aline Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Nå har det poppet opp tråder som omhandler slemme kvinner og deres stygge sexvalg, som i tillegg ikke ser med blide øyne på å bli kalt tøs, billig, hore etc etc. opptil flere menn her inne synes tydeligvis det er HELT ok å slenge av seg en hel haug skit om kvinner som har valgt å ha sex selv om de er single, kanskje opptil flere ganger i året faktisk. Men så fort noen reagerer negativt på disse innleggene, som helt klart disser og tråkker på kvinners valg til å leve ett sexliv som ikke passer disse mennene, så er det slemme kvinnfolk som ikke aksepterer stakkars menn som har vært usikre i sin ungdom og som så ikke ønsker disse kvinnene i voksen alder. Hvorfor er kvinner slemme som reagerer på folk opphengthet i andres tidligere sexliv, mens menn som rett ut snakker nedverdigende om kvinner som ikke har gjort andre en flue fortred med sine seksuelle valg er helt akseptabelt og ok? en tanke slår meg, det snakkes om at disse guttene var usikre som unge og dermed ikke "fikk seg" med jentene de i voksen alder treffer... er det nå da så sikkert at de ikke er akkurat like usikre idag? det virker ikke veldig sikkert for min del, å se seg selv som andrevalg idag, bare fordi en kvinne har hatt sex med andre før. Å ikke føle seg bra nok, bare fordi kvinnen ikke valgte ham når han var ung og usikker. og, det at de ikke "fikk seg" da, og dermed føler alt feil nå, vil jo si at de ønsket å "få seg" da, men er bitre fordi de IKKE fikk seg da og ikke fikk ligget med like mange selv. Det var det de ønsket, men siden det ikke ble noe av pga egen usikkerhet, så legger vi all skyld på slemme kvinner som fikk det de selv ønsket? Mister litt troen på menn jeg kjenner jeg, hvor er alle de selvsikre, positive og glade mennene? har de dødd ut?
Gjest Eir Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Min mening er at det aldri, under noen omstendigheter er greit å styrke sin egen selvtillit, ved å tråkke på andre. Har man problemer med dårlig selvtillit bør man gå inn i seg selv, og forsøke å rydde opp uten å la det gå utover andre.
Gjest Chrizzy Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Litt uvanlig egentlig, slik jeg vanligvis opplever det, så er det kvinner som er verst med å snakke nedsettende om hverandre på det området. Samtidig som de kanskje forteller venninner at de er sammen med mannen sin av økonomiske og praktiske grunner.ø Mannen vet jo som oftest sist at det skal bli slutt. Nevnte en gang på fest at det kanskje var bedre å være "løs", enn å være en hore. Fikk meg en uvenn den kvelden.
Gjest regine ii Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Aline - jeg bøyer meg i støvet. Igjen sa du det jeg også har sittet og fundert over..... på en veldig bra måte. Og som Eir sier - en styrker ikke egen selvtillit el. ved å tråkke på andre.
aline Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2007 skal ikke påstå at kvinner er noe bedre til å slenge skit altså, men mannfolka har for øyeblikket tatt helt av virker det som. og det er ikke ok uansett om det kommer fra menn eller kvinner, dritslenging og navnkalling altså.
Gjest Chrizzy Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 skal ikke påstå at kvinner er noe bedre til å slenge skit altså, men mannfolka har for øyeblikket tatt helt av virker det som. og det er ikke ok uansett om det kommer fra menn eller kvinner, dritslenging og navnkalling altså. ← Nei, det er ikke bedre uansett. Jeg dro den nok langt den kvelden, men praten rundt bordet provoserte meg så mye...
