India Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 jeg er litt lei av å kjøpe blomster og sette i bedet hver sommer. så tenkte på mulighetenå så noen blomster som kommer igjen hvert år. det går vel ann? har utrolig dårlig greie på blomster. når skal man så da? og hvordan? dette er sikkert noe jeg som kvinne burde vite men...
Gjest gjesta Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 (endret) Du kan kjøpe stauder De er flerårige. De er stort sett dyrere på våren enn om høsten, men om du bare skal ha noen få spiller det ikke så stor rolle. Hva slags planter du bør ha kommer an på hvordan klimaet er der du bor, jordsmonn, lysforhold osv. Men noen som er ganske greie å få til er akeleier og bladliljer, i hvert fall... Edit: Du kan kjøpe småplanter, det er litt lettere å få til enn å så, synes jeg. Ellers er ettårige planter som ringblomst og blomkarse koselige, og man kan høste frø av dem så man kan så en ny omgang til våren. Tror ellers det er for tidlig både å plante ut og så ennå. Endret 16. mars 2007 av liteteita
-frøya- Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Stauder er veldig enkelt og greit,finnes utallige varianter.Bare vær obs på at noen stauder sprer seg veldig. Ellers så kan du plante løk,litt mer jobb med noen av de da de skal tas inn på høsten! Men det er uansett for tidlig til å plante/så ute enda,må vente til du er sikker på at det ikke blir mer kuldegrader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå