Murf Skrevet 16. mars 2007 #1 Skrevet 16. mars 2007 Min sønn på sju måneder har nå fått sju tenner. Sju tenner som kjennes når han dier, og en gang i blant biter han meg under ammingen. Noen råd på hvordan få ham til å slutte? Ikke lett å sette seg ned å forklare ham at "det der er vondt, og mamma liker ikke å få puppen bitt av". Når han biter, tar jeg ham fra brystet, og avslutter måltidet.Noen andre metoder? Eller nærmer vi oss ammeslutt?
Gjest Mayamor Skrevet 16. mars 2007 #2 Skrevet 16. mars 2007 Auauau. Dette husker jeg godt ja. Jeg gjorde det samme som deg: tok vekk barnet og ammingen var ferdig. Han skjønte tegningen da og ble ammet likevell til han var 15 måneder. Lykke til.
Tusenfryd Skrevet 16. mars 2007 #3 Skrevet 16. mars 2007 Min var tre måneder da første tannen kom. Fikk mange råd og vet ikke riktig hva som hjalp og hva som gikk over av seg selv. Tok ofte bort fra puppen, det hjalp særlig der jeg fikk et flir mens det ble bitt hardere og hardere... etter jeg hadde sagt NEI. Fikk også tips fra ammehjelpen om å dra barnet tettere inntil brystet, da slipper de gjerne. Prøvde også å holde igjen nesen bittelitt kort kort og selvsagt veldig forsiktig. De er jo nesepustere disse små, og da slipper de gjerne. Hvis du føler du har lyst til å fortsette å amme, så kjemper du deg gjennom dette, det behøver ikke bety slutten. Lykke til!
Gjest care Skrevet 16. mars 2007 #4 Skrevet 16. mars 2007 Au, ja det er dritvondt. Snuppa mi fikk tenner da hun var 4 mnd. og under en sykeperiode bet hun. Jeg ble helt fortvila og lurte på om jeg måtte slutte og amme. Jeg prøvde å holde henne inntil meg slik jordmor anbefalte. Men det hjalp lite, hun bet lenge - og jeg klarte ikke holde ut med den metoden. Jeg ropte "au" høyt også, det var ren refleks, da lo hun bare. (Lille djelvelungen). Men så til slutt, holdt jeg litt hardt i øret henne, da sluttet hun. Jeg gråt første gangen jeg gjorde det, men hun bet bare to ganger til - så var det over. Lykke til.
Murf Skrevet 16. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2007 Har fått med meg tipset om å holde ham inntil meg, men klarer ikke gjennomføre det. Rent instinktivt dytter jeg jo fra, bort fra smerten. Ser ham inn i øynene og sier bestemt, NEI! Så gliser han bredt. Akk, ja. Takker for innspill. Godt å høre at det kan gi seg også. Hadde tenkt å amme noen måneder til, men vi får se hvordan det utvikler seg.
la Flaca Skrevet 16. mars 2007 #6 Skrevet 16. mars 2007 De lærer jo fort at mamma syns det er skikkelig vondt, og at det ikke blir mer pupp når de gjør det. Min lille ble sypt sjokkert og redd da han beit meg i puppen, og jeg satt i et skikkelig hyyyl. (det var jo så sinnsykt vondt og uventet). Andre gang han beit skjedde akkurat det samme, og siden har han ikke bitt. Men han kan klemme brystvorten mellom tennene sine og glise: "gjett hva jeg kunne gjort hvis jeg ville".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå