Gå til innhold

Hjemmelaget potetgull

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trodde kanskje de skulle skjæres i skiver (gjerne med høvel), krydret etter smak og satt i ovnen jeg? Mener jeg så i en reklame for potetgull av noe slag, at de ovsstekte dem.

Blir vel tørt og sprøtt av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Med rett mengde olje/smør (ganske mye) så blir det ikke tørt nei. Så lenge du tar det ut fort nok da.

slik har sambo gjort noen ganger, og det er godt. som sagt, så sant man tar dem ut i tide. og ikke FOR mye olje/fett for da blir de myke (evt, la dem ligge litt lengre da) Og, de trenger ganske god plass, nettopp for ikke å bli myke, så derfor er det min erfaring at det bli ikke laget så VELDIG mye (eller, joda, det lages en del, men spises veldig fort opp....)

Men, kos er det jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke laget hjemmelaget chips mer enn 3 ganger...ene gangen skulle jeg lage hjemmelaget pommes frites...hehe, men friterte for lenge...ble litt vel hardt, men knasgodt!

Ikke bruke for mye, og ikke for lite olje i forhold til mengde med potet...finnes nok oppskrift på det på nettet et sted, skulle jeg tro.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men dere, hvis man tenker på vekten, så er ikke fritering særlig gunstig;)

det jeg pleier å gjøre, er at jeg kutter opp tynne skiver med ostehøvelen, legger dem på bakepapir på bakeplate, sprayer dem med litt vann (lett dusj) og krydrer med salt og paprika/hvitløk/pepper osv, og har dem i ovnen på 250 grader til de er sprø. smaker kjempegodt, heeelt fettfritt!

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...