for at dere på en måte har gitt oss tillatelse til å ha de samme rettighetene, som du sier?

Hvorfor skal dere ha de samme rettighetene som menn? Menn er somregel større enn damer... Vi har mer kropp, rett og slett... Mer kropp = mer menneske, å dermed burde vi helt klart ha fler rettigheter, fordi vi rett og slett er mer! Mja...

Og hvem bitcher over mennene her?

Ingen! Kvinnene her inne veit sin plass, å de snakker kun når de blir bedt om det.

Og den sterkestes rett måles utifra kun fysikk?

For å være seriøs et lite øyeblikk. Psykisk styrke varierer stortsett fra person til person, og har mye med oppvekst å gjøre, men mannfolk er, fra naturesn side, utstyrt til å takle ting bedre enn damer. Vi ha mer muskler og mindre følelser... Det er jo følelser som gjør at man tilslutt "sprekker". Skjønte du hva jeg mente, nå?

Jeg synes det er du som bitcher her.

Han kan ikke bitche! Det ordet er oppkalt etter plagsome damer, så menn kan ikke bitche... Øøøh... Jeg går på do, nå.

Skrevet
Hvorfor skal dere ha de samme rettighetene som menn? Menn er somregel større enn damer... Vi har mer kropp, rett og slett... Mer kropp = mer menneske, å dermed burde vi helt klart ha fler rettigheter, fordi vi rett og slett er mer! Mja...

Ingen! Kvinnene her inne veit sin plass, å de snakker kun når de blir bedt om det.

For å være seriøs et lite øyeblikk. Psykisk styrke varierer stortsett fra person til person, og har mye med oppvekst å gjøre, men mannfolk er, fra naturesn side, utstyrt til å takle ting bedre enn damer. Vi ha mer muskler og mindre følelser... Det er jo følelser som gjør at man tilslutt "sprekker". Skjønte du hva jeg mente, nå?

Han kan ikke bitche! Det ordet er oppkalt etter plagsome damer, så menn kan ikke bitche... Øøøh... Jeg går på do, nå.

Ymeeee :flekke:

ps: for å værra litt jævli me'ræ, det er bevist at kvinner takler psykisk vanskelige situasjoner bedre enn menn. Jeg gjentar :flekke:

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke jeg, men jeg tror at stadig flere kvinner sliter også. Damer har oftere angst og depresjon enn menn, de røyker og drikker langt mere enn tidligere (og kroppene deres tåler det dårligere enn menn), de sliter oftere med spiseforstyrrelser og selvskading. Kvinner begår også stadig flere lovbrudd enn tidligere.

Kravene fra samfunnet blir kanskje tøffere for begge kjønn?

Skrevet (endret)
Ymeeee  :flekke:

ps: for å værra litt jævli me'ræ, det er bevist at kvinner takler psykisk vanskelige situasjoner bedre enn menn. Jeg gjentar :flekke:

Hvordan kan man bevise det, egentlig? Filmer dem alle folk som er i psykisk vanskelig sitvasjoner? :-P

Møt meg, så kan vi ta håndbak om det! :sjarmor:

Endret av Yme
Skrevet
Psykisk styrke varierer stortsett fra person til person, og har mye med oppvekst å gjøre, men mannfolk er, fra naturesn side, utstyrt til å takle ting bedre enn damer.

Dette er ikke korrekt.

Gjest Gjest
Skrevet
... Og den sterkestes rett måles utifra kun fysikk? ...

Fysisk styrke er ikke poenget, testoron er poenget. Menn har mer av det, det gjør dem mer aggressive og dermed mer dominante og konkurranse orienterte. Får å ha utøvende makt må man ha et ønske om å dominere, noe majoriteten av kvinner ikke har og majoriteten av menn har.

I dagens samfunn trenger man ikke fysisk styrke for å kjøre en tanks eller være skytter på den, men det er fortsatt, over hele verden, veldig få jenter som ønsker å ta en militær utdanning contra menn som gjør det samme.

Dette er naturens design, ikke menns, men det betyr fortsatt at dere kvinner er avhengig av menn med samme holding for like rettigheter for begge kjønn for å ha dem.

Doris Lessing skjønner at et nøkkel poeng med kvinnes rettigheter er å spille på lag med de menn som mener det samme og ikke fremmedgjøre alle menn til kvinners rettigheter fordi det vill bare løpe en risk at dere mister rettighetene.

Gjest Gjest
Skrevet
Vet ikke jeg, men jeg tror at stadig flere kvinner sliter også. Damer har oftere angst og depresjon enn menn, de røyker og drikker langt mere enn tidligere (og kroppene deres tåler det dårligere enn menn),  de sliter oftere med spiseforstyrrelser og selvskading. Kvinner begår også stadig flere lovbrudd enn tidligere.

Kravene fra samfunnet blir kanskje tøffere for begge kjønn?

