Gå til innhold

Dere med små leiligheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppbevarer dere ting?

Jeg bor på 40 kvm, og har mer ting enn jeg har plass til.. eller, det er kanskje ikke det som er problemet. Problemet er at jeg ikke får oppbevart ting ryddig og fint. Jeg har så masse småtteri (jeg trenger alt, så ikke be meg om å kaste noe :ler:), som blir liggende i en haug i skuffer. Har prøvd å legge det fint nedi, men trenger jeg en ting må jeg grave gjennom alt for å komme til det.

Jeg har heller ikke så mye skapplass. Klesskapet mitt er stappfullt og de samme med kjøkkenskapene. Derfor har jeg tre store pappesker stående på soverommet med forskjellige ting (ser ikke veldig pent ut), og støvsugeren står i ett hjørne. Jeg har vokst opp i et hus med masse plass så jeg er ikke vant til å ikke ha et skap eller kott jeg kan putte ting vekk i.

Har to store puffer med oppbevaringsplass i også, men de er like fulle.

Kanskje et teit problem, men håper noen har noen smarte løsninger. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Esker? På Ikea, Åhlens og andre interiørforretninger har de mange pene esker/kurver til oppbevaring. Jeg har plassert flere store oppå kjøkken- og klesskapene mine, og noen små under sofabordet. Det hjelper litt, i hvert fall - og ser ikke så ille ut :)

Gjest gjesta
Skrevet

Tja, åpne skap med forheng til ting som støvsuger o.l. Forheng er generelt ganske lurt for å skjule esker, sko osv så det ser mindre rotete ut i leiligheten.

Esker og skuffer man kan skyve under senga. Ta en opprydning og se om du kan kaste eller gi bort noen av tingene/klærne, eller pakke dem ned og lagre hos foreldre e.l. Ikke fall for fristelsen til å kjøpe små pyntegjenstander eller altfor mange sett av sengetøy, gardiner og andre ting som tar opp skapplass.

Det går an å kjøpe hyllesystemer i ulike størrelser, kan være greit, og lettere å holde orden enn i kommoder og andre ting med skuffer. Skuffer til papirer og småting blir etter min erfaring bare rot...

Skrevet (endret)

Det finnes noen skuffer som en kan ha under kjøkkenskapene istedenfor sokkelen. Vet ikke hvor de har sånne, men de som selger kjøkken har det nok. Men de skuffene er veldig greie.

Endret av tuscany
Skrevet

bedrollers under senga, og sofa om du får plass, fortiden 40kr for en, på nille.

Skrevet
Det finnes noen skuffer som en kan ha under kjøkkenskapene istedenfor sokkelen. Vet ikke hvor de har sånne, men de som selger kjøkken har det nok. Men de skuffene er veldig greie.

Sokkelskuff, ja! Ikea har sånne :)

Skrevet
Sokkelskuff, ja! Ikea har sånne :)

Har de? Så bra! Genial ide :D

Skrevet

Takk for alle tipsene. Jeg leier bare så jeg kan ikke gjøre noen endringer på kjøkkenet. Og plassen under senga er allerede tatt. :ler:

Men skal se om jeg kan komme meg inn til Ikea snart og se etter esker og noen åpne skap med forheng. :)

Skrevet

Dette er kanskje en litt dyr løsning, men: Vurder skapene dine. Går alle helt opp til taket? Du får mye mer plass hvis du har skap opp til taket. Så gjør de ikke det, kan du bytte dem ut. Og hva med et stuebord hvor du kan legge ting ned i bordet/ evt bordet har hyller. Jeg har et sånt bord fra tiden jeg bodde på 12 kvadrat, og det er kjempepraktisk. (Mitt bord har plass til 3 vinflasker, har en skuff og to hyller, avishylle og litt plass foran vinhyllene...)

Gjest Aurora Vaniljesaus
Skrevet

Heng opp skap eller hyller høyt oppe på veggen, f.eks over senga. Kan romme mye småting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...