punktom Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 (endret) Hvorfor er det galt å mene en dame er for tøsete for deg, men ikke mene at dama er for dum? Eller vil jeg få en 14 siders tråd hvis jeg skriver at dama var dummere enn jeg trodde? Folk her inne har tydeligvis en lei tendens å ta ting personlig. Jeg oppfattet ikke i trådene det henvises til at gutta mente det var galt av kvinner per se å pule rundt, men de ville ikke ha en dame som pulte rundt. På samme måte kan jenter være så dumme som de bare vil for meg, så lenge dama mi ikke er det. Men jeg er vel en skikkelig fæl fyr fordi jeg ønsker en intelligent dame? Eller er man bare fæl når man ønsker en dame som har samme seksualmoral som en selv? Man skal kunne søke etter en dame som er pen nok, smart nok, hyggelig nok. Men gud bedre ikke søk en dame som matcher deg seksualmoralsk? Endret 16. mars 2007 av punktom
Spiralis Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Nå har det poppet opp tråder som omhandler slemme kvinner og deres stygge sexvalg, som i tillegg ikke ser med blide øyne på å bli kalt tøs, billig, hore etc etc. opptil flere menn her inne synes tydeligvis det er HELT ok å slenge av seg en hel haug skit om kvinner som har valgt å ha sex selv om de er single, kanskje opptil flere ganger i året faktisk. Men så fort noen reagerer negativt på disse innleggene, som helt klart disser og tråkker på kvinners valg til å leve ett sexliv som ikke passer disse mennene, så er det slemme kvinnfolk som ikke aksepterer stakkars menn som har vært usikre i sin ungdom og som så ikke ønsker disse kvinnene i voksen alder. Hvorfor er kvinner slemme som reagerer på folk opphengthet i andres tidligere sexliv, mens menn som rett ut snakker nedverdigende om kvinner som ikke har gjort andre en flue fortred med sine seksuelle valg er helt akseptabelt og ok? en tanke slår meg, det snakkes om at disse guttene var usikre som unge og dermed ikke "fikk seg" med jentene de i voksen alder treffer... er det nå da så sikkert at de ikke er akkurat like usikre idag? det virker ikke veldig sikkert for min del, å se seg selv som andrevalg idag, bare fordi en kvinne har hatt sex med andre før. Å ikke føle seg bra nok, bare fordi kvinnen ikke valgte ham når han var ung og usikker. og, det at de ikke "fikk seg" da, og dermed føler alt feil nå, vil jo si at de ønsket å "få seg" da, men er bitre fordi de IKKE fikk seg da og ikke fikk ligget med like mange selv. Det var det de ønsket, men siden det ikke ble noe av pga egen usikkerhet, så legger vi all skyld på slemme kvinner som fikk det de selv ønsket? Mister litt troen på menn jeg kjenner jeg, hvor er alle de selvsikre, positive og glade mennene? har de dødd ut? ← Dersom du som kvinne mister troen på menn av å lese/skrive på dette forumet så kan jeg love deg at jeg er svært glad for at jeg kjenner mange positive kvinner irl som kan oppveie det neggative inntrykket man kan få av kvinners syn på menn her inne. For jeg tror at en mann som fikk sin oppfatning av kvinner gjennom å lese det som skrives om menn på KG hadde blitt munk over natten. Jeg ser du har observert at det har vært tråder her hvor menn kar kritisert kvinners sexsvalg og jeg ser at du tydeligvis har vært på dette forumet ekstremt lenge. Har du også fått med deg den uendelige strømmen av klaging, nedrakking og skitslenging som enkelte kvinner har uttrykt over menn og ders sexliv? Nå er du i innelgget ganske generel og favner sikkert mange tråder. Jeg er ikke ute etter å forsvare gjester som bare er innom for å slenge skit, men det poenget som noen her prøver å få fram (og som er nevnt i en annen tråd) er at: det er feil at hun skal kunne dømme han ut fra de handlinger han har gjort i livet når hun selv anser det som forkastelig at han bedømmer henne for de handlinger hun har gjort i livet. Dersom du er av den oppfatning at KG er et forum hvor kvinners seksualitet/samliv får kritikk og menns samliv/seksualitet ikke får det så deler vi ikke samme virkelighetsoppfatning.
valentino Skrevet 16. mars 2007 #9 Skrevet 16. mars 2007 opptil flere menn her inne synes tydeligvis det er HELT ok å slenge av seg en hel haug skit om kvinner som har valgt å ha sex selv om de er single, kanskje opptil flere ganger i året faktisk. ← Jeg har ikke sagt at det er ok å snakke nedsettende om kvinner som har hatt sex med mange. Problemet er, slik jeg har registrert, er at kvinner ikke tåler at enkelte menn føler ubehag ved at kvinner har hatt sex med mange. Inntrykket mitt er at kvinner mener de skal få lov til å gjøre akkurat hva de vil, og mener at ingen har noen som helst rett til å føle seg såret. Den rasjonelle siden i det er jo at kvinner må få lov til å ligge med så mange de vil. Men rasjonalitet og følelser er faktisk to ulike ting i veldig mange tilfeller. Om så menn føler seg ukomfortable med partnerens seksuelle erobringer er dette noe som bør tas på alvor. Å tråkke en slik mann ned i søla til han dauer, slik det til stadighet blir gjort her, er feil framgangsmåte. Det var en fyr som engang sa: "Evig eies kun det tapte". Tenk litt på den. Om man har fått den nødvendige selvtillitten, så får man ikke tilbake de tapte årene i ensomhet tilbake. Skjønner?