Men husk at det foregår massiv innvandring til Norge av mennesker som IKKE har noen som helst respekt for kvinner (Islam..). Dette betyr at kvinner i Norge om få år vil slite skikkelig for å bli hørt i det hele tatt, og de vil måtte kjempe med nebb og klør for å bevare sine hardt tilkjempede rettigheter.

Nå for tiden kan ikke kvinner gå alene på Grunerløkka om natten pga. overfallsvoldtekter. Det er nok bare begynnelsen på den store nedturen for norske kvinner i Norge, mørke krefter er på vei, dessverre.

Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet
Men husk at det foregår massiv innvandring til Norge av mennesker som IKKE har noen som helst respekt for kvinner (Islam..). Dette betyr at kvinner i Norge om få år vil slite skikkelig for å bli hørt i det hele tatt, og de vil måtte kjempe med nebb og klør for å bevare sine hardt tilkjempede rettigheter.

Nå for tiden kan ikke kvinner gå alene på Grunerløkka om natten pga. overfallsvoldtekter. Det er nok bare begynnelsen på den store nedturen for norske kvinner i Norge, mørke krefter er på vei, dessverre.

Ja,

si det til alle innvandrerne (menn og kvinner) som bidrar i det norske samfunnet.

Overfallsvoldtekt og generell mishandling av kvinner har vi hatt til alle tider dessverre, også når det ikke var innvandrere her. I tillegg er vel vold og voldtekt i hjemmet ennå et tabubelagt tema.

tåpelig å prøve å score billige politiske poeng på noe som er såpass alvorlig. Klart vi har en utfordring i det nye flerkulturelle Norge, men disse løses gjennom dialog og forståelse ikke stigmatisering.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja,

si det til alle innvandrerne (menn og kvinner) som bidrar i det norske samfunnet.

Overfallsvoldtekt og generell mishandling av kvinner har vi hatt til alle tider dessverre, også når det ikke var innvandrere her. I tillegg er vel vold og voldtekt i hjemmet ennå et tabubelagt tema.

tåpelig å prøve å score billige politiske poeng på noe som er såpass alvorlig. Klart vi har en utfordring i det nye flerkulturelle Norge, men disse løses gjennom dialog og forståelse ikke stigmatisering.

At det er "tåpelig" å peke på trekk ved samfunnsutviklingen som antakelig er til skade for kvinner i dette landet, får stå for din egen regning. Kvinner i den islamske verden har nesten ingen rettigheter overhodet, uansett hva du sier. Og det er derfor grunn til å tro at kvinners retttigheter i dette landet vil komme under press etterhvert som tiden går og islam får innpass.

Gjest Tweek
Skrevet

Menn er ikke på vei ut, men det er en mann som er på vei inn (i meg)

Haha, dagens gullkorn fra tweek

Gjest Gjest
Skrevet
At det er "tåpelig" å peke på trekk ved samfunnsutviklingen som antakelig er til skade for kvinner i dette landet, får stå for din egen regning. Kvinner i den islamske verden har nesten ingen rettigheter overhodet, uansett hva du sier. Og det er derfor grunn til å tro at kvinners retttigheter i dette landet vil komme under press etterhvert som tiden går og islam får innpass.

Pass deg, nå blir tråden snart ryddet. Du er politisk ukorrekt.

Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet
Pass deg, nå blir tråden snart ryddet. Du er politisk ukorrekt.

Det finnes en rekke muslimske land hvor kvinner har en rekke rettighetet. Land som Egypt, Tyrkia og Malaysia blant annet. Kvinnene her har viktige samfunnsroller som ministere f.eks.

I tillegg er noen av de største kvinnebevegelsene i verden som vokser fram nå i i disse landene. Islamsk fenimisme har en lang historie, og er har blant annet bidratt mye til arabisk nasjonalisme og frigjøringen av Algerie bl.a

Men jeg er enig i at det fortsatt vil ta en mye arbeid og lang tid før vi får en full likestilling i den muslimske verden.

Jeg har overhodet ikke noe tro på at rettighetene her i Norge under noen omstendigheter vil være under "angrep". Det store flertall av innvandrere ønsker å verne de verdier som ytringsfrighet, menneskerettigheter, rettssikkerheten etc.

Klart det er utfordringer, men å skape "fiende" bilder der det ikke er noen gavner ingen. Her i Norge skjer det mye positiv arbeid med opplysning blant muslimer om omskjæring av jenter f.eks. hvor imamene spiller en helt sentral rolle.

Gjest Gjest_Devin_*
Skrevet

Islam vil heller aldri få innpass som noe annet enn at muslimer praktiserer dette i sine privatesfære og at storsamfunnet er fleksible til å legge dette til rette, som f.eks. å la muslimske kvinner få jobbe med hijab.

Integrering er en to-veis prosess.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...