Gå til innhold

Lage kirkeprogram

Ma.

Anbefalte innlegg

Må bare spørre; vi skal lage eget kirkeprogram. Har bestemt oss for hvilke salmer vi skal ha. Bør vi lage med et eks. som vi kan vise presten når vi skal til samtale? Eller er det vanlig å lage program etter samtalen? Hva har dere gjort? Bare lurer.....

Maria 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde laga en kladd til et kirkeprogram som vi viste til presten. etter samtalen med ham gjorde vi noen små justeringer, og har nå sendt den til ham igjen (kommunikasjon pr. e-post, jeg kjenner ham fra før). Regner med at det er OK.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har ritualet klart foran deg er det bare å skrive i vei.

Men det kan jo være greit å snakke med presten slik at du vet at du får med deg alt som skal foregå i kirken i rett rekkefølge....

Jeg hadde laget et utkast som vi likte og viste det til presten. Og det ble noen små endringer selv om jeg trodde jeg hadde alt på plass.

Desuten fikk jeg salmetekstene oversendt pr. mail fra ham, så slapp jeg å taste de inn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hade programmet klart, skrevet ned på papir som vi hade med oss til presten. Det blev noen forandringer likevel og vi var alle fornøyde med resultatet. Håper det blir like bra i kirken... Presten ville gjerne at vi sender det egentlige programmet til henne senere når den er ferdig.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skriver dere egentlig i kirkeprogrammene? Kun salmene eller hele ritualet? Jeg skal i gang med skriving av kirkeprogrammene nå, men vet ikke helt sikkert hva jeg skal ta med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sitter for øyeblikket og redigerer på kirkeprogrammet vårt og dette har vi tatt med i rekkefølge

- Inngang

- Innledning

- Åpningsbønn

- 1 Lesning

- Sang: Herre Gud ditt dyre navn og ære

- 2 Lesning: Dikt En innvielse til Kjærligheten: Salomos Høysang

- Halleluja

- Evangelium

- Preken

- Sang:No livnar det i lundar

- Vielseseremoni

- Ekteskapsløftene - dem tar vi ikke med da presten som jeg skrev tidligere ville at alle skulle følge med på hva vi sier.

- Velsignelse av ringene

- Sang: Deg være ære

- Forbønner

- Fader Vår

- Brudevelsignelsen

- Utgang

Vi har ennå ikke helt bestemt oss for hva vi skal ha til inn og utgang,men vi skal inn og høre på organisten neste søndag icon_smile.gif han har så mange flotte tips så får vi se. Han har da spillt i bryllup før - tror vi går for det vanlige egentlig icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...