Gjest Chrizzy Skrevet 16. mars 2007 #10 Skrevet 16. mars 2007 Det var en fyr som engang sa: "Evig eies kun det tapte". Tenk litt på den. Om man har fått den nødvendige selvtillitten, så får man ikke tilbake de tapte årene i ensomhet tilbake. Skjønner? ← Jeg leste at de med dårligs selvtillit har hatt flest seksualpartnere... Eller de som ikke har sjangs
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2007 #11 Skrevet 16. mars 2007 og, det at de ikke "fikk seg" da, og dermed føler alt feil nå, vil jo si at de ønsket å "få seg" da, men er bitre fordi de IKKE fikk seg da og ikke fikk ligget med like mange selv. Det var det de ønsket, men siden det ikke ble noe av pga egen usikkerhet, så legger vi all skyld på slemme kvinner som fikk det de selv ønsket? Mister litt troen på menn jeg kjenner jeg, hvor er alle de selvsikre, positive og glade mennene? har de dødd ut? ← Jeg er selvsikker, positiv og glad, men det betyr ikke at jeg vil ha ei dame som har ligget med massevis av menn. Jeg har heller aldri hatt et ønske om å ligge med mange damer. For min del kan de fleste damene ligge med så mange menn de bare orker, jeg driter i hva de gjør, de får gjøre nøyaktig hva de vil, og jeg vil ikke kritisere de. Derimot vil jeg at den ene dama jeg håper å tilbringe resten av livet med, ikke skal ha hatt seg med like mange menn som det jobber i en mellomstor norsk bedrift. Det må da være lov å ønske seg dette, uten at dere damer blir forbannet?
Gjesten29 Skrevet 16. mars 2007 #12 Skrevet 16. mars 2007 Kan forstå menn på den der, jeg vil heller ikke ha en mann som har seg med alle helt ukritisk...
Hutula Skrevet 17. mars 2007 #13 Skrevet 17. mars 2007 Jeg har ikke sagt at det er ok å snakke nedsettende om kvinner som har hatt sex med mange. Problemet er, slik jeg har registrert, er at kvinner ikke tåler at enkelte menn føler ubehag ved at kvinner har hatt sex med mange. Inntrykket mitt er at kvinner mener de skal få lov til å gjøre akkurat hva de vil, og mener at ingen har noen som helst rett til å føle seg såret. Den rasjonelle siden i det er jo at kvinner må få lov til å ligge med så mange de vil. Men rasjonalitet og følelser er faktisk to ulike ting i veldig mange tilfeller. Om så menn føler seg ukomfortable med partnerens seksuelle erobringer er dette noe som bør tas på alvor. Å tråkke en slik mann ned i søla til han dauer, slik det til stadighet blir gjort her, er feil framgangsmåte. Det var en fyr som engang sa: "Evig eies kun det tapte". Tenk litt på den. Om man har fått den nødvendige selvtillitten, så får man ikke tilbake de tapte årene i ensomhet tilbake. Skjønner? ← Hvorfor blir man såret av at noen har hatt sex med andre før man engang møtte vedkommende? Jeg har rett og slett problemer med å forstå problemstillingen. Jeg har vært sammen med menn som har hatt få sexpartnere og menn som har hatt mange sexpartnere. Jeg har ikke hatt problemer med noen av delene. Hvorfor skulle jeg det?
Hutula Skrevet 17. mars 2007 #14 Skrevet 17. mars 2007 Ja, og det å kalle mennesker ting som hore, tøs og billig er ikke noe siviliserte mennesker gjør.
