Gjest Pet Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Har blitt nysgjerrig på Chios og og vi lurer på å ta en uke der i juni. Dere som er kjent der - vi ønsker god standard på bostedet (ikke luksus, men litt bedre enn middels gresk standard), helst leilighet, nær en fin strand og også grei avstand til restauranter ol. Hvor bør vi bo?
Miami Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 I Karfas er det en veldig fin og lang sandstrand og masse fine spisesteder. Har ikke bodd der, så jeg har desverre ingen hoteller å anbefale. Skal dere reise charter eller på egen hånd?
Gjest Pet Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Skal dere reise charter eller på egen hånd? ← Charter. Har sett på Hellaswings sine sider, men det er kanskje flere som har turer dit?
Miami Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Lilleput har også reiser dit, og jeg tror kanskje de har et større utvalg av hoteller. Hellas Wings er så vidt jeg vet, et ganske nytt selskap som drives av tidligere Lilleputguider. Vi har reist med Lilleput og har vært veldig fornøyd. I tillegg har de god kjennskap til de enkelte bostedene sine.
Mixelite Skrevet 16. mars 2007 #5 Skrevet 16. mars 2007 Har blitt nysgjerrig på Chios og og vi lurer på å ta en uke der i juni. Dere som er kjent der - vi ønsker god standard på bostedet (ikke luksus, men litt bedre enn middels gresk standard), helst leilighet, nær en fin strand og også grei avstand til restauranter ol. Hvor bør vi bo? ← Jeg synes også det høres ut som om Karfas er et godt valg for dere. Jeg vet ikke helt hva du legger i middels gresk standard... På Karfas er hotellene Sea View og Erytha de beste hotellene, men det var kanskje høyere standard enn dere hadde tenkt? Erytha er det beste av disse. Det ligger rett ved stranden, har en del "ekstra" som poolbar, "privat sandstrand" med gratis solstoler og parasoller, frokostbuffet inkludert i prisen... Sea View ligger i motsatt ende av stranden, litt oppe i skråningen ovenfor stranden og har også poolbar og frokostbuffet inkludert i prisen. Hvis dere synes Karfas er for travelt, eller ikke er så begeistret for sand, er Agia Fotia et godt alternativ! Her finner du hvite, flate sten og krystallklart vann. Det er en rolig plass hvor man kan sitte på balkongen og nyte månen, bølgeskvulp og båten som siger forbi på vei mot Aten. Det er en nydelig plass! Vi bodde på Theoxenia for noen år siden og var veldig fornøyd! I agia Fotia finner du også noen gode tavernaer, bar, minimarked... De senere årene har vi funnet vårt sted på Chios i Megas Limnionas. Her har vi bodd noen ganger på Sun Village, men de siste årene har vi flyttet rundt. I fjor dro vi med Hellaswings og bodde på Evas studios. Jeg ville kalle det over middels gresk standard etter _min_ målestokk. Vi bodde i toroms. Da fikk vi to enkeltstudios med gjennomgangsdør, så vi hadde to bad, to kjøkken, to a/c, to balkonger... Alt velholdt. Kjøkkeninnredningen var ny i fjor og hadde stort kjøleskap med separat isboks og hybelkomfyr med stekeovn. Vi drar tilbake dit med Hellaswings igjen i år og gleder oss veldig :-D Stranden i Megas Limnionas er en kombinasjon av stein og sand, ute i vannet er det sand. Her er ikke solstoler, men vi klarer oss fint uten. Området har noen gode tavernaer, et par barer og et par minimarkeder og fem minutters spasertur borte har man fiskerhavnen Agia Ermioni. En halvtimes spasertur innover i landet og man finner landsbyen Thimiana. Den kan man forøvrig spasere til fra Karfas også. Bussen som går fra Megas Limnionas er en ringbuss(eller hva det heter), som veksler mellom å kjøre runden den ene eller andre veien og den passerer Karfas, så man kan fint ta bussen dit hvis man vil. Hm. For mye informasjon kanskje... Lykke til med valget
Mixelite Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 Lilleput har også reiser dit, og jeg tror kanskje de har et større utvalg av hoteller. Hellas Wings er så vidt jeg vet, et ganske nytt selskap som drives av tidligere Lilleputguider. Vi har reist med Lilleput og har vært veldig fornøyd. I tillegg har de god kjennskap til de enkelte bostedene sine. ← Hellaswings har 60% flere bosteder enn Lilleput, hvis det betyr noe Det viktigste er vel at man finner det man vil tilbringe ferien på, så spiller det ikke noen rolle hvor mange andre det er Hellaswings er helt riktig tidligere Lilleputguider. De har arbeidet på Chios i mange år og kjenner nok bostedene sine like godt som Lilleput gjør Reiselederne bor på øya og er fantastisk kunnskapsrike. Jeg kjenner ikke reiselederne til Lilleput, de bor også på øya tror jeg, men utover det vet jeg ikke noe om dem.
Miami Skrevet 16. mars 2007 #7 Skrevet 16. mars 2007 Hellaswings har 60% flere bosteder enn Lilleput, hvis det betyr noe Det viktigste er vel at man finner det man vil tilbringe ferien på, så spiller det ikke noen rolle hvor mange andre det er Hellaswings er helt riktig tidligere Lilleputguider. De har arbeidet på Chios i mange år og kjenner nok bostedene sine like godt som Lilleput gjør Reiselederne bor på øya og er fantastisk kunnskapsrike. Jeg kjenner ikke reiselederne til Lilleput, de bor også på øya tror jeg, men utover det vet jeg ikke noe om dem. ← Da lærte jeg noe nytt Trodde at Hellaswings var mindre enn Lilleput, men som du sier er jo ikke det det viktigste. Mente forøvrig ikke at Hellaswings hadde dårligere kjennskap til Chios, men vi har kun erfaring med Lilleput og har fått god service der også. Nå har ikke vi benyttet oss av arrangerte utflukter, så det kan jeg ikke uttale meg om. Er forresten helt enig med deg i at Megas Limnionas er et kjempefint sted. Har nok ikke så lang fartstid som deg, men falt pladask da vi var der i fjor sommer. Uansett bosted og turoperatør; Chios er en flott øy som er vel verdt å besøke. Vi skal i hvert fall tilbake igjen
Mixelite Skrevet 16. mars 2007 #8 Skrevet 16. mars 2007 Koselig å høre at dere hadde en fin opplevelse av Chios Miami og at dere likte øya godt nok til å dra tilbake igjen! Det har liksom blitt bittelitt min øy også selv om jeg ikke har familiebånd til den og bare er turist, så blir jeg litt stolt og glad når andre faller for den :-)
Trampe Skrevet 19. mars 2007 #9 Skrevet 19. mars 2007 Vi bodde også i Karfas. Jeg husker ikke navnet på hotellet, men det var inne noe særlig, så det var ikke å anbefale uansett... Vi reiste med Lilleput og var veldig fornøyde med servicen fra dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå