Gå til innhold

uregelmessig mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

sist fikk jeg uka over en uke for tidlig,nå har jeg igjen fått den over en uke for tidlig,samme som sist. Er dette normalt? jeg har aldri hatt det før i løpet av mine 20 år med uka. Er redd det er noe galt?

Gjest Gjest
Skrevet

Har du hatt lange sykluser tidligere?

Skrevet (endret)
Har du hatt lange sykluser tidligere?

Jeg har alltid hatt vanlig 6-7 dagers mens med en 22-23 dagers mellomrom,vet du noe om hva dette kan være?

Endret av crushin2006
Gjest Gjest
Skrevet

Og det er ordentlige blødning, og ikke bare lite grann? Enkelte får småblødninger ved eggløsning, men det er langt fra så mye som ved mens.

Kan du være gravid eller tidlig overgangsalder?

Men jeg så ikke i første innlegg at du hadde hatt mens i 20 år, og de blir det litt annerledes. Vanlig at ting varierer litt fra måned til måned i starte eller ved slutt på hormonprevensjon/graviditet/amming osv men uten norn påviselig grunn kan det nok være greit å få sett på det for å få ro i sjela.

Skrevet
Og det er ordentlige blødning, og ikke bare lite grann? Enkelte får småblødninger ved eggløsning, men det er langt fra så mye som ved mens.

Kan du være gravid eller tidlig overgangsalder?

Men jeg så ikke i første innlegg at du hadde hatt mens i 20 år, og de blir det litt annerledes. Vanlig at ting varierer litt fra måned til måned i starte eller ved slutt på hormonprevensjon/graviditet/amming osv men uten norn påviselig grunn kan det nok være greit å få sett på det for å få ro i sjela.

ja,det er ordentlig blødning,som vanlig mens. Og jeg går ikke på noe hormon greieri og slike ting,gravid er jeg ikke,jeg tok test for andre gang for litt siden og den var negativ,heldigvis. Har heller ikke barn.

Kan man gå i overgangsalder så tidlig da? jeg skal gå til legen og sjekke det. Er det noen her som har erfart dette?

Gjest Gjest
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg kjenner til de som så smått har begynt på overgangsalderen i slutten av 30 årene. Så mulig er det, men jeg vet ikke hvor vanlig det er.

Skrevet (endret)
Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg kjenner til de som så smått har begynt på overgangsalderen i slutten av 30 årene. Så mulig er det, men jeg vet ikke hvor vanlig det er.

Ja,jeg er i midten av 30 åra,hmmh,får nok ta meg en tur til legen. Det kan vel ikke være kreft? men da hadde man vel ikke blødd av den grunn? Hvis det er andre her som har hatt dette håper jeg noen svarer mer hva det kan være :forvirret::)

Endret av crushin2006
Gjest Gjest
Skrevet

Det KAN være det, men om du har tatt celleprøver i løpet av de siste årene så skal det mye til for at det klarer å utvikle seg så langt uten at det ga utslag på forrige test.

Men skal jeg gjette, hormontrøbbel (overgangsalder, eller rett og slett "krøll i systemet") eller i verste fall klamydia el.

Få det undersøkt, så vet du hva det er :)

Skrevet
Det KAN være det, men om du har tatt celleprøver i løpet av de siste årene så skal det mye til for at det klarer å utvikle seg så langt uten at det ga utslag på forrige test.

Men skal jeg gjette, hormontrøbbel (overgangsalder, eller rett og slett "krøll i systemet")  eller i verste fall klamydia el.

Få det undersøkt, så vet du hva det er :)

Huff,jeg leste at man kan få blødningsfortsyrrelser ved livmorhalskreft,søsteren min har nettopp fått fjernet litt av den i tilfelle utvikling av kreft. Og vi har også hatt familiemedlemmer med kreft.

Jeg har ikke vært en enset gang og tatt test selv om jeg vet jeg burde ha gjort det til nå. Det er det første jeg skal få gjort hos legen,jeg blir engstelig jeg nå

Håper at det bare er nor kluss i systemet eller noe..

Gjest Gjest
Skrevet

Huff da. Men så vidt jeg husker så er det mest vanlig med småblødninger eller hele tiden jevnt blodig utflod ved kreft. At det skulle forskyve mensen er uvanlig, selv om jeg ikke kan garantere at det ikke skjer.

Livmorhalskreft er forøvrig ikke av de krefttypene som regnes som særlig arvelig, det er et virus (HPV) som forårsaker ca 80 % av tilfellene.

Skrevet
Huff da. Men så vidt jeg husker så er det mest vanlig med småblødninger eller hele tiden jevnt blodig utflod ved kreft. At det skulle forskyve mensen er uvanlig, selv om jeg ikke kan garantere at det ikke skjer.

Livmorhalskreft er forøvrig ikke av de krefttypene som regnes som særlig arvelig, det er et virus (HPV) som forårsaker ca 80 % av tilfellene.

Ble litt lettet av å lese det,håper iallefall at det ikke er kreft. Ja jeg leste noe nettopp om HPV, men fikk ikke med meg i farten at det ikke er særlig arvelig,det var jo godt å høre det.

Takk for informasjonen du har gitt...:)

så får jeg begi meg til legen fortest mulig,fælt å gå å være engstelig...

Gjest Gjest
Skrevet

HPV er aldri arvelig, det er utelukkende sexuelt overførbart. Det er flere utgaver av det, men kun et par av de er farlige i den forstand. Og som sagt, at kreft skal gi mensforskyvning høres merkelig ut. Blødningsforstyrrelser er normalt småblødninger hele tiden, eller blod etter sex osv.

Men kom deg til legen du, det verste med slikt er ofte stresset rundt det :)

Skrevet
HPV er aldri arvelig, det er utelukkende sexuelt overførbart. Det er flere utgaver av det, men kun et par av de er farlige i den forstand. Og som sagt, at kreft skal gi mensforskyvning høres merkelig ut. Blødningsforstyrrelser er normalt småblødninger hele tiden, eller blod etter sex osv.

Men kom deg til legen du, det verste med slikt er ofte stresset rundt det :)

Ok,takk så mye,jeg ble litt roligere :) skal skynde meg å få time hos legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...