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 17. mars 2007 #15 Skrevet 17. mars 2007 Nå har det poppet opp tråder som omhandler slemme kvinner og deres stygge sexvalg, som i tillegg ikke ser med blide øyne på å bli kalt tøs, billig, hore etc etc. opptil flere menn her inne synes tydeligvis det er HELT ok å slenge av seg en hel haug skit om kvinner som har valgt å ha sex selv om de er single, kanskje opptil flere ganger i året faktisk. Men så fort noen reagerer negativt på disse innleggene, som helt klart disser og tråkker på kvinners valg til å leve ett sexliv som ikke passer disse mennene, så er det slemme kvinnfolk som ikke aksepterer stakkars menn som har vært usikre i sin ungdom og som så ikke ønsker disse kvinnene i voksen alder. Hvorfor er kvinner slemme som reagerer på folk opphengthet i andres tidligere sexliv, mens menn som rett ut snakker nedverdigende om kvinner som ikke har gjort andre en flue fortred med sine seksuelle valg er helt akseptabelt og ok? en tanke slår meg, det snakkes om at disse guttene var usikre som unge og dermed ikke "fikk seg" med jentene de i voksen alder treffer... er det nå da så sikkert at de ikke er akkurat like usikre idag? det virker ikke veldig sikkert for min del, å se seg selv som andrevalg idag, bare fordi en kvinne har hatt sex med andre før. Å ikke føle seg bra nok, bare fordi kvinnen ikke valgte ham når han var ung og usikker. og, det at de ikke "fikk seg" da, og dermed føler alt feil nå, vil jo si at de ønsket å "få seg" da, men er bitre fordi de IKKE fikk seg da og ikke fikk ligget med like mange selv. Det var det de ønsket, men siden det ikke ble noe av pga egen usikkerhet, så legger vi all skyld på slemme kvinner som fikk det de selv ønsket? Mister litt troen på menn jeg kjenner jeg, hvor er alle de selvsikre, positive og glade mennene? har de dødd ut? ← hvorfor er man usikker om man ønsker en person med samme seksualmoral som enn selv?
Gjest Gjest_Devin_* Skrevet 17. mars 2007 #16 Skrevet 17. mars 2007 Men jeg er enig med deg aline at man aldri under noen omstendigheter skal stemple noen med nedlatende ord. å styrke sitt selvbilde på bekostning av andre er dårlig stil.
Cognizance Skrevet 17. mars 2007 #17 Skrevet 17. mars 2007 (endret) Jeg er enig i det Jens Bjørneboe skriver i uten en tråd - det finnes ingen seksualmoral. Det vi snakker om her er seksualvaner. Hvorfor er det galt å mene en dame er for tøsete for deg, ← Fordi bruk av ord som tøs, hore og billig innebærer en verdivurdering om at kvinner puler rundt er mindre verdt enn de som ikke gjør det. Å ville være sammen med noen som ikke har hatt mange seksualpartnere betyr ikke at man må mene at de andre kvinnene er horer. Det holder med at man sier at det ikke passer for en selv å være sammen med kvinner som har ligget med mange menn. Mister litt troen på menn jeg kjenner jeg, hvor er alle de selvsikre, positive og glade mennene? har de dødd ut? ← Hei nå må du ta det litt med ro med generaliseringene her Dersom du som kvinne mister troen på menn av å lese/skrive på dette forumet så kan jeg love deg at jeg er svært glad for at jeg kjenner mange positive kvinner irl som kan oppveie det neggative inntrykket man kan få av kvinners syn på menn her inne. For jeg tror at en mann som fikk sin oppfatning av kvinner gjennom å lese det som skrives om menn på KG hadde blitt munk over natten. ... Har du også fått med deg den uendelige strømmen av klaging, nedrakking og skitslenging som enkelte kvinner har uttrykt over menn og ders sexliv? ← o.O er du på samme forum som meg? Forøvrig har jeg 90% av kunnskapene mine om kvinner fra KG og jeg har ingen verdens planer om å bli munk. Endret 17. mars 2007 av Cognizance
Gjest regine ii Skrevet 17. mars 2007 #18 Skrevet 17. mars 2007 Fordi bruk av ord som tøs, hore og billig innebærer en verdivurdering om at kvinner puler rundt er mindre verdt enn de som ikke gjør det. Å ville være sammen med noen som ikke har hatt mange seksualpartnere betyr ikke at man må mene at de andre kvinnene er horer. Det holder med at man sier at det ikke passer for en selv å være sammen med kvinner som har ligget med mange menn. ← Nettopp. Enhver har lov til å stille de krav h*n vil til en partner, men kravet blir ikke mere legitimt ved å rakke ned på den/de som har levd annereledes. Dette gjelder om vi snakker om seksualmoral eller intelligens eller andre ting.
