Gå til innhold

Regelmessig syklus etter langvarig p-pillebruk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange av dere som har kommet inn i regelmessig menssyklus etter å ha sluttet på p-piller?

Eller har de fleste uregelmessig syklus i lang tid, og evt. hvor lang tid har det da gått før den har blitt regelmessig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet med piller for litt over en måned siden. Fikk mensen etter 32 dager - har hatt 28-dagers sykluser med p-piller. Håper jeg fortsetter å være stabil.

Håper jo bare jeg har eggløsning også da... :oops:

Skrevet

Gikk på Trinordiol i ca. 10 år. begynte med vanlige sykluser, deretter ble de lange, så kortere og kortere helt til de bare var på 21 dager.... Og så begynte det å stabilisere seg.... Da ble ting enda merkeligere, med små blødninger i 3-4 dager og så 3-4 dager med kjempekraftige blødninger. Det tok ca. 6-7 mnd. før det ble stabilt, og enda lengre tid før det klaffet... Hadde til og med fått time på Riksen for utredning. Men nå er alt bare bra :D

Gjest tussi1979, ikke innl.
Skrevet

Sluttet med Microgynom i aug.-02, hadde så en syklus på 34 dager, så 36, deretter 63 dager, så en en syklus der jeg testet negativ på dag 52, men på dag 72 testet jeg to blå (det var i forrige uke).

Lykke til klem fra tussi1979

Skrevet

Jeg sluttet med Synfase i oktober, og fikk mensen etter 28 dager (25. november). Etter dette har jeg ikke hatt mensen, før den plutselig dukket opp igjen i dag (over 3 måneder siden forrige gang)! Så får jeg håpe at den blir regelmessig heretter.

Gjest sexysadie
Skrevet

Min kom igang etter ca 2 mnd da hadde jeg brukt p-pillen nonstop i 13 år.

Tror d er forskjellig fra kvinne tilkvinne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg gikk på pillen i 6 år. Sluttet i oktober. Har hatt sykluser på 29 - 26 - 21 - 29 og 26 dager etterpå. Har fortsatt ikke blitt gravid, men håper det skjer noe om ikke så lenge.

Skrevet

Jeg sluttet med pillen i noevmber og har hatt sykluser på 30 dager siden. Venter mensen i morgen dersom den fortsatt er stabil. Derimot har jeg hatt mange bivirkninger etter pille slutt!

Skrevet

Da jeg sluttet hadde jeg brukt pillen 2 år sammenhengende, ca. 7 år totalt. De første 5 månedene hadde jeg to blødninger - om det var p.g.a eggløsning, eller fordi slimhinnene likevel ble støtt ut aner jeg ikke. Så, en må nok være forberedt på at det kan ta tid.

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen etter 7 års bruk. Jeg fikk ikke engang mensen tilbake før jeg ble gravid. Desverre hadde jeg en SA etter 6 uker. Jeg fikk mensen nøyaktig 28 dager etter SA, og ble så gravid igjen. Nå er jeg akkurat 17 uker på vei i dag.

Som flere før meg har vært inne på, det er nok veldig forskjellig fra kropp til kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...