Gjest Gjesten Skrevet 17. mars 2007 #19 Skrevet 17. mars 2007 Det eg ikkje skjønne e at visse menn her ikkje forstår at denne debatten er i minst to delar; den eine er at ein vil ha ein partner med same seksualmoral, og det kan eg forstå, reint fornuftsmessig at kanskje er viktig for nåken. Men det som blir diskutert her er bruken av begrep som tøs og hore. Og det er faktisk aldri greit å bruke. Og om ein ikkje ser den forskjellen, så har ein faktisk eit problem...
aline Skrevet 17. mars 2007 Forfatter #20 Skrevet 17. mars 2007 Man skal kunne søke etter en dame som er pen nok, smart nok, hyggelig nok. Men gud bedre ikke søk en dame som matcher deg seksualmoralsk? ← Jeg skjønner at jeg skriver på en dårlig måte, som gjør at det er vanskelig å forstå hva jeg faktisk reagerer på. Igjen; nei, alle har kriterier når de søker en kjærste, det er ikke det som er problemet, problemet mitt er hvorfor deres iherdige behov for å slenge på nedverdigende kallenavn på de som IKKE passer deres seksualbehov. Hvis du møter en som ikke er smart nok , pen nok, hyggelig nok, starter du da en tråd på kg hvor du forteller alle hvor dum, stygg og slem dama som IKKE passer for deg er? Og dersom du nå MÅ slenge litt skit om henne, så MÅ du da også tåle at andre reagerer negativt på dette. IKKE fordi du ikke velger henne, men fordi mange ikke ser behovet for å slenge av seg en haug navn og ord om mennesker som er helt fine bare at de ikke passer DEG. Jeg er selvsikker, positiv og glad, men det betyr ikke at jeg vil ha ei dame som har ligget med massevis av menn. Jeg har heller aldri hatt et ønske om å ligge med mange damer. For min del kan de fleste damene ligge med så mange menn de bare orker, jeg driter i hva de gjør, de får gjøre nøyaktig hva de vil, og jeg vil ikke kritisere de. Derimot vil jeg at den ene dama jeg håper å tilbringe resten av livet med, ikke skal ha hatt seg med like mange menn som det jobber i en mellomstor norsk bedrift. Det må da være lov å ønske seg dette, uten at dere damer blir forbannet? ← det er fullt ut lovlig, og dersom du ikke er blant de som har slengt skit og kalt navn og i det hele tatt, så er det vel ikke menn som deg jeg prater om. eller må jeg gjenta i det uendelige at jeg IKKE har noen problemer med at folk har seksuelle preferanser? Jeg har seksuelle preferanser selv, det har vel mange det? Jeg er enig i det Jens Bjørneboe skriver i uten en tråd - det finnes ingen seksualmoral. Det vi snakker om her er seksualvaner. Fordi bruk av ord som tøs, hore og billig innebærer en verdivurdering om at kvinner puler rundt er mindre verdt enn de som ikke gjør det. Å ville være sammen med noen som ikke har hatt mange seksualpartnere betyr ikke at man må mene at de andre kvinnene er horer. Det holder med at man sier at det ikke passer for en selv å være sammen med kvinner som har ligget med mange menn. Hei nå må du ta det litt med ro med generaliseringene her o.O er du på samme forum som meg? Forøvrig har jeg 90% av kunnskapene mine om kvinner fra KG og jeg har ingen verdens planer om å bli munk. ← åh gode gode Cognizance, endelig en mann som faktisk har fått med seg hva greia er. Takk for det! (trodde ett øyeblikk at jeg formulerte meg så dårlig at det var umulig å se hva jeg ville frem til) Det eg ikkje skjønne e at visse menn her ikkje forstår at denne debatten er i minst to delar; den eine er at ein vil ha ein partner med same seksualmoral, og det kan eg forstå, reint fornuftsmessig at kanskje er viktig for nåken. Men det som blir diskutert her er bruken av begrep som tøs og hore. Og det er faktisk aldri greit å bruke. Og om ein ikkje ser den forskjellen, så har ein faktisk eit problem... ← Helt sant, det er to debatter, og slik jeg oppfatter det så diskuterer mange kvinner den delen av debatten som dreier seg om at det er feil å bruke begrep som tøs, hore, billig bare fordi en person ikke passer til seksualpreferansene. Det er denne delen av debatten jeg prøvde å belyse her, jeg bryr meg nøkken om hva fremmede mannfolk ønsker seg seksuellt i en partner, andres seksuelle preferanser er igrunnen totalt uinteressante, så det er IKKE det tråden skulle handle om. Men det at så mange synes det er helt ok å kalle kvinner tøs, hore, billig fordi kvinnene har en seksuell fortid som ikke matcer deres preferanser.... det er aldri ok nei, og jeg skjønner faktisk ikke at voksen oppegående mennesker ikke ser det. forstår ikke dette behovet for å dømme mennesker man IKKE ser som interessante, hvorfor dømme mennesker som IKKE passer en, hvorfor ikke bare gå videre å finne en som passer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå